مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد

پیشنهاد احیای برجام همچنان روی میز

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: پیشنهادی که برای احیای توافق هسته‌ ای ایران ارائه کردم، همچنان روی میز باقی خواهد ماند و هیچ راه حلی بهتر از آن سراغ ندارم.
کد خبر: ۱۳۸۰۹۷۷

به گزارش جام جم آنلاین، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، گفت: هیچ خبر جدیدی درباره پرونده هسته‌ای ایران وجود ندارد و پیش بینی نمی‌کنم این هفته نیز اتفاق جدیدی بیفتد.

وی افزود: پاسخ‌های ایران به محقق شدن نتیجه نهایی در مذاکرات وین هیچ کمکی نمی‌کند.

این درحالی است که بورل پاسخ ایران به پیشنهاد خود را بعنوان هماهنگ کننده مذاکرات، در همان زمان و در موعد مقرر دریافت جواب از تهران‏، آنرا پاسخی معقول و منطقی خوانده بود.

بورل در ادامه سخنانش تصریح کرد: پیشنهادی که برای احیای توافق هسته‌ ای ایران ارائه کردم، همچنان روی میز باقی خواهد ماند و هیچ راه حلی بهتر از آن سراغ ندارم.

وی در عین حال گفت: ما همچنان به دستیابی به نتیجه نهایی درباره توافق هسته‌ ای ایران نزدیک هستیم و باید ببینیم که روز‌های آینده چه پیش می‌آید.

گفتنی است جدیدترین دور مذاکرات رفع تحریم‌ های ایران پس از وقفه‌ای پنج ماهه ۱۳ مردادماه تا ۱۷ مردادماه در شهر وین برگزار شد. برگزاری این دور از مذاکرات پس از آن صورت گرفت که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقاله‌ای در روزنامه فایننشال‌تایمز مدعی شد بسته پیشنهادی جدیدی روی میز گذاشته که حاوی راهکار‌های به‌روز‌شده‌ای درخصوص رفع تحریم‌ها و گام‌های هسته‌ای ایران است.

درهمین حال، سه کشور اروپایی عضو برجام شامل فرانسه، انگلیس و آلمان اخیرا در بیانیه‌ای در واکنش به مواضع ایران در قبال مذاکرات لغو تحریم‌ها با تکرار ادعا‌ها ضد ایران، واکنشی دوگانه از خود بروز داده اند.

البته اروپائی‌ها تنها نبودند و آمریکا هم با آن‌ها همراه بود به گونه‌ای که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه لفاظی‌های خود ضد احیای مذاکرات لغو تحریم‌ها در سخنانی در مکزیک، مدعی شد: دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران در کوتاه مدت بعید است.

همزمان جدال در آمریکا برسر مذاکرات لغو تحریم‌ها تشدید شد و برخی از اعضای کنگره هم در اظهاراتی جداگانه، واکنش‌های مختلفی به این مسئله ابراز کردند و حتی برخی نمایندگان کنگره به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره این مذاکرات نامه اعتراضی نوشتند.

وندی شرمن معاون آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا هم اخیرا ادعا کرد: جواب ایران به پیشنهاد اروپا ، سرسختانه و برای ما غیرقابل قبول بود.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها