ریاست محترم فراکسیون سازمانهای مردم نهاد گفت: رشد و پیشرفت جامعه و کشور امکان ندارد مگر با مشارکت آحاد جامعه و مدیریت گروهای مردمی.
کد خبر: ۱۳۷۴۸۲۱

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی فراکسیون سازمانهای مردم نهاد مجلس شورای اسلامی، روز گذشته جلسه هم اندیشی بیش از ۸۰ شبکه و سازمان مردم نهاد ملی در مجلس شورای اسلامی برگزار گردید.

این نشست که به دعوت دکتر زهره الهیان ریاست محترم فراکسیون سازمانهای مردم نهاد برگذارشد با حضور تشکلهای ملی حوزهای مختلف منعقد و در این نشست دکتر محمد عباسی  (معاون محترم وزیرکشوروریاست سازمان اموراجتماعی) دکترفاطمه محمدبیگی (نماینده محترم قزوین و عضو محترم فراکسیون) دکترعلیرضارادان (معاون محترم مشارکتهای اجتماعی وزارت کشور) و ‌دیگرنمایندگان محترم عضوفراکسیون ومعاونین ومدیران مربوطه دستگاهای مرتبط برگذارگردید.

براساس این خبر؛ زهره الهیان نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما نیازمند قوانین حمایتی در این حوزه هستیم و با نظارت دقیق باید مانع سوء استفاده عده‌ای اندک شویم لذا فضای سالم برای مشارکت تخصصی مردم در امور کشور باید ایجاد شود. مقام معظم رهبری نیز بارها در این خصوص مطالبه خود از مسئولین را اعلام کردند، نگاه ایشان به مسئولین این است که تدابیری باید اندیشیده شود تا چگونگی مشارکت تخصصی مردم در پیشبرد امور کشور مشخص شود.

الهیان در ادامه اظهار کرد: این امر ما را مکلف می‌کند که به سمت تدوین قانونی برای نهادینه کردن حمایت از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد حرکت کنیم، همچنین نظارت بر حُسن عملکرد این ظرفیت و نهادهای مردمی را بتوانیم جدی تر بگیریم تا فضای سالمی برای فعالیت نهادهای مردم و تشکل‌های غیر دولتی فراهم شود.

عباسی،معاون وزیرورئیس سازمان اموراجتماعی کشور افزود؛ حدود ۸۰ هزار سازمان مردم نهادفعال درکشوروجوددارد از این تعداد حدود هفت تا هشت هزار سازمان از وزارت کشور مجوز دارند.بدنبال ایجاد پنجره واحد در خصوص سازمانهای مردم نهاد با هدف تشکیل بسیج عمومی و جلب حمایتهای مردمی در مسائل مختلف هستیم.

معاون وزیرکشور ادامه داد: بخشی از عمر با ارزش خیرین صرف یاری رساندن به مردم می شود و باید از این سری اقدامات خیرانه در کشورحمایت شودتا تداوم داشته و شکافها در جامعه پر گردد.

رییس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: در جامعه ای که شکافها زیاد است و فاصله طبقاتی به دلایل متعدد به وجود می آید انفاق، پرکننده شکافهاست چون میزان شکافهای اجتماعی در جامعه زیاد و نگران کننده است و در این میان تجلیل از کسانی که دگرخواهی دارند و دنبال سود خود نیستند وظیفه همه ماست.

دکترعلیرضا رادان معاون مشارکتهای اجتماعی سازمان اموراجتماعی؛عنوان نمودنهاد هاي مدني خط مقدم تعالي اجتماعي كشور هستند.

معاون مشارکتهای اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور؛ برقراري ارتباط بين قواي مجريه قضاييه و مقننه در توانمندسازي و استفاده از ظرفيت سازمان هاي مردم نهاد رابسيار ضروري دانست و نبود سامانه جامع تشكلهاي مردم نهاد يكي از ضعف هاي موجود در طي فرآيند صدور ،تمديد و راهبري تشكلها مردم نهاد مي باشد كه انشاالله در مرداد ماه از اين سامانه رونمايي ميشود واین اولين سايت تشكل هاي مردم نهاد در فاز اول خواهد بود؛ برقراري ارتباط بين تشكلها يكي ديگر از برنامه هاي اين معاونت مي باشد كه متاسفانه تشكلها شناختي از يكديگر ندارند و نميتوانند از ظرفيت هم استفاده كنند كه انشاالله باايجاد سازوكار و سياست گذاري و همفكري نمايندگان تشكلها اين موضوع در دستور كار قرار دارد و به زودي صورت میگیرد.

رادان عنوان نمودبازديد ميداني و مشاهده فعاليت و اقدامات تشكلها از نزديك بسيار مفيد و مهم ميباشد تا با همكاري يكديگر در مديريت و كاهش آسيب هاي اجتماعي حركت نماييم.

كاهش و اصلاح فرآيند صدور و تمديد مجوز تشكلها كه با حذف نظرات و دستورات شخصي وفق مقررات و ايين نامه ها اقدام خواهد شد از دیگر اولویتهای معاونت مشارکتهای اجتماعی وزارت کشوراست.

دکترعبدالوهاب بیگ پوری: دبیر فراکسیون سازمانهای مردم نهاد افزود با دستور ریاست محترم فراکسیون سرکار خانم دکترزهره الهیان دعوت از دبیران تشکلهای غیردولتی در راستای شناخت ظرفیتها و هم افزایی آنان در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی؛ورفع مشکلات ؛آسیبها وموانع فعالیت سازمانهای مردم نهاد.برگذارو این دست جلسات تداوم خواهد داشت.

عبدالوهاب بیگ پور؛افزود دبیرخانه فراکسیون سازمانهای مردم نهاد اماده دریافت نظرات تخصصی سمنها پیرامون موضوعات مختلف میباشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها