رتبه بندی معلمان | سرانجام رتبه بندی معلمان

آخرین خبر از رتبه بندی معلمان

رتبه بندی معلمان | معلمان بخوانند

خبر جدید از رتبه بندی معلمان

مدیرکل انتخابات شورای نگهبان درباره آخرین وضعیت رتبه بندی معلمان توضیح داد.
کد خبر: ۱۳۷۳۸۹۳

طرح رتبه ‌بندی معلمان بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهمی است که در راستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان باید به مرحله اجرا درآید. مرحله اول طرح رتبه ‌بندی معلمان در نیمه ابتدایی سال ۹۴ با بار مالی ۱۳۰۰ میلیارد تومان اجرا شد.لایحه نظام رتبه ‌بندی معلمان پس از ۲ ماه بررسی اواخر آبان ماه سال گذشته در آخرین نشست تخصصی کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک دفتر هیات دولت به تصویب رسید.مشمولان طرح رتبه بندی معلمان شامل آموزگار، دبیر، هنرآموز، مربی امور تربیتی، مشاوره واحد آموزشی، مراقبت سلامت، مدیر و معاون واحدهای آموزشی و تربیتی هستند.آخرین خبر درباره رتبه بندی معلمان را در ادامه بخوانید.

به گزارش جام جم آنلاین، امین الله زمانی مدیرکل انتخابات شورای نگهبان با بیان اینکه برخی اوقات نیز به غلط و نادرست گفته می شود مثلا شورای نگهبان با یک مصوبه مخالف است که در موضوع رتبه بندی معلمان شاهد آن بودیم، افزود: شورای نگهبان در بررسی مصوبات رویکرد اجتماعی-مردمی دارد و ایراد شورا در این خصوص به نفع معلمان بود تا پس از بررسی بیشتر مشکل اجرا و عملیاتی ساختن آن حل شود و بار مالی این موضوع مانع از تحقق اهداف آن نشود.

رتبه‌ بندی معلمان تا مهرماه انجام می‌شود

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: معلمان، افسران سپاه پیشرفت کشور هستند و با تربیت آینده‌سازان ایران برای استقلال کشور نقش‌آفرینی می‌کنند.

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، یوسف نوری در آئین افتتاح مسابقات ورزشی بانوان فرهنگی، اظهار کرد: برگزاری برنامه‌ها در مکان‌های مقدسی مانند مشهد و در جوار آستان حرم مطهر رضوی، انرژی مضاعفی برای شرکت‌کنندگان در این مسابقات ایجاد می‌کند و باعث قدرت بخشیدن به ابعاد جسمی و معنوی شرکت کنندگان در این مسابقات می‌شود.

وی با اشاره به نام‌گذاری این مسابقات به نام شهید «ابراهیم هادی» افزود: این مسابقات فرهنگی و ورزشی، به نام شهید شاخص تربیت بدنی شهید «ابراهیم هادی» برگزار می‌شود که شایسته قدردانی است و همه ما وامدار شهدا و خصوصاً این شهید هستیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: معلم‌های ورزشکار و پهلوان زیادی در آموزش و پرورش داریم که نقش مهمی در تربیت دانش آموزان ایفا می‌کنند و شعار «ما می‌توانیم» را تحقق بخشیده‌اند.

در پایان سخنان وزیر آموزش و پرورش، معلمان شرکت کننده در این مراسم اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان را خواستار شدند و وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این موضوع که این طرح از خواسته‌های وزارت آموزش و پرورش نیز هست، اعلام کرد: در حال پیگیری این قانون و آماده‌سازی برای اجرا هستیم و امیدواریم تا ابتدای سال تحصیلی همه معلمان رتبه‌بندی شوند و با انرژی مضاعف در کلاس‌های درس حضور یابند.

مسابقات ورزشی بانوان فرهنگی در جوار حرم مطهر امام رضا (ع) در سه رشته بدمینتون، والیبال و پینگ‌پنگ، بعد از ۱۶ سال توقف از بیست و هشتم تیرماه در مشهد آغاز شده است و برای مدت پنج روز ادامه خواهد یافت.

۱۵ مورد تخلف از قانون در آیین‌ نامه رتبه بندی معلمان

عضو کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از آیین نامه اجرای قانون رتبه بندی معلمان، گفت: افرادی که اقدام به مخدوش کردن آیین‌ نامه رتبه‌ بندی معلمان کرده‌اند همان‌هایی هستند که در قانون بودجه ۱۴۰۱ پیوست سند ۲۰۳۰ را در گنجانده بودند.

محمد وحیدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم درباره تدوین آیین‌ نامه رتبه‌ بندی معلمان، اظهار کرد: در ارتباط با تخلفاتی که پیرامون نگارش آیین نامه قانون رتبه بندی صورت گرفته، اولا نامه‌ای که توسط آقای مخبر به وزارت آموزش و پرورش ارسال شده، فاقد وجاهت قانونی است به دلیل اینکه 2 نمانیده ناظر مجلس در موقعی که این آیین‌نامه توسط دولت ارسال شده، هیچ تأییدیه بر این آیین‌نامه نداشته‌ایم که آیا با قانون تطبیق دارد یا خیر.

وی با تاکید بر اینکه در این آیین‌نامه حداقل 15 مورد تخلف از قانون مصوب مجلس وجود دارد، ، گفت: این موارد تخلف در گزارشی به هیئت تطبیق مجلس ارائه شده است.

وحیدی در توضیح بخشی از این تخلفات، بیان کرد: اولاً در این آیین‌نامه آمده که آنهایی که کد مستخدم ندارند مشمول این قانون نمی‌شوند بنابراین تعداد زیادی شامل این قانون نشده و حذف می‌شوند.دوم اینکه در این آیین‌نامه عنوان کردند که باید کانون های ارزیاب، صلاحیت عمومی و تخصصی معلمان را ارزیابی کنند در حالی که اساساً کانون‌های ارزیاب در کشور وجود خارجی ندارد لذا باید چنین کانون‌هایی تشکیل شود در ضمن در آیین‌نامه ذکر شده که این کانون‌ها خارج از آموزش و پرورش ایجاد شوند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: یکی از ایرادات این کانون‌های ارزیاب آن است که اشراف لازم برای ارزیابی صلاحیت‌های عمومی و تخصصی معلمان را ندارند. ضمن اینکه در آیین نامه رتبه بندی آمده است که این کانون‌ها در ازای دریافت وجه، اقدام به ارزیابی عملکرد و سابقه معلمان می‌کنند. در واقع تشکیل چنین کانون‌هایی با هدف درآمدزایی برای گروهی خاص نیز بوده است.

نماینده بجنورد در مجلس، ادامه داد: سوما در این آیین‌نامه عنوان کرده‌اند که بازنشستگان به شرطی مشمول مزایای رتبه بندی می‌شوند که 2 سال تداوم خدمت داشته باشند یعنی معلمی که سال گذشته و یا امسال بازنشسته شده به شرطی مشمول قانون می‌شود که 2 سال دیگر نیز فعالیت کاری داشته باشد که این موضوع قطعاٌ خلاف قانون مصوبه است چرا که در قانون شرطی گذاشته نشده است.

وحیدی اضافه کرد: همچنین در این آیین‌نامه ذکر شده که معلمانی که در 2 سال اول خدمت‌شان هستند مشمول قانون نخواهند شد. این در حالی است که در قانون آمده که هر معلمی می‌تواند در فرایند ارزیابی قرار گیرد.

وی گفت: همچنین در قانون مصوب مجلس آمده بود که برای کسب مرتبه آموزش یارمعلم که رتبه اول استخدام است، فرد باید حداقل امتیاز 450 تا 500 را کسب کند اما در آیین‌نامه ابلاغ شده کلمه حداقل برداشته شده یعنی عنوان شده که که الزاماً باید این میزان امتیاز کسب شود ، نکته‌ای که وجود دارد این است که در 2 سال اول کسی نمی‌تواند این میزان امتیاز را کسب کند.

عضو کمیسیون آموزش تاکید کرد: در واقع مسئولان دولتی آیین‌نامه‌ای بر اساس ذهنیات خود و نه مبتنی بر قانون تدوین کرده‌اند و قطعا این آیین‌نامه در اجرا دچار مشکل خواهد شد.

وحیدی عنوان کرد: قرار بود با این قانون منزلت معلم را حفظ و نظام رقابتی ایجاد شود که متاسفانه با آیین‌نامه تدوین شده از سوی دولت نظام رقابتی از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه موارد 15 گانه تخلف توسط کمیسیون آموزش احصا شده و بنده به عنوان عضو ناظر مجلس در کمیته تدوین آیین نام رتبه بندی، موضوع تخلفات را پیگیری خواهم کرد، خاطرنشان کرد: مشروح تخلفات صورت گرفته به هیئت تطبیق مجلس ارسال شده است.

نماینده بجنورد در مجلس با اعلام اینکه رئیس مجلس دستور پیگیری تخلفات صورت گرفته را به هیئت تطبیق قوانین صادر کرده، گفت: ما انتظار داشتیم که دولت، نظر رئیس‌جمهور را در مسئله رتبه بندی اعمال می‌کرد ؛ آقای رئیسی گفته بود که بنده می‌خواهم مسئله رتبه‌بندی معلمان را در سریع‌ترین زمان و در آسان‌ترین وجه به نتیجه برسانم ولی در عمل این اتفاق نیفتاده و در حقیقت می‌توان گفت که قانونی خوب تدوین و مصوب شده اما متاسفانه با آیین‌نامه فعلی به کام معلمان تلخ شده است.

وی خاطر نشان کرد: بعضی از اجزای دولت بر خلاف نگاه رأس دولت یعنی رئیس جمهور آیین‌نامه‌ها را تدوین می‌کنند ، اینها افرادی هستند که در گذشته نگذاشتند که رتبه‌بندی اجرا شود الان هم می‌خواهند طوری این رتبه‌بندی را اجرا کنند تا همه معلمان بگویند شرایط در دولت قبل بهتر بود.

عضو کمیسیون آموزش با بیان اینکه ما در این موضوع شاهد سنگ اندازی در مسیر دولت توسط برخی اجزای دولت هستیم، گفت: این اشخاص عمدتاً از منصوبان و وابستگان دولت‌ قبل هستند و اگر لازم باشد اسامی این افراد را نیز اعلام خواهم کرد.

وحیدی بیان کرد: متاسفانه افرادی که اقدام به مخدوش کردن آیین‌نامه رتبه‌ب ندی معلمان کرده‌اند کسانی هستند که در قانون بودجه سال 1401 پیوست سند 2030 را در قانون بودجه آورده بودند که ما در مجلس آن را حذف کردیم.

مصوبه دولت درباره قانون رتبه بندی معلمان در هیئت تطبیق مصوبات بررسی می شود

رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اخطار یکی از نمایندگان درباره لزوم عدم تخطی دولت از قانون رتبه بندی معلمان گفت: مصوبه هیئت دولت درباره رتبه بندی به تازگی به هیات تطبیق مصوبات رسیده که در مهلت قانون رسیدگی و نتیجه آن اعلام خواهد شد.

به گزارش تسنیم، رحمت الله نوروزی نماینده علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) خانه ملت در اخطاری گفت: موضوع قانون رتبه بندی فرهنگیان باید در هیئت تطبیع مصوبات مجلس مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به تاکیدات مجلس و دولت و مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در تمدن نوین، معلمان عزیز طلایه داران هستند، لذا باید در تنظیم آیین نامه قانون رتبه بندی توجه به مفاد قانون در دستور کار دولت قرار گیرد.

نماینده علی آباد کتول در مجلس گفت: متاسفانه در حال حاضر تیمی مانع شده اند، از این جهت تقاضا داریم همانطور که تاکنون از این قانون دفاع شده، بعد از این نیز با بررسی در هیات تطبیق مصوبات مورد حمایت قرار گیرد.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: موضوع مورد اشاره دیروز و امروز آقای نوروزی پیگیری خواهد شد، وظیفه ما در هیئت تطبیق مصوبات بررسی و تطبیق مصوبات هیات دولت با قانون است، این موضوع به تازگی به هیات تطبیق رسیده و در مهلت قانونی رسیدگی و به وقت اعلام می شود. در صورت مغایر بودن نیز موارد اعلام خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها