برداشت انگور از سطح 3 هزار و 350 هکتار از باغات شهرستان کاشمر آغاز شد.
برداشت انگور از سطح 3 هزار و 350 هکتار از باغات شهرستان کاشمر آغاز شد.
کد خبر: ۱۳۷۵۴۸۲
خراسان رضوی - جام جم آنلاین - مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت:احداث باغ انگور یکی از کسب و کارهای خیلی عالی و پر درآمد است که می‌توانیم به آن فکر کنیم و در صورتی که زمین و آب و هوای منطقه شما مناسب کشت باشد روی آن سرمایه‌گذاری کنیم. محمد شجعی افزود:انگور یکی از به صرفه‌ترین محصولات کشاورزی است و هیچ‌گونه ضایعاتی ندارد و از ۰ تا ۱۰۰ مراحل رشد خود قابلیت این را دارد که برای شما درآمدزایی کند. 
وی ادامه داد:برگ انگور، غوره انگور، میوه انگور، کشمش، صنایع نوشیدنی، کنستانتره و بسیاری از فراورده‌های جانبی از محصولات قابل فروش یک درخت انگور هستند.
مدیر جهاد کشاورزی کاشمر بیان کرد:شهرستان کاشمر با سطح زیر کشت 3 هزار و 350 هکتار رتبه دوم استان را از نظر سطح زیر کشت دارد که با  برنامه ریزی و توجه بیشتر پتانسیل زیادی برای پیشرفت و افزایش عملکرد این محصول در منطقه ما وجود دارد. 
او تصریح کرد:با توجه به خشکسالی های اخیر و کاهش 20 درصدی تولید متوسط عملکرد میزان تولید انگور در باغات شهرستان 18 تن در هکتار می باشد که از مهمترین ارقام کشت شده می توان به رقم پیکامی،عسکری،یاقوتی،رزقی،ریش بابا،لل و صاحبی اشاره کرد.
وی اظهار کرد: 30 درصد انگور تولید شده شهرستان به مصرف تازه خوری و مابقی با تبدیل شدن به کشمش به کشورهای حوزه خلیج فارس،روسیه و حتی اروپا صادر می شود.
مدیر جهاد کشاورزی کاشمر افزایش قیمت نهاده های مرتبط ، قطعی برق چاه موتور های آب کشاورزی ،نوسانات قیمتی و عدم وجود صنایع تبدیلی و بسته بندی را از جمله مشکلات حوزه انگور شهرستان عنوان کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها