رفتار پدرانه با همه، سلوک مردمی، مقابله با شبهات و تبیین مبانی انقلاب بویژه عدالت
رهبر انقلاب در دیدار ائمه جمعه توصیه‌هایی درباره منش امام‌ جمعه و محتوای خطبه‌ ها بیان کردند؛

رفتار پدرانه با همه، سلوک مردمی، مقابله با شبهات و تبیین مبانی انقلاب بویژه عدالت

عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با «جام‌جم»:

نماز‌جمعه محل تسویه‌حساب‌های سیاسی نیست

آیت‌ا... عباسعلی سلیمانی، امام‌جمعه پیشین کاشان در گفتگو با جام‌جم با اشاره به رهنمود‌های اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با ائمه‌جمعه درباره متحوای ادبیات خطبه تصریح کرد: اسلام دین محبت و مهربانی است و از مجموع ۱۱۴ سوره قرآن، ۱۱۳ سوره با رحمت‌الهی آغاز می‌شود و طبعا ائمه محترم جمعه هم به‌عنوان واعظان دین باید مبتنی بر اخلاق حسنه و روی‌خوش و نگاهی پر از مهر و محبت با اقشار مختلف جامعه برخورد کنند.
کد خبر: ۱۳۷۴۷۴۲
به گزارش جام جم آنلاین، عضو مجلس خبرگان رهبری وحدت‌بخشی را یکی از شاخصه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب ما براساس آرمان‌های اسلامی و انسانی شکل گرفته و در چنین نظامی ائمه‌جمعه و جماعات باید با اخلاق حسنه و ادبیاتی پر از مهر و محبت با مردم سخن بگویند و خودشان به‌عنوان عاملی وحدت‌بخش در جامعه شناخته شوند.

وی با اشاره به وجود اختلافات و سلایق سیاسی گوناگون در سطوح مختلف جامعه گفت: وجود بهانه‌ای مبنی بر متعلق دانستن اقشار مختلف مردم به راست یا چپ، اصولگرا و اصلاح‌طلب و دیدن مسائل از منظر جناحی و سیاسی حاصلی جز ایجاد انشقاق در سطح جامعه ندارد، بنابراین باید توجه‌داشت که ائمه محترم جمعه در خطبه خود نگاهی پدرانه به سطوح مختلف جامعه داشته باشند و جمیع نمازگزاران را دارای یک فکر و عقیده با کتاب، قبله و دین مشترک بدانند و به‌هیچ‌وجه نگاه سیاسی خود را در خطبه‌های جمعه دخالت ندهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به توصیه‌های رهبر انقلاب به ائمه‌جمعه مبنی بر پرهیز از حاشیه‌سازی، دوری از تلاطم روحی و همچنین خوشبین کردن جامعه نسبت به وضع کنونی و آینده کشور تاکید کرد: این توصیه‌ها پیش از این نیز بار‌ها از سوی، ولی فقیه خطاب به سران حاکمیت و اهالی دین و ائمه‌جمعه مورد اشاره قرار گرفت. رهبری مکرر از جذب حداکثری و دفع حداقلی سخن به میان آوردند؛ بنابراین مهم‌ترین اصل در نوع برخورد با جامعه آن است که زمینه افتراق و گروه‌گروه مردم از بین برود. تردیدی نیست که پر‌های پراکنده زمانی قدرت پرواز پیدا می‌کنند که در کنار هم قرار گیرند و انگشت‌های یک‌دست در شرایطی مشت خواهند شد که با هم موانست و مباشرت داشته باشند.
 
سلیمانی با انتقاد از محتوای خطبه‌های برخی امامان‌جمعه گفت: ائمه محترم جمعه باید به‌واسطه گفتار و رفتار خود در بین مردم امید بیافرینند و آن‌ها را نسبت به آینده نظام خوشبین کنند و از ایجاد هر‌گونه دلسردی و ناامیدی در میان اقشار مختلف جامعه بپرهیزند. خطبه‌های نمازجمعه را نباید محلی برای تسویه‌حساب‌های شخصی، سیاسی و گروهی دانست و ائمه‌جمعه تا نقش پدری خود را برای مردم ایفا نکنند خطبه‌هایشان از تاثیرگذاری لازم برخوردار نخواهد بود.
 
منبع: روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها