نخستین جشنواره رسم جوانمردی استان همدان با معرفی برترین‌های حوزه‌های مختلف ورزشی عصر روز سه‌شنبه در زورخانه پهلوان علی میرزای همدانی برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۸۵۴۵۸

به گزارش جام جم آنلاین همدان، علی حقیقی، مدیرکل ورزش‌ و جوانان استان همدان در این برنامه فرهنگی ورزشی که با حضور رضانیا معاون سیاسی و انتظامی استانداری؛ سردار فرجی جانشین فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) و جمعی از پیشکسوتان، ورزشکاران، مربیان، داوران و مسوولان استانی در زورخانه پهلوان علی میرزای همدانی برگزار شد، گفت: رسم جوانمردی و پهلوانی از سنت‌های‌ دیرینه ایران‌ زمین است که نسل به‌ نسل به یادگار مانده و تلفیق مذهب و ورزش را به خوبی می‌توان در ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای مشاهده کرد.

وی افزود: این در حالی است که ورزشکاران ایرانی بر مبنای آموزه‌های‌ دینی همواره رسم فتوت‌ و منش جوانمردی را به جا می‌آورند که پهلوان جهان‌ تختی از بارزترین‌ نمونه‌های ورزشکاران جوانمرد به شمار می‌رود.

حقیقی تصریح کرد: بارها صحنه رقابت‌های ورزشی به میدان رفاقت و مردانگی تبدیل شده و امید است با برپایی جشنواره‌های‌ رسم جوانمردی این سنت حسنه بیش از پیش بزرگ داشته شود.

وی از ورزش به عنوان یکی از قوی‌ترین‌ رسانه‌ها نام‌ برد و یادآور شد: انتخاب برترین‌های ورزشی استان همدان بر اساس دستورالعمل ابلاغی از وزارت‌خانه‌ و شاخصه‌های تعیین شده، انجام شد.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان اظهار داشت: شش برگزیده این جشنواره‌ شامل دو ورزشکار و یک داور، یک مربی، یک پیشکسوت و یک رئیس هیات ورزشی برتر است.

گفتنی است، در نخستین جشنواره رسم جوانمردی مسعود بنوان از هیات دوومیدانی به عنوان برگزیده در بین روسای هیات های ورزشی، بیژن حیدری برگزیده در بین داوران؛ رضا قیطاسی و ایران رئوفی برگزیدگان در بین ورزشکاران ، هادی ربیعی و زهرا خزلی برگزیده در بین مربیان، عبدالله کاظمی روشن برگزیده در بین پیشکسوتان به عنوان نفرات برگزیده این جشنواره معرفی و تجلیل شدند.
همچنین در این مراسم از خانواده" شهید محمدرضا مازویی" شهید شاخص استان تجلیل بعمل آمد.

newsQrCode
برچسب ها: همدان ورزشی حقیقی
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها