حالا که بعد از سه هفته از ماجرای فوت مهسا امینی، سطح و مطالبه اصلی اعتراض‌ها به‌طورکلی تغییر‌ کرده و فضا کاملا رادیکال شده، گروه‌ های تجزیه‌ طلب از همیشه فعال‌تر هستند چراکه دشمنان انقلاب اسلامی همواره به دنبال حربه‌های مختلف برای تضعیف همبستگی ملی بوده‌اند.
کد خبر: ۱۳۸۱۹۳۹

البته نه‌فقط همسبتگی ملی که تضعیف هر موفقیتی که به نام جمهوری اسلامی در هر عرصه‌ای ثبت شود، از سیاست خارجی تا فضای علمی و ورزشی، جریان ارتجاع و غرب از یک‌ طرف به دنبال حذف تیم ایران از جام‌جهانی فوتبال است و از یک طرف وقتی در آستانه اتمام مذاکرات و توافق بودیم، تولید بی‌ثباتی و بازنمایی غلیظ آن وجهه اصلی جریان رسانه‌ای غربی و عربی است.

به‌طورمثال آنچه جمعه در زاهدان گذشت یک توطئه پیچیده است که طرح اصلی آن نه ناظر به ناامنی که به دنبال تجزیه ایران است و شبکه‌هایی مثل من‌وتو یا سعودی اینترنشنال می‌خواستند حمله‌ به کلانتری در زاهدان را به‌عنوان حرکت مردمی جا بزنند اما معلوم شد گروهک تروریستی و تجزیه‌ طلب جیش‌ العدل مسئول حمله به نمازگزاران است. بنابراین فهم و تحلیل پیچیدگی وقایع اخیر یک خط بسیار مهم است که باید دنبال شود؛ کارشناسان و صاحب‌نظران سیاسی در گفت‌وگو با جام‌جم ارزیابی خود را درباره اغتشاشات اخیر مطرح کردند و به بررسی نقش‌ سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه، عرصه‌گردانی عناصر تجزیه‌طلب، فرصت‌طلبی جریان نفاق و حمایت همیشگی غرب از فتنه‌گران پرداختند.

در همین زمینه وحید جلال‌زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با جام‌ جم‌ آنلاین درباره نقش مردم در ایجاد ثبات و امنیت در داخل کشور با وحدت و همبستگی، تصریح کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب مردمی بوده و از همان روز پیروزی نهضت اسلامی، مردم در صحنه حضور فعالی داشتند و در همه بزنگاه‌ها برای حفظ ارزش‌ها و نجات کشور به میدان آمدند.

وی با بیان این‌که ملت ایران در طول چهار دهه گذشته در مقابله با دشمنان داخلی و خارجی تا پای جان ایستادگی کردند، خاطرنشان کرد: مردم در هر دو جبهه وارد صحنه شدند و تکلیف دشمن خارجی و منافقان را روشن کردند و یکی از مهم‌ترین مصادیق حضور یکپارچه مردم، مقابله با فتنه‌گران در وقایع سال۸۸ بود که بعد از دو ماه که کشور محل جولان اغتشاشگران بود، مردم در ۹دی به صحنه آمدند و امنیت را برقرار کردند. نماینده ارومیه در مجلس یازدهم با اشاره به حوادث و آشوب‌های اخیر گفت: طی چند روز اول معترضان خواهان پیگیری جدی از سوی مسئولان درباره حادثه فوت خانم امینی بودند اما بعد از آن با حضور گروهک‌های ضدانقلاب که از آن‌سوی مرزها آمدند و شرایط هیجانی که در کشور وجود داشت اموال عمومی مورد تخریب قرار گرفت و مشکلاتی برای مردم ایجاد شد و این مسأله نشان می‌دهد کسانی که قصد آشوب دارند از مردم نیستند و عناصری فریب ‌خورده‌اند و مردم هم با حضور سراسری خود، این توطئه‌ها را خاموش کردند.

همچنین الهام امین‌زاده، استاد حقوق بین‌الملل دانشگاه تهران در گفت‌وگو با جام‌جم‌آنلاین با اشاره به ماجرای تلخ فوت خانم مهسا امینی خاطرنشان کرد: حادثه‌ای که اتفاق افتاد از جنبه‌های حقوقی در حال بررسی است و قرار شد نتیجه آزمایش‌های پزشکی قانونی هم اعلام شود و همچنین طبق گفته مسئولان ذی‌ربط ازجمله وزیر ارشاد اسلامی، رویکردهای گشت ارشاد در حال بازبینی است اما متاسفانه ما شاهد خشونت‌هایی از سوی آشوب‌طلبان بودیم که به‌هیچ‌وجه نمی‌توان این روند را عادی تلقی کرد.

وی با بیان این‌که جمهوری اسلامی در‌خصوص اصل مداخله در امور داخلی کشور در قالب ارسال سلاح و همچنین تحریک و تشویق به تخریب اموال عمومی می‌تواند موضوع را از جنبه‌های حقوقی مورد پیگیری قرار دهد، خاطرنشان کرد: در هیچ کجای دنیا در جریان تظاهرات مطالبه‌گرانه دیده نمی‌شود که پلیس مورد تعرض قرار گیرد و آمبولانس‌ها به آتش کشیده شود و بانک‌ها تخریب شود. پرویز سروری، عضو شورای شهر تهران نیز در گفت‌وگو با جام‌جم‌آنلاین درباره سوءاستفاده قدرت‌های فرامرزی از شرایط داخلی کشور برای تحت‌ فشار قرار دادن جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: این طبیعی نیست که هر زمان کشورمان به توانمندی‌های جدیدی می‌رسد و فرصت‌های تازه‌ای در عرصه‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی کسب می‌کنیم شاهد اتفاقاتی باشیم که به‌واسطه آن غربی‌ها و آشوب‌طلبان در پی تبدیل فرصت‌ها به تهدیدها هستند.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: در پی فوت خانم امینی، همه دست‌اندرکاران نظام اعلام کردند موضوع را پیگیری می‌کنند اما در شرایطی که هنوز نتیجه بررسی‌ها ارائه نشده، می‌بینیم که به‌واسطه فتنه‌انگیزی همه گروه‌های معاند نظام از سلطنت‌طلب‌ها و آلبانی‌نشینان منافق گرفته تا کمونیست‌ها و گروه‌های تجزیه‌طلب وارد عرصه شدند و با تحریک، شرایط را برای سوءاستفاده برخی از عوامل خود برای آسیب‌رسانی به اموال و سرمایه‌های عمومی فراهم کردند.

وی با بیان این‌که صف معترضان را باید از جمع آشوب‌طلبان جدا کرد، گفت: درباره موضوعی که هنوز ابعاد آن مشخص نیست برخی هنرپیشه‌ها‌، ورزشکاران و سلبریتی‌ها وارد میدان شدند و به اظهارنظرهایی پرداختند که جز تحریک اجتماعی مردم، اثر و ثمر دیگری نداشت. این در‌حالی است که باید فرصت لازم به دست‌اندرکاران داده می‌شد تا ماجرا در روند و چارچوب خود مورد بررسی قرار می‌گرفت و بعد نتایج آن معلوم می‌شد.

از سوی دیگر مجتبی یوسفی، نماینده اهواز هم در گفت‌وگو با جام‌ جم‌ آنلاین درباره دخالت‌های قدرت‌های خارجی و تلاش برای فشار به جمهوری اسلامی ایران به بهانه مسائل داخلی کشور تاکید کرد: در بسیاری از اتفاقات و فتنه‌هایی که به راه می‌افتد نقش انگلیس و آمریکا به‌خوبی قابل ‌مشاهده است. غربی‌ها گرچه شعار آزادی سر می‌دهند اما در اکثر جنایات و آدمکشی‌هایی که در سایر کشورهای دنیا رقم می‌خورد، دخیل هستند.

وی با اشاره به این‌که مردم دنیا شاهد برخورد وقیحانه پلیس آمریکا در مواجهه با جنبش‌های اجتماعی سیاهپوستان بودند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که این کشور مدعی دموکراسی است اما هیچ اعتراضی به برخورد آنها صورت نمی‌گیرد اما در شرایطی که اتفاقی ناگوار برای یکی از شهروندان ایرانی رخ می‌دهد غربی‌ها به همراه عوامل‌شان در عرصه‌های مختلف رسانه‌ای و سیاسی وارد میدان شدند و دست به آشوب و تنش زده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها