وزیر آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه مدرسه کنکور در آینده راه‌اندازی می‌شود، گفت: مدیر مدرسه باید بتواند با مردم و جامعه ارتباط برقرار کند و صبور باشد؛ همچنین در حوادث و اتفاقات، تصمیم‌های ناگهانی و بعضاً عجولانه‌ای که ممکن است هزینه‌زا باشد، نگیرد و به اخلاق و معنویت، تعهد داشته باشد.
کد خبر: ۱۳۸۴۹۸۳

به گزارش جام جم آنلاین، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش‌ و پرورش استان‌های کشور که به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهر تهران برگزار شد، با اشاره به حضور رئیس‌جمهور در وزارت آموزش‌ و پرورش، اظهار کرد: رئیس‌جمهور برای اولین بار بود که در وزارت آموزش‌ و پرورش حضور پیدا می‌کرد، لذا با اشراف و اطلاعات کامل در این جلسه شرکت کرد و ۱۹ راهبرد و تکلیف را برای آموزش‌ و پرورش ابلاغ کرد.

وی با اشاره به تصویب آیین‌نامه حمایت از تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین در هیأت دولت، اظهار کرد: این آیین‌نامه در حوزه‌های استعدادیابی و توسعه و پیشرفت هنرستان‌ها می‌تواند بسیار مفید باشد و این آیین‌نامه به‌طور جداگانه برای آموزش‌ و پرورش تصویب ‌شده است؛ البته در آیین‌نامه سایر وزارتخانه‌ها، بندهای مربوط به آموزش‌ و پرورش لحاظ شده است.

نوری با اشاره به موفقیت‌های دانش‌ آموزان ایرانی در عرصه‌های علمی فرهنگی و ورزشی اظهار کرد: نیاز به انتشار اخبار خوب و مثبت در جامعه داریم و موفقیت‌های دانش‌آموزان ایرانی می‌تواند امید را به جامعه تزریق کند.

وی با اشاره به سایر فعالیت‌هایی که در وزارت آموزش‌ و پرورش انجام می‌شود، اظهار کرد: تغذیه رایگان دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار در حال انجام است؛ همچنین در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، آموزش و یادگیری در زیست‌بوم جدید اتفاق‌های خوبی افتاده است و همچنین مدرسه تلویزیونی ایران طی روزهای گذشته رونمایی شد و این مدرسه از پایه اول ابتدایی تا پایان دوره متوسطه اول درس‌ها را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد؛ همچنین مدرسه کنکور نیز در آینده راه‌اندازی می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مدرسه تلویزیونی ایران در حوزه عدالت آموزشی و تقویتی هویت ملی کمک‌کننده است، زیرا هیچ شبکه تلویزیونی در دنیا چنین امکانی را ایجاد نکرده است.

وی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: اخلاق و معنویت نباید در جامعه از بین برود؛ بر همین اساس برای انتخاب مدیران مدارس باید دو اصل لحاظ شود؛ اول مدیر مدرسه بتواند با مردم و جامعه ارتباط برقرار کند و دوم اینکه انسان صبور و دارای سعه صدر باشد و در حوادث و اتفاقات تصمیم‌های ناگهانی و بعضاً عجولانه‌ای که ممکن است هزینه‌زا باشد، نگیرد و به اخلاق و معنویت، تعهد داشته باشد.

نوری تصریح کرد: شیوه گفتگو با کودکان و نوجوانان را باید یاد بگیریم و استفاده از شیوه تجویزی برای ارتباط و گفت‌وگو با کودکان و نوجوانان مناسب نیست.

وی گفت: نظام تعلیم و تربیت در کشور باید فلسفه و سیاست مدون و مورد توافق داشته باشد و عدم این فلسفه و سیاست در دهه ۷۰ نابسامانی‌هایی را ایجاد کرد که دگرگونی تربیتی خزنده و خاموشی ایجاد کرد. این موضوع منجر به نگاهی مبتنی بر لیبرالیسم و انسان‌گرایی در نظام تعلیم و تربیت کشور شد که منجر به کالایی شدن انسان شد و بخش دیگری از این موضوعات منجر شد تا دولت از هزینه‌های تربیتی آزاد شود.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: نتایج این سیاست‌ها منجر به تضعیف مدارس دولتی، قطبی‌سازی مدارس، آموزش صرف، تربیت زدایی، دین زدایی از لایه معنایی جامعه و محدود کردن آن به سطح نمایشی شد.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها