پزشکی قانونی پس از ۲۱ روز (مهلت از قبل اعلام شده) نتیجه نهایی معاینه جسد و کالبدگشایی نتایج آزمایش‌های سم‌شناسی و آسیب‌شناسی مرحومه امینی را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۳۸۲۵۰۱
تعداد بازدید : 74
تعداد بازدید : 40

 به گزارش جام جم آنلاین، در این بیانیه با اشاره به بیماری‌ زمینه‌ ای مرحومه امینی و عمل جراحی وی عنوان شد که فوت متوفیه ناشی از بیماری زمینه‌ای و عمل جراحی پیشین بوده و با استناد به مدارک پزشکی بیمارستانی بررسی سی‌تی‌اسکن مغز و ریه نتایج معاینه ظاهری جسد و کالبدگشایی آزمایشات آسیب شناسی فوت نامبرده ناشی از اصابت ضربه به سر و اعضا و عناصر حیاتی بدن نبوده است. در این زمینه نکاتی به نظر می رسد که باید مدنظر داشت تا به دام هیجان مبتذل ضدانقلاب نبفتیم.

۱- سازمان پزشکی قانونی در همه کشورها مستقل بوده و بدون جانبداری خاص صرفا با نگاه کارشناسی در خصوص پروندهای ارجاعی تحقیق و به عنوان فصل الخطاب اعلام‌ نظر می کند. تجربه عملکرد این سازمان در ایران و در پرونده‌های حساس در سنوات گذشته نیز گواه این ادعاست.

۲- در روند بررسی پرونده خانم امینی نظرات پزشکان و متخصصان در رشته‌های مختلف اخذ و نتایج با نظر ۲۵ متخصص و فوق تخصص تنظیم شده است. در این ارتباط سابقه گذشته پزشکی مرحومه مهسا امینی فرآیندهای درمان قبلی داروهای مصرفی موضوع جراحی مغز ایشان در ۸ سالگی و کلیه جزئیات از زمان بازداشت تا زمان فوت به دقت مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته است.

۳- نتایج اعلامی توسط پزشکی قانونی بخشی از فرآیند کلی رسیدگی قضایی به ابعاد پرونده بوده و جمع بندی نهایی پس از تکمیل تحقیقات توسط بازپرس ویژه پرونده اعلام خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها