امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت:از مسئولان مطالبه داریم که علل حادثه سیل زرین دشت و حوادث مشابه، دقیقا بررسی شود تا حتی الامکان، از این حوادث دلخراش پیشگیری شود؛ مردم شریف شهرستان هم با کمک های نقدی و غیرنقدی خود در کنار حادثه دیدگان هستند.
کد خبر: ۱۳۷۴۶۵۶
به گزارش جام جم آنلاین تهران، حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی_سیاسی نماز جمعه این هفته فیروزکوه گفت: از دیدگاه قرآن، جامعه ای به صلاح و رستگاری میرسد که در آن امر به معروف و نهی از منکر باشد و افراد نسبت به هم بی تفاوت نباشند.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: فلسفه بزرگ قیام امام حسین علیه السلام، امر به معروف و نهی از منکر است و عاشقان امام حسین علیه السلام، نسبت به جامعه بی تفاوت نیستند.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر، سبب اقامه واجبات دیگر و نزول برکات الهی در جامعه است.

حجت الاسلام حیدری اذعان داشت: در کنار نهی از منکر، امر به خوبی ها لازم است؛ ترویج خوبی ها، زمینه ساز رفع بدی ها است.

وی تصریح کرد: هرچند بدحجابی منکر است، ولی فقط بدحجابی منکر نیست؛ بلکه بسیاری از بدی های دیگر هم داریم که باید جامعه را از آنها نهی کنیم؛ نظیر تضییع حقوق دیگران، بداخلاقی، دروغ و غیبت، کم فروشی و کم کاری و …؛ امر به معروف و نهی از منکر، باید به شیوه نیکو و مهربانانه و همراه مدارا باشد.

امام جمعه فیروزکوه در ادامه گفت: هدف از سفر جوبایدن به منطقه غرب آسیا و شرکت در نشست جده، ایجاد ائتلاف نظامی علیه ایران _ناتوی خاورمیانه_ بود ولی عملاً دست خالی برگشت و حتی برخی کشورها صراحتاً اعلام کردند که در هیچ ائتلاف ضد ایرانی شرکت نمیکنند و این به معنی شکست آمریکا است.

حجت الاسلام حیدری بیان داشت: در مقابل، سفر پوتین و اردوغان به تهران _نشست تهران_ دستاوردهای اقتصادی برای ایران دارد؛ از جمله دستاوردها، افزایش ده برابری حجم سرمایه گذاری شرکت های روسی در ایران است.

وی تصریح کرد: با سرمایه گذاری شرکت گازپروم _بزرگترین شرکت گازی جهان_ در ایران، بزرگترین میزان سرمایه گذاری خارجی در تاریخ صنعت نفت اتفاق خواهد افتاد.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه عنوان کرد: اگر توافقات مالی و بانکی میان ایران و روسیه، با روبل و ریال انجام شود، گام بزرگی در شکست سیطره دلار و خنثی سازی تحریم ها اتفاق خواهد افتاد.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به حادثه سیل در چند روستای شهرستان فیروزکوه گفت: حادثه دلخراش سیل زرین دشت و روستای مزداران، را به مردم عزیز شهرستان به ویژه مردم منطقه زرین دشت تسلیت عرض میکنم.

وی اظهار داشت: مسئولان شهرستانی و استانی و کشوری، از همان لحظات ابتدایی در منطقه حاضر شدند که سزاوار است از فرماندار، استاندار و همه دستگاه های خدوم و تلاشگر، صمیمانه تشکر کنیم.

امام جمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: از مسئولان مطالبه داریم که علل حادثه سیل زرین دشت و حوادث مشابه، دقیقا بررسی شود تا حتی الامکان، از این حوادث دلخراش پیشگیری شود؛ مردم شریف شهرستان هم با کمک های نقدی و غیرنقدی خود در کنار حادثه دیدگان هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها