امام جمعه کرج با بیان اینکه امنیت ابعاد مختلفی دارد که یکی از آن امنیت بهداشت و سلامت است، گفت: پیشرفت علمی کشور باعث سنگ‌اندازی دشمنان شد.
کد خبر: ۱۳۸۲۸۷۳

به گزارش جام جم آنلاین البرز:

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی عصر یک‌شنبه در بازدید از مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام فرخنده و مبارک ماه ربیع المولود و ایام ولادت رسول اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم و امام صادق علیه‌السلام، بیان داشت: ان‌شاءالله که همه ما بتوانیم در مسیری که حرکت می‌کنیم ثابت‌قدم و موفق باشیم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه مباحث علمی، تحقیقاتی و پژوهشی یکی از مباحثی است اسلام به آن اهمیت ویژه و خاص دارد، اظهار داشت: اسلام به علم و کسب آن تأکید فراوان کرده است.

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری با تأکید بر لزوم حل و رسیدگی به برخی مشکلات در مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی، بیان داشت: برخی از مسائل پیش‌آمده باعث دلسوزی و ناراحتی است و باید تأسف خورد که چرا به این جایگاه و اهمیتی که دارد، بی‌توجهی می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر لزوم گسترش و توسعه علم، عنوان کرد: باوجوداینکه موازی کاری در مباحث علمی موردی ندارد اما با توجه به محدودیت امکانات و منابع باید دستگاه‌های اجرایی کشور ضمن اولویت‌بندی در کارها، از موازی کاری جلوگیری کنند.

وی در ادامه با اشاره به قدمت مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی، گفت: مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی در آستانه صدمین سالگرد تأسیس خود است و مجموعه اطلاع‌رسانی و فرهنگی مؤسسه باید به نحوی عمل کنند که کل کشور متوجه این امر شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه امنیت ابعاد مختلفی دارد که یکی از آن امنیت بهداشت و سلامت است، گفت: مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی سال‌هاست با تولید واکسن‌های مهم و ضروری کشور به سلامت انسان‌ها و طیور و دام که آن نیز به‌صورت غیرمستقیم به سلامت مردم مرتبط است، تلاش می‌کند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با اشاره ساخت واکسن «رازی کووپارس» و تفاوت مدل ساخت آن با سایر واکسن‌های کرونا، گفت: خوشبختانه این مؤسسه در زمینه ساخت واکسن این بیماری منحوس نیز به موفقیت رسید.

وی در بخش دیگری با اشاره به کتاب «جابه‌جایی در قدرت» اثر الوین تافلر نویسنده و آینده‌پژوه آمریکایی، گفت: اولوین تافلر در سال ۱۹۹۰ در این کتاب سیر طی کرده بشر در تأمین قدرت را شرح می‌دهد و سپس بیان می‌کند که در سال‌های آینده قدرت در دست کسانی است که توسعه علمی بیشتری دارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر لزوم پیشرفت و توسعه علمی کشور تأکید داشتند، گفت: برخی از پیشرفت‌های علمی کشور نظیر سلول‌های بنیادی، نانو و هوافضا مرهون پیگیری و تأکیدهای مکرر رهبر معظم انقلاب است.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با تأکید بر اینکه این پیشرفت علمی کشور باعث سنگ‌اندازی دشمنان شد، گفت: با افزایش رشد چشمگیر علمی ایران اسلامی، دشمنان برای ما موانع زیادی ایجاد کردند.

وی در بخش دیگری بابیان اینکه مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی یک مؤسسه بین‌المللی است و ما نباید به آن نگاه استانی و حتی کشوری داشته باشیم، گفت: میزان توجه و رسیدگی ما به آن نیز باید بین‌المللی باشد.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز در بخش پایانی بیانات خود از مجموعه تلاش‌های این مؤسسه در جهت رشد علمی کشور و خدمت به سلامت مردم تقدیر و تشکر کرد.http://jamejamonline.ir

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها