مدیر مجموعه دانش بینیان راه نو گفت: مجموع گیاهان خام صادرات شده از خراسان رضوی ۱۷۳ میلیون یورو بوده که کشور‌های دیگر با مواد خام ما محصولات فرآوری شده تولید کردند
مدیر مجموعه دانش بینیان راه نو گفت: مجموع گیاهان خام صادرات شده از خراسان رضوی ۱۷۳ میلیون یورو بوده که کشور‌های دیگر با مواد خام ما محصولات فرآوری شده تولید کردند
کد خبر: ۱۳۷۶۵۳۶
 خراسان رضوی - جام جم آنلاین -مجتبی تنها افزود: شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های انرژی‌های تجدید پذیر، صنایع ماشین سازی، صنایع معدنی، صنایع دارویی و غذایی با بیش از ۵ هزار سهامدار بازار صادراتی در کشور‌های خاورمیانه و همسایه ایجاد کردند.وی تصریح کرد: در حوزه‌های دانش محور و فناور بازار‌های صادراتی در ۵ کشور هدف برزیل روسیه سوریه پاکستان عراق تامین شده است.
مدیر این مجموعه  اضافه کرد: بازار صادراتی شرکت‌های دانش بنیان مشهد در کشور‌های برزیل روسیه عراق سوریه و پاکستان تامین شده است.
تنها با بیان اینکه خواف بزرگترین تامین کننده انرژی تجدید پذیر بادی در خاورمیانه و چهارمین تامین کننده بادی در دنیاست، بیان کرد: شرکت‌های دانش بنیان در زمینه تامین انرژی بادی محصولات خوبی در سطح جهانی ارائه داده اند.
وی بیان کرد: راه نو از سال ۱۳۹۴ در حوزه‌های مختلف انرژی، شرکت‌های دانش بنیان، غذا و دارو، صنایع معدنی، عمرانی، صنایع کشاورزی، دامپروری و صنایع وابسته فعالیت خود را آغاز کرده و با تاسیس شرکت‌های زیر مجموعه توانسته با جذب سرمایه‌های مادی و معنوی مردمی روش جدیدی را در هدایت و مدیریت منابع ایجاد کند.
مدیر عامل هلدینگ راه نو گفت: یکی از شرکتهای زیر مجموعه این هلد ینگ بخاری‌های کم مصرف (معروف به بخاری های ژاپنی) تولید کرده که امیدواریم بتوانیم این بخاریها را تا سال 1402با اخذ استانداردهای و مجوزهای لازم برای انبوه سازی ان به تولید انبوه برسانیم و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال 1402 بتوانیم 350 هزار از این نوع بخاری تولید کنیم.
تنها افزود: با تولید این بخاری ها در کشورباعث می شود ۳۵ درصد به ظرفیت پتروشیمی کشور اضافه شود و این محصول ۴۰ میلیون دلار برای کشور صرفه اقتصادی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه مجموع گیاهان خام صادرات شده از خراسان رضوی ۱۷۳ میلیون یورو بوده، ادامه داد: کشور‌های دیگر با مواد خام ما را به محصولات فرآوری شده تبدیل می‌کنند وآن را به ما می فروشند به طور مثال سال گذشته تنها برای واردات اسانس نعنا بیش از ۵۲۳ میلیون یورو ارز از کشورخارج شده است.
مدیر عامل هلدینگ راه نو افزود: این در حالی است که یک پالایشگاه تخصصی گیاهان دارویی حداکثر ۳۰ میلیون یورو هزینه دارد در این زمینه هم شرکت‌های دانش بنیان در مشهد محصولات فرآوری شده را در بازار‌های جهانی تامین می‌کنند.
تنها بیان کرد: یکی دیگر از شرکتهای دانش بنیان ما در بحث اوره وارد شده و در حال حاضر توانسته بازار صادراتی در کشور‌های برزیل روسیه عراق سوریه و پاکستان را تامین کنند.
وی تصریح کرد: پشم از زندگی خانواده امروزی به دلیل بوی که میدهد و سنگینی اش حذف شده اما ما همین پشم را فرآوری کردیم و بوی بدش را حذف و کردیم و آن را سبک کردیم به حدی که لحافتهای پشمی به اندازه لحافتهای لایکو  سبک شده اند. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها