امروزه، شبکه‌های تلفن همراه از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها برای ارائه بهترین خدمات به کاربران تلفن همراه استفاده می‌کنند.
امروزه، شبکه‌های تلفن همراه از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها برای ارائه بهترین خدمات به کاربران تلفن همراه استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۱۳۷۸۷۶۳

اینترنت 5G، نسل پنجم ارتباطات سیار سلولی است که به کاربران امکان می‌دهند از مزایای بسیار بیشتری بهره‌مند شوند.

اکنون، 5G به‌آرامی در حال گرفتن جای 4G در سراسر جهان است و این شبکه نه‌تنها به کاربران، بلکه به توسعه‌دهندگان نیز کمک می‌کند که برنامه‌ها را سریع‌تر اجرا کنند.

بااین‌حال، این اینترنت معایبی نیز به همراه دارد که در این مقاله، پس از معرفی کامل 5G به شما، به معایب آن نیز خواهیم پرداخت.

اینترنت 5G چیست؟

چهار نسل اول اینترنت، هر کدام سطحی جدید از اتصال به اینترنت را به ارمغان آوردند و شبکه 3G و 4G بر بهبود داده‌های تلفن همراه تمرکز کرده‌اند. 5G نیز به دنبال ادامه این روند و گسترش استفاده از آن برای دسترسی پهنای باند تلفن همراه است.

در حال حاضر، انواع گوشی‌ها در بازار وجود دارند که از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کنند و قیمت متفاوتی دارند. یکی از آن‌ها جدیدترین مدل گوشی اپل یا آیفون است.

اگر به‌خاطر اینترنت 5G قصد خرید یک گوشی جدید را دارید، با توجه به هزینه خرید و قیمت تعویض گوشی، مهم است که در ابتدا در مورد اینترنت 5G بیشتر بدانید و سپس برای خرید اینترنتی یا حضوری گوشی با توجه به قیمت روز آن اقدام کنید.

شبکه 5G در کنار 4G به کار خود ادامه می‌دهد تا درنهایت، جای 4G را بگیرد. 5G فرصت‌ها و نوآوری‌های جدیدی را برای پیشرفت تکنولوژی ایجاد می‌کند و به همین ترتیب، انتظار می‌رود که فناوری‌هایی مانند اینترنت اشیا (IoT) نیز با شبکه 5G رشد کنند.

اینترنت 5G مزایای مختلفی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به سرعت بالای اینترنت، زمان تاخیر کم، ظرفیت بیشتر، پهنای باند بیشتر و بهبود نوآوری اشاره کرد. بااین‌حال، این نوع اینترنت، معایبی نیز دارد که در ادامه شما را با این معایب و مضرات آشنا می‌کنیم.

معایب اینترنت 5G چیست؟

تکنولوژی نسل پنجم، طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های مثبت را ارائه می‌دهد که برای همه افراد ازجمله دانشجویان، متخصصان و حتی برای افراد عادی مفید هستند. بااین‌حال، این اینترنت معایبی نیز دارد که باعث می‌شود با احتیاط بیشتری برای خرید گوشی‌ای اقدام کنیم که از این اینترنت پشتیبانی می‌کند. در ادامه با مضرات اینترنت 5G بیشتر آشنا می‌شوید.

  • پوشش جهانی محدود

عیب اصلی اینترنت 5G این است که پوشش جهانی محدودی دارد و فقط در برخی مکان‌های خاص در دسترس است. تنها شهرها می‌توانند از اینترنت 5G بهره زیادی ببرد و نواحی دورافتاده ممکن است تا چند سال تحت پوشش این شبکه قرار نگیرند. علاوه بر این، هزینه‌های تنظیم برج‌های اینترنت 5G در مقایسه با سایر شبکه‌ها بالاست.

  • کاهش مسافت انتشار

اگرچه اینترنت 5G بسیار سریع است اما مسافت انتشار آن به اندازه 4G نیست. علاوه بر این، ممکن است ساختمان‌های بلند و درختان، فرکانس شبکه 5G را مسدود کنند که این مسئله می‌تواند مشکلات مختلفی را ایجاد کند. بنابراین، این اینترنت به برج‌های بیشتری برای افزایش پوشش نیاز دارد که این مسئله می‌تواند هزینه‌بر و گران باشد. باران نیز می‌تواند در پوشش 5G مشکل ایجاد کند.

  • سرعت آپلود

تکنولوژی‌های 5G به کاربران تلفن همراه اجازه می‌دهد تا از سرعت بالای دانلود مطمئن شوند. از سوی دیگر، سرعت آپلود در مقایسه با 4G بیش از 100 مگابایت در ثانیه نیست. علاوه بر این، گوشی‌های هوشمند در حین استفاده از اینترنت 5G به تکنولوژی بهتری برای باتری نیاز دارند. بسیاری از کاربران گزارش می‌دهند که در هنگام استفاده از اینترنت 5G، گرم شدن گوشی را تجربه می‌کنند.

بااین‌حال، اگر این مسئله برای شما اهمیت ندارد ممکن است خرید گوشی گلکسی سامسونگ A72 برای شما تصمیم مناسبی باشد. قیمت A72 Samsung 5G در مقایسه با مشخصات آن بسیار فوق‌العاده است. به همین دلیل، گوشی a72 فروش زیادی در بازار داشته است.

  • تضعیف باتری دستگاه

گوشی‌هایی که از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کنند، تخلیه بسیار زیاد باتری را تجربه می‌کنند و این مسئله باعث می‌شود که طول عمر باتری کاهش زیادی پیدا کند. بنابراین، تولیدکنندگان تلفن همراه باید بر روی تکنولوژی‌های جدیدی سرمایه‌گذاری کنند تا بتوانند باتری‌ها را به‌گونه‌ای بسازند که در برابر آسیب‌ها و مشکلات مقاوم باشند.

  • امنیت سایبری

یکی از مضرات 5G، امنیت سایبری است زیرا منجر به هک می‌شود. گسترش پهنای باند به مجرمان این امکان را می‌دهد که داده‌ها را به‌راحتی سرقت کنند. وقتی 5G به دستگاه‌های بیشتری متصل می‌شود، احتمال حمله‌ها به‌شدت افزایش می‌یابند. بنابراین، شرکت ها و مشاغل باید با یک مرکز عملیات امنیتی از زیرساخت‌های خود محافظت کنند که این مسئله می‌تواند هزینه‌های اضافی را برای آن‌ها به دنبال داشته باشد.

  • عدم رمزگذاری در مراحل اولیه اتصال

5G فاقد رمزگذاری است و هکرها می‌توانند با دقت بیشتری برای حملات خود برنامه‌ریزی کنند. پهنای باند بیشتر شبکه 5G نیاز به نظارت بر امنیت فعلی آن را افزایش می‌دهد. بنابراین، این شبکه به اقدامات امنیتی برای جلوگیری از تهدیدات سایبری نیازمند است. علاوه بر این، کاربران نیز باید اقداماتی را برای به حداقل رساندن مشکلات ناخواسته انجام دهند.

درنهایت، 5G جدیدترین شبکه اینترنتی است که به کاربران امکان می‌دهد با سرعت بیشتری به اینترنت متصل شوند و درنتیجه، بتوانند از مزایای اینترنت، بهره بیشتری ببرند. شبکه 5G به زودی جایگزین 4G در سراسر جهان خواهد شد. با این وجود، این نوع شبکه متاسفانه معایبی نیز دارد که برخی از آن‌ها هزینه‌بر هستند و برخی از آن‌ها نظارت و مراقبت بیشتری نیاز دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها