آیین تجلیل از عوامل اجرایی کنگره ملی 10 هزار شهید جامعه عشایری کشور با حضور استاندار و مقامات کشوری و لشگری در مجتمع لاله سپاه قمر بنی هاشم (ع) شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۷۷۹۰۳

به گزارش جام جم آنلاین- چهار محال و بختیاری؛با حضور  غلامعلي حيدري سودجانی استاندار چهار محال و بختیاری، غلامرضا سلیمانی فارسانی مسئول بسیج، علی محمد اکبری فرمانده سپاه استان، منوچهر امان اللهی فرمانده انتظامی استان و تعداد کثیری از مسئولان کشوری و لشگری آئین تجلیل از خادمان کنگره 10 هزار نفری جامعه عشایری در مجتمع لاله سپاه شهرکرد برگزار شد.

تجلیل از خادمان و عوامل اجرائی کنگره 10 هزار نفری شهداء جامعه عشایری

برگزاری کنگره ملی ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری را در میان کنگره‌های کم نظیر یا در نوع خود بی نظیر بوده است

در ابتداء این مراسم حیدری سودجانی  استاندار استان با گرامیداشت هفته دولت و بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای مدافع حرم  جبهه مقاومت بویژه سیدالشهدای مقاومت سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی، برگزاری کنگره ملی ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری را در میان کنگره‌هایی که از حدود ۳۰ سال گذشته در کشور برگزار شده، کم نظیر یا در نوع خود بی نظیر دانست.

تجلیل از خادمان و عوامل اجرائی کنگره 10 هزار نفری شهداء جامعه عشایری

ما قدردان نعمت بزرگ فرهنگ ایثار و شهادت باید باشیم

حیدری سودجانی خاطر نشان ساخت: ما قدردان نعمت بزرگ فرهنگ ایثار و شهادت باید باشیم؛ چون به برکت انقلاب اسلامی که انقلاب عاشورایی و علوی و حسینی است، از فرهنگ ایثار و شهادت برخوردار شده و درون این فرهنگ زندگی می‌کنیم. ملت بزرگ ایران قدرشناس این فرهنگ هستند، همانطور که این راه هنوز پررهرو ادامه دارد؛ اما باید به معنای واقعی و حقیقی قدرشناس این نعمت باشیم.

تجلیل از خادمان و عوامل اجرائی کنگره 10 هزار نفری شهداء جامعه عشایری

فرهنگ ایثار و شهادت برخاسته از نهضت بزرگ کربلا و قیام عاشورا و قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام است

وی: قدرشناسی این فرهنگ آن است که به نسل‌های آینده منتقل شود، فرهنگ ایثار و شهادت برخاسته از نهضت بزرگ کربلا و قیام عاشورا و قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام است که برای برگرداندن اسلام به مسیر واقعی خودش از انحراف بزرگی که توسط بنی امیه ایجاد شده بود، صورت پذیرفت.

 

حیدری سود جانی تصریح کرد: این قیام اگرچه به ظاهر به اهداف خود دست پیدا نکرد؛ اما در حقیقت شالوده یک حرکت نورانی را بنیان گذاشت که ما امروز در یک سرزمین بزرگ یعنی ایران اسلامی پرچمدار این فرهنگ و ملت بزرم ایران پرچمدار کاروان حضرت امام حسین علیه السلام  است.

تجلیل از خادمان و عوامل اجرائی کنگره 10 هزار نفری شهداء جامعه عشایری

 

رئیس شورای اداری استان در ادامه افزود: قدرشناسی به این معناست که این فرهنگ تبیین شود، معارفش شناخته شود و متناسب با ذائقه‌ها با استفاده از ابزار هنری و رسانه‌ای و فرهنگی ترویج پیدا کرده و گسترش یابد.

فرهنگ ایثار و شهادت در حال گسترش در جهان است و جهان اسلام شاهد گسترش این فرهنگ است

حیدری سودجانی تاکید کرد: فرهنگ ایثار و شهادت در حال گسترش در جهان است و جهان اسلام شاهد گسترش این فرهنگ است، شکل گیری جبهه بزرگی به نام جبهه مقاومت یکی از دلایل روشن  گسترش این فرهنگ است.

تجلیل از خادمان و عوامل اجرائی کنگره 10 هزار نفری شهداء جامعه عشایری

 

وی گفت: انقلاب اسلامی و امام عظیم الشإن راحل و ملت ایران این افتخار را دارند که عاشورا را زنده کردند. عاشورا در دوران دفاع مقدس در مقابل چشمان دنیا به فرموده رهبر معظم انقلاب بازسازی شد و اگر این کنگره‌ها برگزار می‌شود یک تلاشی است برای پاسداشت این فرهنگ و برای انتقال و ترویج این فرهنگ.

 

رئیس شورای تامین استان با تقدیر از عوامل اجرایی کنگره ملی 10 هزار شهید جامعه عشایری به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری به ویژگی‌های کنگره ملی 10 هزار شهید جامعه عشایری در دو نکته اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در دوران کرونا همه جلسات را تعطیل کردند به جزء دیدار با اعضای ستاد‌های کنگره شهدا که بیانگر اهمیت و ارزشی است که حضرت آقا برای فرهنگ ایثار و شهید و شهادت قائل هستند.

تجلیل از خادمان و عوامل اجرائی کنگره 10 هزار نفری شهداء جامعه عشایری

 

وی، افزود: دومین نکته دررابطه با کنگره شهدای عشایری این است که در رابطه با این کنگره در کل کشور برنامه‌های بسیار زیادی برگزار شد.

روند توسعه کشور روبه بالاست و در هیچ موردی روند نزولی نداریم و بحمدالله در دولت جدید مردمی، حضرت آیت الله رئیسی فرهنگ جهاد و ایثار را در میدان خدمت وارد کرده

استاندار استان کرد: روند توسعه کشور روبه بالاست و در هیچ موردی روند نزولی نداریم و بحمدالله در دولت جدید مردمی، حضرت آیت الله رئیسی فرهنگ جهاد و ایثار را در میدان خدمت وارد کرده و ان شاءالله موفقیت‌های روزافزون بزرگی را ملت بزرگ ایران در آینده به جهانیان نشان خواهد داد.

تجلیل از خادمان و عوامل اجرائی کنگره 10 هزار نفری شهداء جامعه عشایری

در خاتمه این مراسم از دکتر اصغر احمدی هفشجانی مدیر کل منابع طبیعی استان، دکتر علی شهریار پور رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و تعدادی چند از مسئولان و مقامات کشوری و لشگری توسط غلامعلی حیدری سودجانی، غلامرضا سلیمانی فارسانی مسئول بسیج و علی محمد اکبری فرمانده سپاه استان تجلیل بعمل آمد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها