ببینید | بلفی و لیلی بیت

کارتون «بلفی و لیلی بیت» بچه های دهه 60 را به دیدن اهالی دهکده آدم کوچولوها می برد. اهالی دهکده فانیتا در دل قارچ ها و کنده های درخت زندگی می کردند.
کد خبر: ۱۳۸۰۶۴۷
نویسنده مریم فلاح
تعداد بازدید : 68

دختری به نام بلفی که با عمویش (دکتر داکلین) زندگی می کرد،آخ که عموی بلفی چقدر شربت می خورد! و پسری به نام لیلی بیت که پدرش را معمولا تیشه به دست درحال کندن کوه می دیدیم.

ناپوهم پسر رئیس دهکده بود.«مونگار»، سنجاب پرنده ای که دوست بلفی بود و فقط دخترک زبانش را می فهمید، آنها در هر قسمت ماجراهای جالبی برایمان داشتند.

مارجی پیر و سوسمارش را یادتان هست؟ خواهر کوچولوی لیلی بیت (چونا) برخلاف بقیه از او نمی ترسید که خیلی هم دوستش داشت و این طوری هیبت ترسناک مارجی برای بچه ها هم شکسته می شد.

یکی از ماجراهای جالب این کارتون آن قسمتی بود که زلزله شد و به پیشنهاد پدر لیلیبیت، همگی راهی غاری در دل کوه شدند.

دوستی و محبت و داشتن روحیه همکاری رکن اصلی زندگی مردم دهکده بود.در هر قسمت با تماشای ماجراجویی های بچه های دهکده خودمان را در موقعیت آنها قرار می دادیم وسعی می کردیم از دریچه نگاه آدم های بند انگشتی به دنیا نگاه کنیم.

امیر قطعه‌ای علاوه بر مدیر دوبلاژی این کارتون ژاپنی (۱۹۸۰) راوی داستان نیز بود و جمعی از ممتازترین دوبلورها را جهت نقش‌گویی در این کارتون برگزید؛ از جمله هنرمندانی چون نادره سالارپور،اصغر افضلی، فریبا شاهین مقدم و مهدی آرین‌نژاد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها