سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران:

بازگشتم تا خاطره‌ای خوش به یادگار بگذارم

مرد پرتغالی از گذشته عبرت گرفت

خواهش تاج از کارلوس کی‌روش!

تیم‌ملی فوتبال ایران روز‌های سخت و نفسگیری پیش‌رو دارد. مدت زمان کمی تا شروع جام‌جهانی مانده و در چشم به هم زدنی ۳۰ آبان و بازی با انگلیس از راه می‌رسد. کارلوس کی‌روش هم فردا وارد تهران می‌شود تا کارش را با تیم‌ملی ایران آغاز کند. مهمترین و بزرگترین هدف این مربی ایجاد اتحاد و همدلی بین اهالی فوتبال است.
کد خبر: ۱۳۸۰۳۳۳
نویسنده سعید اکبری - گروه ورزش
موضوعی که یکی از ماموریت‌های محوله از سوی تاج به اوست. رئیس فدراسیون فوتبال به کارلوس گفت: «الان نیاز به کسی داریم که بتواند همه را کنار هم متحد کند و شرایطی حمایتی برای تیم ملی به وجود بیاورد و چه کسی بهتر از شما؟»

کی‌روش روانشناس باهوشی است که می‌داند در چه شرایطی چه باید بگوید. با این وجود در دوره قبل او مرتکب اشتباهاتی شد که بزرگترین آن‌ها به جام ملت‌های امارات بازمی‌گشت. مثلا مصاحبه معروفش علیه برانکو پیش از یکی از بازی‌های ملی کلا جو را به ضرر تیم‌ملی کرد و باعث شد پرسپولیسی‌ها برابرش قرار بگیرند. همچنین مصاحبه کی‌روش علیه وزیر وقت ورزش شرایط را برایش پیچیده‌تر کرد. در نهایت همین رفتار‌ها و انتقاد رسانه‌ها مهدی تاج و مسعود سلطانی‌فر را بر آن داشت تا نسخه کارلوس را بپیچند. نقل است کی‌روش در آخرین روز حضور در تهران، خطاب به یکی از نزدیکانش گفته بود: «یکسال آخر مرتکب اشتباهاتی شدم که اگر به گذشته برگردم آن‌ها را تکرار نمی‌کنم.»

و حالا کی‌روش به آینده‌ای رسیده که دست‌کمی از همان گذشته ندارد. او در موقعیتی است که اگر رفتار‌های گذشته را تکرار کند، در مخمصه بدی گیر می‌افتد، بنابراین قصد دارد با سیاست بیشتری رفتار کند. اتفاقا مهدی تاج در گفتگو با این مربی از او یک خواهش داشته: «به دور از تنش باشیم و اگر نکته‌ای است در کنار هم و با تعامل آن را حل کنیم.»

کی‌روش هم این موضوع را پذیرفته و تاکید کرده در دور جدید همکاری با تیم‌ملی فوتبال به دنبال آرامش است. البته او یک دلخوری داشته و آن مربوط به مصاحبه‌ای بوده که تاج با خبرنگاران انجام داده و رئیس فدراسیون در این مصاحبه اعلام کرده بود احتمالا کی‌روش در جام ملت‌ها مدیر فنی می‌شود و جواد نکونام سرمربی ایران. کاملا مشخص بود که او نه با کارلوس و نه با جواد در این باره حرف زده؛ چراکه باشگاه فولاد بازگشت نکو به تیم‌ملی را از بیخ و بن تکذیب کرد.

آن‌ها که کارلوس را می‌شناسند می‌دانند او چه شخصیت مبارز و جنگجویی دارد و حاضر نیست در صورت حضور آبرومندانه در قطر، جام ملت‌ها را به شکل توریستی سپری کند. کارلوس در نقشه‌ای که برای تیم‌ملی ریخته حتی جزئیات جام ملت‌ها را ترسیم و برای آمادگی ایران برنامه‌ریزی کرده است.

از سویی فدراسیون فوتبال قصد دارد از دانش کی‌روش در راه تربیت مربیان مختلف استفاده کند. به همین دلیل مثل دوره قبل از او خواسته شده روی تیم‌های ملی نظارت کند. البته بار اول این پروژه با شکست همراه شد، زیرا کارلوس اعتقاد داشت به اندازه کافی دغدغه و مشکل دارد و حاضر نیست شکست تیم‌های مختلف ملی هم به پای او نوشته شود. این بار تاج از کارلوس خواسته تا روی کار مربیان و تربیت آن‌ها برای آینده نظارت کند. پروژه‌ای که بعید به نظر می‌رسد این بار هم عملی شود.

کی‌روش: همه با هم، برای آینده

تیم‌ملی امروز کار خود از سر می‌گیرد و این بار دیگر خبری از اسکوچیچ نیست. دستیاران کارلوس کی‌روش، سرمربی جدید ایران روز گذشته وارد ایران شدند. راجر ده‌سا و دو مربی خارجی دیگر به تهران رسیدند و مستقر شدند. همچنین کی‌روش ساعت ۵ بامداد امروز به تهران رسید و در محل کارش حاضر شد. کارلوس در تمرین ریکاوری بعد از ظهر تیم ملی حاضر خواهد شد. احتمالا این مربی امروز یا نهایتا فردا رودرروی خبرنگاران به سوالات آن‌ها درباره بازگشت دوباره‌اش به تیم‌ملی پاسخ می‌دهد. کی‌روش قصد دارد این بار با آرامش تمام ایرانی‌ها را به اتحاد و یکدلی دعوت کند؛ کاری که البته در یکسال پایانی حضورش در تیم‌ملی در آن کاملا ناکام بود.

کی‌روش دیروز در اولین واکنش خود در خصوص بازگشت دوباره‌اش به تیم‌ملی ایران به نوعی نشان داد که نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرد. کارلوس نوشت: «وقتی خانواده شما را به خانه می‌خوانند، تنها کاری که انجام می‌دهید این است که فقط خودتان را نشان دهید. کاملا متعهد به وظایف و آماده برای مأموریت. بیایید همه با هم آن را انجام دهیم، برای آینده! خیلی ممنون از تیم‌ملی.»

تعداد زیادی از طرفداران فوتبال پای این پست کی‌روش برای او کامنت گذاشتند و درخواست کردند تا بهترین نتایج را همراه با تیم‌ملی بگیرد. خیلی‌ها هم به سرمربی جدید خوش‌آ‌مد گفتند.

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها