معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری همدان:

سمن‌ها در حوزه خانواده و افزایش جمعیت باید ورود جدی داشته باشند

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری همدان با تاکید بر ورود سمن‌ها به مشکلات و مسائل فرهنگی مانند ازدواج و فرزندآوری، گفت: جمعیت کشور به سمت پیری می رود و سمن‌ها در آگاه سازی جوانان و خانواده ها باید ورود جدی داشته باشند.
کد خبر: ۱۳۷۵۱۱۹

به گزارش جام جم آنلاین همدان، حسن رضانیا در ستاد ساماندهی امور جوانان با تاکید بر ورود سمن‌ها به مشکلات و مسائل فرهنگی مانند ازدواج و فرزندآوری، افزود: جمعیت کشور به سمت پیری می رود و سمن‌ها در آگاه سازی جوانان و خانواده ها باید ورود جدی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه باید دستگاههای اجرایی تعهدات و وظایف و ماموریت های قانون جوانی جمعیت را به درستی انجام دهند، تصریح کرد: دستگاههای باید از جزیره ای عمل کردن در این حوزه خودداری کنند و به جد در راستای تحکیم خانواده و افزایش جمعیت تلاش کنند.

وی با بیان اینکه جوانان باید در تصمیم‌گیری و اجرای برنامه‌های کشور نقش اساسی داشته باشند، افزود: اگر در حوزه جوانان قرار است برنامه ای اجرا شود و سیاستی تدوین شود باید جوانان باید خودشان حصور داشته باشند.

رضانیا با اشاره به تدوین سند فرهنگی، تصریح کرد: در مجموعه افزایش جمعیت و حوزه خانواده آنچه در فرهنگ دینی و قرآنی اشاره شده در این سند دیده شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با انجام و اجرای سند فرهنگی، بسیاری از روابط اجتماعی در سطوح جوانان و خانواده، حل خواهد شد و از جزیره ای کار کردن حوزه جوانان جلوگیری خواهد شد.

وی با اشاره به تسهیلات پرداختی بانک ها به اشتغال و ازدواج جوانان، افزود: منابع تخصیصی باید در مسیر عدالت محوری و در مسیر رفع مشکلات جوانان باشد و منابع پرداختی باید مشکل گشا باشد نه اینکه مشکلات و دغدغه های جدیدی برای جوانان ایجاد کند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری همدان با بیان اینکه نظارت و کنترل جدی در ارائه تسهیلات ازدواج به جوانان باید مورد توجه باشد، تصریح کرد: موضوع زمان پرداخت و شرایط بانک های موصوع به حقی است که باید بانک های شرایط را هموار و تسهیل گر باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها