اگر به مرض عشقی حساسیت مبتلایید، قرص بخورید و حواس‌تان باشد که چیز مصرف نکنید!

حساسیت‌ دیپلماتیک

مدیر کل بیمه سلامت البرز

جزئیات مهم درباره طرح دارویار

مدیر کل بیمه سلامت البرز گفت: طرح سیاست‌های ارزی (طرح دارویاری) یعنی یارانه دارو از طریق بیمه‌ها به بیماران اختصاص می‌یابد.
کد خبر: ۱۳۷۷۴۷۲

به گزارش جام جم آنلاین البرز:

زارع، افزود: به منظور تغییر سیاست ارزی حوزه دارویی تمام دارو‌هایی که قبلا یارانه به آن تعلق می‌گرفت اعم از بیمه‌ای و غیربیمه‌ای مشمول تغییر سیاست ارزی شده است.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت البرز: مبلغ یارانه دارو‌ها از مبدا (شرکت‌های دارویی، تولیدی و توزیعی) به مقصد (بیمه شده ها) اختصاص داده شده است.

زارع گفت: در صورت دریافت دارو خارج از نظام ارجاع، محاسبه سهم یارانه ارزی نسخ دارویی سرپایی بدون محاسبه سهم سازمان برای بیمه شدگان مشمول نظام ارجاع (صندوق‌های روستایی، سلامت همگانی، سایر اقشار) انجام می‌شود.

او افزود: ۳۶۶ قلم از دارو‌های ضروری و پر مصرف بیماران که تاکنون تحت پوشش بیمه نبودند تحت پوشش قرار گرفته به نحوی که پرداختی بیماران در مقایسه با پیش از اجرای طرح برای این دارو‌ها تغییر نخواهد کرد.

زارع گفت: ۱۱۹ قلم داروی بدون نسخه (otc) بیمه شده است به نحوی که پرداختی بیماران در مقایسه با پیش از اجرای طرح برای این دارو‌ها تغییر نخواهد کرد.

مدیر کل بیمه سلامت البرز در خصوص مزایای این طرح افزود: پرداختی از بیمار با نسخه الکترونیکی پزشک تغییر نمی‌کند، قاچاق معکوس دارو کنترل، کمبود دارو برطرف و از دپوی دارو در منازل جلوگیری می‌شود.

زارع گفت: فروش آزاد دارو‌های تحت تعهد بیمه به بیماران دارای نسخه قابل قبول، مصداق تخلف و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

برای استفاده از سهم سازمان و سهم یارانه ارزی در زمان ویزیت از پزشکان ثبت نسخه الکترونیک را مطالبه کنید.http://jamejamonline.ir

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها