شهردار بجنورد در مجمع شهرداران کلان شهرها مطرح کرد:

ضرورت تصویب طرح یکپارچه سازی مدیریت شهری

اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ شهردار بجنورد گفت: با توجه به تنوع خدماتی که شهرداری ها به شهروندان ارائه می کنند، اجرای طرح مدیریت یکپارچه شهری یک ضرورت برای تمرکز زدایی شهرداری ها است.
کد خبر: ۱۳۸۴۷۱۲

ضرورت تصویب طرح یکپارچه سازی مدیریت شهریجواد حمیدی در گفت و گو با جام جم آنلاین درباره موضوعاتی که در یکصدوچهاردهمین نشست مجمع شهرداران کلان‌شهرهای کشور که با حضور دکتر محمد باقر قالیباف در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ما به دنبال مدیریت یکپارچه شهری هستیم؛ با اجرایی شدن طرح مدیریت یکپارچه شهری، شهروندان خدمات یکپارچه‌ای را از مدیریت شهری دریافت می‌کنند که با این اتفاق از بروکراسی‌های اداری و موازی کاری‌ها نیز کاسته می‌شود.

 

حمیدی در این نشست با اشاره به اینکه املاک قولنامه‌ای، شهرداری‌ها را با چالش مواجه کرده است، خواستار تعیین و اصلاح قانون در این مورد شد.

 

وی در این نشست همچنین بیان کرد: شهرداری یکی از نهادهای موفق در خدمت‌رسانی است که خدمات آن شامل آسفالت معابر نیز می شود؛ در تبصره یک نیز سهمیه قیر برای دستگاه‌های مختلف مشخص شده و امیدوارم سهمیه شهرداری‌ها افزایش پیدا کند.

 

قول مساعد رئیس مجلس برای حل املاک قولنامه ای

 

شهردار بجنورد گفت: در ادامه جلسه نیز محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص زمین های قولنامه ای اعلام کرد که امسال در قانون بودجه ۱۴۰۱، بندی آمده است که این موضوع را حل می‌کند و مردم را نجات می‌دهد. به عنوان مثال در یکی از مناطق تهران این موضوع مشهود است که به خاطر حاشیه‌نشینی آدم‌های بسیار مستضعفی در آن منطقه حضور دارند و زمین‌هایشان جزو زمین ملی هم محسوب می‌شود؛ لذا مطابق این بند قانون بودجه ۱۴۰۱، دولت و وزارتخانه مربوطه می‌توانند وارد عمل شوند و در این صورت علاوه بر حل مشکل صدور پروانه‌ها، مسئله ساخت‌وسازهای غیرقانونی نیز حل خواهد شد. هرچند آقای قالیباف اعلام کرد که دنبال دائمی کردن این قانون هستند اما به گفته وی می‌توان از آن در بحث بازآفرینی استفاده کرد.

 

هدیه زاکانی به شهر بجنورد

 

پیگیری برای اختصاص نرم افزار ۱۳۷ نیز از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه توسط شهردار بجنورد اتفاق افتاد؛ شهردار بجنورد در این خصوص به ایسنا گفت: با پیگیری ها و رایزینی مستمر با مقامات پایتخت موفق به اخذ مجوز استفاده رایگان از نرم افزار ۱۳۷ شهرداری تهران برای شهرداری مرکز استان شدیم.

 

حمیدی افزود: ارزش ریالی این نرم افزار بیش از ۴۰ میلیارد ریال و در مالکیت شهرداری تهران است که با پیگیری های مستمر موفق به اخذ مجوز استفاده رایگان نرم افزار ارتباط مردمی ۱۳۷ از دکتر زاکانی شهردار تهران برای شهرداری بجنورد شدیم.

 

به گفته وی، گسترده بودن پوشش خدمات و تسریع در پاسخگویی از جمله ویژگی های این سامانه است که در شهرداری بجنورد نیز به کار گرفته می شود.

 

یکصدوچهاردهمین مجمع کلان شهرها به صورت یک روزه در مشهد با هدف هم اندیشی در مباحث مهم و اساسی کلانشهرهای کشور با حضور۲۰ کلان شهر بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت کشور برگزار شد که شهر بجنورد علی رغم نداشتن جمعیت ۵۰۰ هزار نفری توانست در این مجمع حضور دائمی پیدا کرده و شرکت کند. خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها