فهرست تیم‌ملی اعلام شد؛ ملی‌پوشان بامداد رفتند

وقتی برانکو، شجاع و کارلوس را آشتی داد!

کارلوس کی‌روش ظاهرا برای سورپرایز آمده. او فهرست تیم ملی را اعلام کرد بدون آن‌که روی نام شجاع خلیل‌زاده خط قرمز بکشد. می‌گویند این یکی از نشانه‌های بزرگ تغییر مربی پرتغالی است. کیست که نداند شجاع-کارلوس دو قطب مقابل هم بودند. قبل از جام‌جهانی ۲۰۱۴ وقتی کی‌روش فهرست تیم ملی را اعلام کرد و روی نام خلعتبری خط قرمز کشید، خلیل‌زاده در مصاحبه‌ای تند به کارلوس تاخت. همان روز‌ها کرانچار، سرمربی فقید سپاهان با کی‌روش اختلاف داشت و سر همین اختلاف امید ابراهیمی هم خط خورد.
کد خبر: ۱۳۸۰۶۷۷
نویسنده رضا پورعالی - دبیر گروه ورزش
شجاع در واکنش به این اتفاقات گفت: «کی‌روش مقصر اصلی خط خوردن من و امید ابراهیمی است. او بازیکنانی را دعوت کرده و می‌خواهد به جام‌جهانی ببرد که در حد تیم ملی نیستند. نمی‌دانم بعضی بازیکنان به چه دلیل و به چه بهانه‌ای دعوت شده‌اند.» او اضافه کرد: «بعضی بازیکنانی که اکنون در اردوی تیم ملی هستند و به جام‌جهانی هم می‌روند آن‌قدر در فصل گذشته ضعیف بودند که تیم‌شان را نابود کردند. بازیکنی هست که باشگاهش به واسطه بازی‌های بدش او را نمی‌خواهد، اما کی‌روش او را به جام‌جهانی برده است. این شرایط درست نیست. این درست است که خیلی از جوان‌های خوب به جام‌جهانی نروند و افرادی بروند که هم سن‌شان بالاست و هم توانایی کمتری دارند؟»

خلیل‌زاده با این مصاحبه وارد فهرست سیاه کی‌روش شد و حتی پا درمیانی برانکو نتوانست سیاهی این روابط را بزداید. بد نیست بدانید وقتی شجاع به پرسپولیس رفت و برانکو هم با کارلوس خوب بود، اتفاق جالبی در هتل المپیک رخ داد. مربی کروات خلیل‌زاده را نزد کی‌روش برد و گفت از مصاحبه‌اش پشیمان است و دوست دارد به تیم ملی بازگردد. با این‌که شجاع عذرخواهی کرد، اما مربی پرتغالی دوباره نامش را در فهرست قرار نداد. خلیل‌زاده هم کلا قید تیم ملی را زد، اما هیچ‌وقت حرف بدی علیه کی‌روش به زبان نیاورد. ظاهرا همین رفتار او باعث شد کی‌روش دوباره نامش را در فهرست تیم‌ملی قرار دهد. گویا این تصمیم استراتژیک کارلوس به آن دلیل بوده که نشان دهد عوض شده و نمی‌خواهد مثل طرفداران پرسپولیس بایستد. کی‌روش علاوه بر حفظ شجاع، کریم انصاری‌فرد را هم به تیم ملی برگرداند. همان‌طور که برخلاف اسکوچیچ، رامین رضائیان را هم فراخواند.

سرمربی تیم‌ملی بعد از جلسات اخیر تمرینی تصمیم گرفت محمد محبی، مهدی قائدی و مهدی مهدی‌پور، سه بازیکن استقلال را از فهرست خط بزند. همچنین شهریار مغانلو، محمد کریمی و یاسین سلمانی هم از سپاهان خط خوردند. کارلوس درباره مصدومان هم تصمیم جالبی گرفت. علی کریمی را خط زد، اما ترجیح داد وحید امیری را به اتریش ببرد.

بیشترین نماینده

در فهرست نهایی تیم‌ملی، نام پنج پرسپولیس دیده می‌شود. بیرانوند پورعلی‌گنجی، امیری، سرلک و ترابی بازیکنانی هستند که ماندند و در مقابل تنها سعید صادقی، خرید موفق این باشگاه خط خورد. استقلال هم حردانی، جلالی و حسینی را به‌عنوان نماینده در تیم ملی دارد. فولاد هم که دو نماینده با نام‌های مهدی شیری و عارف آقاسی داشت، شاهد خط خوردن آن‌ها بود.

فهرست تیم‌ملی به تفکیک پست‌ها

دروازه‌بان: بیرانوند (پرسپولیس)، حسینی (استقلال)، نیازمند (سپاهان) وعابدزاده (پونفرادینای اسپانیا)
دفاع راست: حردانی (استقلال)، محرمی (دیناموزاگرب) و رضائیان (سپاهان)
دفاع وسط: کنعانی‌زادگان و خلیل‌زاده (الاهلی قطر)، حسینی (کایسری اسپور) و پورعلی گنجی (پرسپولیس)
دفاع چپ: جلالی (استقلال)، محمدی (آاک یونان) و نورافکن (سپاهان)
هافبک: ابراهیمی (الوکره)، عزت‌اللهی (وایله)، سرلک (پرسپولیس)، قدوس (برنتفورد)، نوراللهی (الاهلی-به اردو نرسید) و حاج صفی (آاک یونان)
وینگر: قلی‌زاده (شارلوا)، جهانبخش (فاینورد)، ترابی (پرسپولیس) و امیری (پرسپولیس)
مهاجم نوک: طارمی (پورتو)، انصاری‌فرد (اومانیا قبرس) و آزمون (لورکوزن)

کاوانی بازی ایران را از دست داد

نشریه اکیپ فرانسه خبر داد ادینسون کاوانی که به‌تازگی به والنسیا ملحق شد شرایط بازی را پیدا نکرده و بازی‌های دوستانه تیم ملی کشورش را در ایام فیفا از دست داد. همچنین گتوزو، سرمربی والنسیا نیز غیبت کاوانی در بازی با ایران را تایید کرد و گفت: «کاوانی نمی‌رود و با ما کار خواهد کرد. کاوانی با مربی اروگوئه صحبت کرد که بهترین تصمیم این است که در کنار ما در والنسیا باشد، زیرا فکر می‌کرد این بهترین کار است.» دیدار تیم ملی کشورمان با اروگوئه جمعه یکم مهر در اتریش برگزار می‌شود.

ملی پوشان رفتند

بازیکنان تیم ملی ایران به کشور اتریش عازم شدند تا برای دو دیدار دوستانه مقابل اروگوئه و سنگال آماده شوند. کاروان ایران ساعت یک و ۳۰دقیقه بامداد به فرودگاه امام خمینی (ره) رسید و بعد از حدود دو ساعت و ۱۰دقیقه انتظار، ساعت ۳و۴۰دقیقه بامداد راهی وین شدند. قرار است اولین تمرین تیم ملی امروز صبح برگزار شود.

خبر بد درباره نوراللهی

با وجود ارسال سه نامه، فدراسیون فوتبال موفق به دریافت زمان مصاحبه در سفارت اتریش در امارات برای نوراللهی نشد تا او، این اردوی سرنوشت‌ساز و دو بازی حساس را احتمالا از دست بدهد. مسأله نوراللهی در حال حاضر تنها با یک دستور سطح بالا در حد وزارت خارجه و عبور از قوانین اداری روتین امکان‌پذیر است و باید دید آیا این اتفاق در شرایطی که ملی‌پوشان عازم اتریش شدند، رخ خواهد داد؟

حضور نکونام در تیم‌ملی همچنان در هاله‌ای از ابهام

کارلوس کی‌روش در اولین مصاحبه مطبوعاتی خود به خبرنگاران گفت تنها گزینه ایرانی‌اش برای نیمکت ایران جواد نکونام است و غیر از او کسی را نمی‌خواهد. این پاسخ دو معنا داشت؛ اول این‌که فدراسیون فوتبال برخلاف روز‌های گذشته نه فقط در مصاحبه‌ها که در عمل تلاش کند سرمربی فولاد را به تیم ملی بیاورد. دوم این‌که حضور منصوریان در تیم‌ملی تنها یک شایعه ساختگی است و کی‌روش علاقه‌ای به همکاری با این مربی ندارد. در روز‌های گذشته بعضی رسانه‌ها از تمایل کارلوس برای حضور سرمربی سابق استقلال در تیم‌ملی نوشتند و آن را به دوستی نزدیک منصوریان و نبی، نایب‌رئیس اول فدراسیون هم ربط دادند. کی‌روش، اما در محفلی دوستانه گفت علاقه‌مند نیست او را به تیم‌ملی بیاورد.

بعد از مصاحبه کی‌روش، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال دست به کار شد تا زمینه را برای حضور نکونام، سرمربی فولاد در تیم‌ملی مهیا کند. او شخصا با جواد تماس گرفت و پیشنهادش را داد: «ما خواهان حضور شما هستیم. اگر امکانش نیست از فولاد جدا شوی و بیایی، در هر دو پست همزمان کار کن تا در آینده تکلیف روشن شود.»

آن‌ها که نکونام را می‌شناسند، می‌دانند اهل کار همزمان در تیم‌ملی و فولاد نیست. گویا نکونام در پاسخ به پیشنهاد رئیس فدراسیون فوتبال گفته: «در فولاد مسئولیت من سنگین است. این باشگاه طرفداران زیادی دارد و آن‌ها از من توقع دارند. نمی‌توانم یکی از دو تیم را قربانی تیم دیگری کنم. اردوی تیم ملی روز ۵ مهر تمام می‌شود. من در نهایت دو یا سه روز بعد با فولاد مقابل مس کرمان قرار می‌گیرم. زمانی باقی می‌ماند که تیمم را آماده مسابقه کنم؟ بنابراین نمی‌توانم همزمان در دوجا مشغول به کار باشم. نسبت به فولاد تعهد دارم.»
حتی کی‌روش هم به نکونام پیام داد تا به تیم ملی ملحق شود، ولی این مربی از روز اول مردد بود.
 
جواد سه سال در فولاد زحمت کشیده. این تیم امسال علاوه بر این‌که می‌خواهد در لیگ و جام حذفی مدعی باشد، مسئولیت سنگینی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا دارد. آن‌ها تنها تیم ایرانی هستند که به دور دوم مسابقات صعود کرده‌اند. گرشاسبی، مدیرعامل فولاد و نکونام هم در این چند روز مدام در ارتباط بوده‌اند و هر دو طرف نسبت به ادامه همکاری تاکید داشته‌اند. از سویی رئیس کارخانه فولاد هم تاکید دارد نکونام بماند چراکه خوب می‌داند با رفتن او ممکن است تیمش به شرایط بدی دچار شود. بازیکنان فولاد هم دوست ندارند این مربی از تیم جدا شود. فعلا کفه ترازو به نفع فولاد خوزستان سنگینی می‌کند، ولی کی‌روش هم نشان داده اگر بخواهد به چیزی دست پیدا کند، نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرد. فعلا حضور نکونام در تیم‌ملی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. تیم ملی هم فعلا به اردوی اتریش می‌رود. وحید هاشمیان هم که در تمرین حاضر نشده، ولی شاید لحظه آخر مسافر اتریش باشد و در این اردو کی‌روش او را بسنجد.

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها