برای خداداد عزیزی که دوست دارد حرف‌های منطقی بزند

خداداد دقت کن

پشت پرده قهر دراگان و برانکو ایوانکوویچ را بخوانید

اسکوچیچ: برانکو به صندلی من چشم دارد!

برانکو اخیرا در حالی اسکوچیچ را بهتر از کارلوس کی‌روش خواند که دراگان مدت‌های مدید، تماس‌های تلفنی‌اش را پاسخ نمی‌داد و هنوز هم نمی‌دهد. احتمالا وقتی این جمله را خوانده‌اید می‌پرسید چرا ایوانکوویچ در مواجهه با این رفتار دراگان، چنین حرفی به زبان آورده؟ برانکو مکثی می‌کند و به جام‌جم می‌گوید: هنوز روی حرفم هستم و معتقدم اسکوچیچ بهتر از کی‌روش است.
کد خبر: ۱۳۷۵۳۴۶
نویسنده سعید اکبری - گروه ورزش
به گزارش جام جم آنلاین، این چیزی است که به آن اعتقاد دارم.» این نظر شخصی برانکوست و خودش هم روی آن تاکید دارد؛ وگرنه در واقعیت آنچه اتفاق افتاد و آنچه امروز در تیم‌ملی دیده می‌شود، تفاوت‌ها را نشان می‌دهد، تفاوتی در حد زمین تا آسمان.

به صندلی من چشم دارد!

اتوبان رفاقت برانکو و اسکوچیچ درست از روزی یکطرفه شد که رسانه‌ها از مذاکرات فدراسیون و ایوانکوویچ برای نشستن روی نیمکت تیم‌ملی خبر دادند. اسکوچیچ که گویا تصور می‌کرد هموطنش قصد کرده جای او را روی نیمکت بگیرد، دل چرکین شد و تصمیم گرفت به دوستی چندین و چند ساله‌اش با برانکو پایان دهد. بعد از صعود تیم‌ملی به مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی ایوانکوویچ چند بار با دراگان تماس گرفت تا به او تبریک بگوید، ولی این مربی پاسخ نداد. برانکو که تعجب کرده بود از یکی از دوستانش در تهران خواست تا علت را جویا شود. او بعد از بررسی به این مربی کروات گفت: «اسکوچیچ از شما ناراحت است، چون فکر می‌کند قصد دارید جایش را بگیرید.» سپس یک جمله به نقل از دراگان گفت و تاکید داشت چنین چیزی را جایی گفته: «برانکو به صندلی من چشم دارد و می‌خواهد جای من را بگیرد.»

جوابم را نداد

با وجود اطلاع برانکو از اظهارات اسکوچیچ، این مربی بعد از صعود تیم ملی به جام‌جهانی دوباره با او تماس گرفت: «باز هم زنگ زدم و جوابی نگرفتم. او پاسخ من را نداد.»

برانکو در توضیحات تکمیلی‌تر به یکی از روزنامه‌های کرواسی گفت: «بیش از یک سال و نیم است که در رسانه‌ها نوشته می‌شود من در حال مذاکره با ایران هستم و از من به عنوان سرمربی در این خصوص سوال می‌شود؛ این مساله به هیچ وجه صحت ندارد. می‌دانید که رسانه‌ها می‌توانند هر چیزی دوست داشته باشند بنویسند. من همان زمان خواستم با اسکوچیچ تماس بگیرم و به او توضیح بدهم این خلاف واقعیت است و من هیچگونه اقدامی در این خصوص علیه او نکردم، اما متاسفانه اسکوچیچ با این تصور که من علیه او کار می‌کنم، به هیچ وجه نخواست به تماس‌های من پاسخ بدهد.»

تهدید از نوع برانکو؟

حالا اتفاق تازه‌ای رخ داده و احتمالا دراگان اسکوچیچ را برآشفته‌تر خواهد کرد. برانکو در تازه‌ترین مصاحبه خود گفته: «مشکلی برای جدایی از عمان ندارم.»

احتمالا برداشت همه این است که ایوانکوویچ با این پیام گویا خواسته پاسخ کوبنده‌ای به دراگان بدهد و غیرمستقیم به او بگوید اگر بخواهد، می‌تواند جای این مربی را در نیمکت تیم‌ملی بگیرد. ولی آیا واقعا او به همکاری دوباره با تیم‌ملی فکر می‌کند؟

برانکو به «جام‌جم» می‌گوید: «من در عمان واقعا راحت هستم. بار‌ها و بار‌ها این سوال را از من کرده‌اند و گفته‌ام در این کشور راحت هستم. حالا این‌که بگویم می‌توانم جدا شوم، چیز عجیبی نیست. وقتی در پرسپولیس هم بودم بند جدایی داشتم. در عمان هم دارم. آیا این چیز عجیبی است که از من در این باره بپرسند و بگویم بله می‌توانم جدا شوم؟ آن هم بر حسب بندی که در قراردادم وجود دارد؟» در قرارداد برانکو بند فسخ ۲۰۰هزار دلاری وجود دارد. طبق توافق صورت گرفته بین او و عمان، این فدراسیون ماهی ۴۰هزار دلار به حسابش در ابوظبی واریز می‌کند. بند فسخ می‌گوید اگر او ۵ ماه از دستمزد خود را پرداخت کند، می‌تواند از عمان جدا شود.

با من مذاکره شد

برانکو در پایان همه چیز را اینگونه تحلیل می‌کند: «رسانه‌های ایران چیز‌هایی درباره مذاکره با من می‌نویسند. یک بار در دوران حضور آقای تاج و پیش از توافق با ویلموتس، مذاکراتی با من شد. بعد از آن بار‌ها رسانه‌ها در این باره چیز‌هایی نوشتند. من در عمان مشغول کار هستم و هر روز نمی‌توانم رسانه‌های ایران را ببینم و هر روز مصاحبه کنم و بگویم نه، مذاکره‌ای با من نشده است.»

این جمله آخر او در واکنش به حرفی است که اسکوچیچ در محفلی که اتفاقا یکی از دوستان نزدیک برانکو در آن حضور داشت، به زبان آورد. دراگان آن روز گفته بود: «چرا وقتی اولین بار اسم برانکو برای جانشینی من مطرح شد، مصاحبه و آن را تکذیب نکرد؟ باید آن روز این کار را می‌کرد که من با ایران به موفقیت رسیده بودم.»

منبع: روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها