یک مهمانی به وسعت یک ایران، اما به طول ۱۰کیلومتر در دل پایتخت. امسال هم همچون سال‌های گذشته برگزاری آیین و جشن‌ها در کوچه و خیابان‌های شهر به مناسبت عید غدیر دیدنی بود، از آذین‌بندی خیابان‌ها گرفته تا نورافشانی و پخش گل و شیرینی، اما امسال یک مهمانی عظیم هم در کنار این روال همیشگی در جریان بود؛ جشن بزرگ مهمونی ۱۰کیلومتری غدیر، که در روز عید فرخنده غدیر خم از ساعت ۱۸تا ۲۲ از چهارراه، ولی عصر (عج) تا پل پارک‌وی با حضور میلیونی شهروندان برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۷۳۴۹۷

به گزارش جام جم آنلاین، در مسیر این اجتماع بزرگ مردمی بیش از ۶۰۰موکب خدمات متنوع و گسترده‌ای را ارائه کردند و همچنین بیش از دومیلیون پرس غذا و میان‌وعده برای مهمانان شرکت‌کننده در مراسم تهیه و تدارک دیده شده بود. اهدای بسته‌های متنوع کودکانه و اسباب‌بازی برای کودکان و نوجوانان نیز از دیگر برنامه‌های این مراسم بزرگ بود، ضمن این‌که در ۷۰استیج در طول مسیر اجرای سرود برگزار شد و در نقاطی از مسیر یادشده نیز شهربازی برای بازی کودکان تعبیه شده بود. در کنار این موارد هم می‌توان به حضور عوامل برنامه‌های عصرجدید، خندوانه، میدون، مل مل، منم بچه مسلمان، رنگین‌کمان، خاله شادونه، عمو مهربان و سایر شخصیت‌های محبوب اشاره کرد.
 
در طول مسیر هم نماد‌های شهری و آماده‌سازی خیابان مناسب حضور در این اجتماع مردمی بود. نقش بستن تصویر فاخر برابر سازه‌های تبلیغاتی شهر، نورپردازی و آذین‌بندی میادین و خیابان‌ها و نصب المان‌ها و احجام هنری مرتبط با مفاهیم و پیام‌های عید بزرگ شیعیان همراه مراسم و جشن‌های مردمی رقم می‌خورد. تمهیدات تدارک دیده شده از سوی مدیریت شهری در راستای سهولت حضور در این اجتماع هم قابل توجه بود. به این معنا که با توجه به برگزاری جشن عید با عنوان مهمونی ۱۰کیلومتری عیدغدیر در مسیر خط ویژه (اتوبوس) از چهارراه، ولی عصر (عج) تا چهارراه پارک‌وی، تمهیدات و تدابیر لازم به منظور رفاه بیشتر حال شهروندان و شرکت‌کنندگان در مراسم در نظر گرفته شد. همچنین آن‌طور که به چشم می‌آمد ایستگاه‌هایی که در مسیر این مراسم قرار داشتند به‌ویژه ایستگاه‌های تئاتر شهر و میدان حضرت، ولی عصر (عج)، آماده ارائه سرویس ویژه به شرکت‌کنندگان و مسافران بودند.
 
آنچه در این اجتماع میلیونی بیش از همه به چشم می‌آمد حضور خودجوش شهروندانی بود که در این رویداد شرکت کرده بودند و شیرین‌تر از این حضور، این‌که بیش از ۶۰۰مجموعه مردمی برای شرکت و پذیرایی در مهمانی ۱۰کیلومتری روز غدیر از چهارراه پارک‌وی تا چهارراه، ولی عصر (عج) اعلام آمادگی کرده بودند و پای کار آمدند.(روزنامه جام جم)
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها