وزیر ارتباطات:

قفل کودک مطرح نیست

متن و حاشیه این هفته پاستورنشینان در حاشیه حیاط هیات دولت به سیل، احیای صندوق بیمه حوادث طبیعی، اختلال در اینترنت و برخورد با مقصران احتمالی و نامه فیفا درباره حضور زنان در ورزشگاه اختصاص داشت.
کد خبر: ۱۳۷۵۳۴۱
به گزارش جام جم آنلاین، یکی از مهم‌ترین محور اصلی نشست هیات دولت دیروز به ریاست سید ابراهیم رئیسی تاکید بر اهمیت روایتگری و اقدامات تبیینی از سوی دستگاه‌های اجرایی، مسئولیت‌پذیری دولت و پاسخگوبودن دستگاه‌ها در قبال عملکردشان بود. رئیسی در ادامه جلسه پس از ارائه گزارشی از وضعیت اختلالات شبکه ارتباطی و اینترنت ثابت و همراه در کشور از سوی وزیر ارتباطات به برخی گلایه‌های مردمی در این خصوص اشاره کرد و گفت: وزارت ارتباطات با دقت مواردی از این دست را پیگیری کند تا خللی در خدمات‌رسانی به مردم و فعالیت کسب‌وکار‌ها و مشاغلی که در بستر فضای مجازی جریان دارد، ایجاد نشود.

با مقصران اختلال اینترنت برخورد می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اختلال اینترنت در روز‌های اخیرگفت: در هفته اخیر دو حادثه داشتیم که یکی از آن‌ها در مشهد رخ داد و روز شنبه بر اثر قصور یکی از پیمانکاران شرکت مخابرات، بخشی از فیبر‌های نوری مرکز قطع شده بود. عیسی زارع‌پور تأکید کرد: بر اثر این رخداد، ارتباطات چند استان اعم از خراسان رضوی، خراسان جنوبی و کرمان حدود چهار ساعت دچار اختلال شده بود که با مقصران احتمالی آن برخورد خواهد شد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: روز دوشنبه هم یکی از حوضچه‌های شرکت مخابرات ایران در خیابان کارگر دچار آتش‌سوزی شده بود که آن هم منجر به قطع ارتباطات شد. وی ادامه داد: جلسه‌ای در این خصوص برای بررسی این دو حادثه برگزار شد که علت آن رعایت‌نکردن اصول حرفه‌ای توسط اپراتور‌ها تشخیص داده شد و البته اصول پدافند غیرعامل هم رعایت نشده بود. زارع‌پور خاطرنشان کرد: مسئول پدافند غیرعامل وزارتخانه مأمور شد تا همه مراکز مخابراتی را بررسی کند و شرکت مخابرات هم حتما باید ضرر و زیان مشترکان را جبران کند که سازمان تنظیم مقررات پیگیر این جبران خسارت است.

نامه فیفا برای حضور زنان الزام آور نبوده!

سیدحمید سجادی نیز درباره نامه اخیر فیفا اظهار کرد: در این نامه الزامی نبود بلکه پیشنهادی پیرو پیگیری‌های قبلی است و ما هم مشکلی با حضور زنان در ورزشگاه‌ها نداشتیم.

وزیر ورزش و جوانان در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: آنچه در نامه نوشته شده پیشنهاد بوده که در واقع همان پیگیری‌های قبلی است و تاکنون هم مشکلی با حضور خانم‌ها در ورزشگاه‌ها نداشته‌ایم. حتی اگر یادتان باشد آخرین بار در بازی ایران و عراق هم بانوان ما تشریف آوردند و به بهترین شکل حضورشان رقم خورد.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا در مشهد این اتفاق نیفتاد، گفت: اصلا قرار نبود در مشهد تماشاچی داشته باشیم. شرایط طوری شد که تماشاچی‌ها تشریف آوردند، اما از نظر زیرساخت آمادگی حضور خانم‌ها را نداشتیم، این مسأله اعلام هم شده بود و بعد از آن هم هیچ کس از اتفاق مشهد خوشحال نشد، بار‌ها عذرخواهی کردم و باز هم از جامعه محترم بانوان عذرخواهی می‌کنم که آن روز فرصت حضور در ورزشگاه برایشان فراهم نشد. به عنوان خادم حوزه ورزش و جوانان با وجود این‌که پنج ماه از این اتفاق گذشته باز هم از همه عزیزان و خانواده محترم ورزش و بانوانی که علاقه‌مند بودند آن روز بازی را ببینند عذرخواهی می‌کنم، اما تاکنون مشکل دیگری نداشته‌ایم. هر زمان لازم بوده و اراده کرده‌ایم با مجوز دستگاه‌های مربوط هماهنگی‌های لازم را انجام داده و زیرساخت را فراهم کرده‌ایم و به استادیوم آزادی هم به بهترین شکل تشریف آورده‌اند.

تغییر رویه پرداخت خسارت به سیل‌زدگان

سیداحسان خاندوزی گفت: بعد از بازدیدی که رئیس‌جمهور از مناطق سیل‌زده داشت یکی از تصمیمات دولت برای شیوه رسیدگی به خسارات ناشی از سیل تغییر رویه گذشته است.

وزیر اقتصاد و دارایی هم در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بعد از بازدیدی که رئیس‌جمهور از مناطق سیل‌زده داشتند، یکی از تصمیمات دولت برای شیوه رسیدگی به خسارات ناشی از سیل تغییر در رویه گذشته است که متاسفانه خانه‌خرابی مردم یکی از مسائل بسیار دردناکی است که نیازمند چاره‌جویی فوری است.

وی ادامه داد: تا پیش از این از مکانیسم تخصیص بودجه‌های لازم برای مدیریت بحران یا جبران خسارت سیل و زلزله استفاده می‌شد.

ما در وزارت اقتصاد و دارایی گزارشی به هیات دولت ارائه کردیم تا شیوه بهتر و کاراتری در بسیاری از کشور‌های دنیا از ظرفیت صنعت بیمه برای جبران خسارات ناشی از سیل و زلزله استفاده می‌کنند که در احکام قانونی هم درج شده است و صندوق بیمه همگانی ساختمان در کشور از سال گذشته فعال شده است.
به جهت این‌که بودجه‌های لازم در اختیار قرار نگرفته بود این صندوق فعال نبود و امروز هیات دولت مصوب کرد که 2.5 هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰به صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان اختصاص یابد که از طریق قرارداد با سایر شرکت‌های بیمه بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن جبران خسارات را انجام دهیم.

متولدان ۱۴۰۰و۱۴۰۱ سهامدار می‌شوند

بهادری جهرمی سخنگوی دولت هم از اعطای بسته حمایتی دولت به خانواده‌ها برای فرزندآوری اشاره و اذعان کرد: این مصوبه مقرر می‌کند سهامی معادل یک میلیون تومان برای متولدان سال ۱۴۰۰ و معادل ۱.۵میلیون تومان برای فرزندان متولد سال ۱۴۰۱، از سبد صندوق‌های سرمایه‌گذاری به نوزادان متولد این دو سال سهام واگذار شود. وی افزود: دولت مقرر کرد متناسب با تورم سالانه در سال‌های آتی این واگذاری سهام استمرار یابد.
 
منبع: روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها