رئیس کل دادگستری هرمزگان از رهایی سومین زندانی محکوم به قصاص با اجرای پویش مردمی «به عشق حسین (ع) می‌بخشم» در این استان خبر داد.
رئیس کل دادگستری هرمزگان از رهایی سومین زندانی محکوم به قصاص با اجرای پویش مردمی «به عشق حسین (ع) می‌بخشم» در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۹۰۷۷

 

هرمزگان-جام جم انلاین-رئیس کل دادگستری هرمزگان از رهایی سومین زندانی محکوم به قصاص با اجرای پویش مردمی «به عشق حسین (ع) می‌بخشم» در این استان خبر داد.

 

مجتبی قهرمانی در ادامه افزود: این دوازدهمین سازش در پرونده‌های قصاص هرمزگان از ابتدای سال جاری است که با تلاش و پیگیری اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس در ایام سوگواری شهادت حضرت ابا عبداللّه الحسین (ع) موجب شد تا اولیای دم با تأسی از سیره حضرت سیدالشهدا (ع) از قصاص محکوم این پرونده بگذرند.

 

وی با اشاره به اینکه تعدادی از اولیای دم این پرونده ساکن استان های دیگر بوده اند، افزود: خوشبختانه با اعزام هیأت صلح شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس به این استان ها و در نتیجه برگزاری نشست های متعدد اعضای این هیأت با خانواده مقتول، رضایت آنها اخذ شد و در نتیجه، محکوم این پرونده پس از تحمل ۱۵ سال حبس از قصاص رهایی یافت.

 

قهرمانی در ادامه، گذشت اولیای دم را اقدامی ارزشمند و خداپسندانه عنوان کرد و از تلاش‌ها و پیگیری‌های مسئولان قضایی و اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس در این خصوص قدردانی نمود.

 

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین از فعالیت مضاعف اعضای شعب شوراهای حل اختلاف این استان در ماه های محرم و صفر امسال و در راستای اخذ رضایت از اولیای دم در راستای پویش «به عشق حسین (ع) می‌بخشم» نیز خبر داد و گفت: امیدواریم که افراد در سایر پرونده‌های اختلافی نیز به این پویش بپیوندند و به عشق امام حسین (ع) اختلافات خود را خاتمه دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها