خرم‌آباد-جام جم آنلاین- رئیس کل دادگستری لرستان گفت: بر اساس آخرین آمار ۴۲ درصد از پرونده‌های شورای حل اختلاف استان منجر به صلح و سازش شده است
خرم‌آباد-جام جم آنلاین- رئیس کل دادگستری لرستان گفت: بر اساس آخرین آمار ۴۲ درصد از پرونده‌های شورای حل اختلاف استان منجر به صلح و سازش شده است
کد خبر: ۱۳۷۷۹۵۶
به گزارش جام جم آنلاین لرستان، محمد رزم در همایش صلح یاران ستاد صبر ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و تبریک هفته دولت، اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر از عناصر برگزیده و برجسته کشور و از یاران خدوم و دلسوز انقلاب و نظام بودند.
وی عنوان کرد: دوران مجاهدت و مبارزه را برای پیروزی اسلام با توفیقات پشت سر گذاشته بودند و وجودشان با آرمان‌های انقلاب آمیخته بود.
رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه جلسه صلح یاران امروز در راستای اجرای اساس نامه ستاد ملی صبر و شیوه نامه مشارکت گروه‌های مردمی است، افزود: به دنبال فرهنگ‌سازی صلح و سازش در جامعه هستیم، همچنان‌که صبر کردن مورد تاکید آیات و روایات معصومین و همچنین بزرگان انقلاب اسلامی است.
رزم، فرهنگ‌سازی صبر را وظیفه همگانی و نه مربوط به فرد و قشر خاصی دانست و افزود: بدون تردید صلح و سازش نیت و انگیزه قوی می‌خواهد که این مهم در جهت‌دهی اعمال انسان نتیجه‌بخش است.
وی با بیان اینکه امروز جامعه ما نیازمند انسجام و صلح است، افزود: تعداد زیادی پرونده قتل عمدی وجود دارد که ناشی از آستانه پایین افراد است، با این وجود در لرستان طی سه سال اخیر ۶۰ فقره قتل عمدی ختم به صلح و سازش شده است.
رئیس کل دادگستری لرستان، صلح و سازش را موجب وحدت در جامعه خواند و گفت: صلح و سازش ضمن جلوگیری از تفرقه و همچنین تقویت جامعه اسلامی، موجب کاهش پرونده‌های ورودی به دادگستری و کاهش مراجعات مردم نیز می‌شود.
رزم بیان داشت: بر اساس آخرین آمار ۴۲ درصد پرونده‌های شورای حل اختلاف استان منجر به صلح و سازش شده است، چرا که لرستان قبیله‌ای و طایفه‌ای بوده و از یکدیگر شناخت داشته و از این‌رو راحت‌تر صلح انجام می‌گیرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها