از خیابان وحدت اسلامی به خیابان بهشت که وارد می‌شویم، قدم به بهشت عاشقان کتاب می‌گذاریم. کتابخانه مرکزی پارک‌شهر، جایی که زمانی نوجوانی پدران و مادران‌مان را به خود دیده است و این روزها با لباسی نو و جلوه‌ای تازه پذیرای فرزندان‌مان است.
کد خبر: ۱۳۷۴۲۱۴
نویسنده نغمه مستشار نظامی - شاعر و پژوهشگر

اولین‌بار مرضیه یگانه را اینجا دیدم در همین کتابخانه زیبا؛ بانویی جوان و پر انگیزه که با لبخند همیشگی‌اش مشغول پاسخگویی به مراجعان کتابخانه بود. من برای شرکت در رونمایی کتابی به کتابخانه آمده بودم و از او سراغ سالن جلسات را گرفتم با محبت تا در سالن جلسات همراهم شد؛ این اولین دیدار ما بود و پس از آن به‌واسطه همکاری و همراهی، او را به‌عنوان یک بانوی جوان فعال بیشتر شناختم؛ مادری که هم برای دو فرزندش مادری می‌کند، هم برای کارمندان کتابخانه‌اش، هم برای اعضا و حتی برای کتاب‌ها. کتابداری که با وجود سال‌ها فعالیت در سمت مسئول کتابخانه با افتخار، خودش را کتابدار می‌داند. عشق و علاقه‌اش به اهل بیت و خانواده شهدا وجه مشترکی بود که دل‌های ما را به هم نزدیک‌تر کرد؛ هرگاه برنامه‌ای برای شهدا و مادران شهدا داشتیم او با احترام و عشق به شهدا پیش از همه حاضر بود البته این پیش‌قدمی‌اش شامل برنامه‌های تخصصی نقد کتاب و برگزاری جلسات پایگاه نقد و برگزاری محافل ویژه کودک و نوجوان هم می‌شود.
کمتر پیش می‌آید او را نشسته ببینیم، بیشتر در حال رفت‌وآمد است و رتق و فتق امور؛ میز کارش هم در نزدیک‌ترین محل به مخاطبان و اعضای کتابخانه قرار دارد. کتابخانه‌ای که با توجه به موقعیت مکانی به‌عنوان یکی از پرمراجعه‌‌ترین کتابخانه‌های کشور شناخته می‌شود.

منبع: ضمیمه قفسه روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها