مدیرعامل برق منطقه ای گیلان گفت: به دنبال اخذ مجوز زمین‌ها برای پیمانکار هستیم که به احتمال زیاد با گرفتن مجوز تا پایان سال، کار احداث نیروگاه‌های خورشیدی در گیلان آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۸۴۵۹۲

جام جم آنلاین -گیلان-به گزارش دیار میرزا مدیرعامل برق منطقه‌ای استان گیلان در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه هفته پدافند غیر عامل را پیش رو داریم، گفت: شورای پدافند غیر عامل استان در قالب چند کارگروه، اقدامات خود را انجام میدهد که یک کارگروه با عنوان انرژی و نیازهای ضروری، می‌باشد.

بهمن داراب زاده با اشاره به اینکه تابستانی که پشت سر گذاشتیم بسیار خوب و کم نظیر بود، یادآور شد: با توجه به اینکه امسال تا نیمه‌های شهریور ماه گرمای زیادی داشتیم و حتی ۱۳ شهریور گرم‌ترین روز استان بود اما با پروژه هایی که وارد مدار شده بود، توانستیم از تابستان بدون خاموشی عبور کنیم.

وی گفت: با پشت سر گذاشتن پیک مصرف به دنبال انجام پروژه‌های بزرگ‌تر هستیم تا تابستان سال آینده را نیز بدون خاموشی داشته باشیم.

داراب زاده با اشاره به پروژه‌های بزرگ در دست اجرای برق منطقه‌ای استان گیلان گفت: پست ۲۳۰ کیلوولت در غرب رشت از بزرگترین پروژه‌هایی است که هم اکنون ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا خرداد ماه سال ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: همچنین خط برق ۴ مداره، به طول ۴ کیلومتر از دیگر پروژه‌های بزرگ استان است. همچنین پست ۶۳/۲۰ کیلوولت سلیمانداراب رشت و ضیابر در حال حاضر در دست اجراست.

مدیرعامل برق منطقه ای گیلان همچنین از اجرای پروژه‌های منطقه سنگر، خشکبیجار، لاهیجان و افزایش ولتاژ منطقه جانبازان به عنوان دیگر پروژه‌های برق منطقه‌ای گیلان نام برد و افزود: در حال حاضر ۱۰ پروژه با اعتباری بالغ بر یک‌هزار میلیارد تومان برای تابستان آینده در دست احداث داریم.

داراب زاده در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه شرکت برق منطقه‌ای به عنوان دستگاه برتر در جشنواره شهید رجایی برای سومین سال متوالی انتخاب شده است، افزود: این نشان از همت، زحمت و کار جهادی همکارانم در برق منطقه‌ای گیلان است.

وی گفت: در راستای پدافند غیر عامل نیز دو پروژه پست سیار رودبنه لاهیجان و همچنین پروژه جانبازان را آغاز خواهیم کرد.

داراب زاده با بیان اینکه در جنوب گیلان ظرفیت بسیار مناسبی برای نیروگاه خورشیدی فراهم شده است، افزود: از پنج ساختگاهی که برای نیروگاه خورشیدی معرفی شده بود، دو ساختگاه گیلان در گام اول برای مناقصه انتخاب شدند و برای هر دوی آنها نیز “شرکت صا ایران” به عنوان پیمانکار انتخاب شدند.

وی افزود: این دو ساختگاه واقع در شهرستان رودبار است و به دنبال اخذ مجوز زمین‌ها برای پیمانکار هستیم که به احتمال زیاد با گرفتن مجوز تا پایان سال، کار احداث نیروگاه‌های خورشیدی در گیلان آغاز خواهد شد.

مدیرعامل برق منطقه ای گیلان در پایان گفت: نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی است که برای هر سایت اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها