حسین عسکری، پرافتخارترین دوچرخه‌سوار تایم تریل ایران بعد از پنج سال دوری از ورزش حرفه‌ای، دوباره به میادین بازگشته است. آن هم در ۴۷ سالگی. عسکری که سال‌ها در سطح اول دوچرخه‌سواری آسیا افتخار‌آفرینی کرده، چندی پیش در رقابت‌های قهرمانی کشور حاضر شد و با پیشی گرفتن از رکابزنان جوان تیم ملی، نفر اول شد.
کد خبر: ۱۳۷۲۹۲۳
نویسنده سارا گودرزی - گروه ورزش
به گزارش جام جم آنلاین، قهرمان دوچرخه‌سواری آسیا حالا با این نتیجه‌ای که گرفته مصمم‌تر از قبل می‌خواهد به کارش ادامه دهد تا به بازی‌های آسیایی هانگژو برسد. او آن قدر از خودش اطمینان خاطر دارد که می‌گوید حتما جزو سه نفر برتر بزرگترین رویداد ورزشی قاره خواهد بود. گفت‌وگوی او را با جام‌جم از نظر می‌گذرانید.

چه شد که بعد از سال‌ها دوری از ورزش قهرمانی دوباره تصمیم گرفتید به این عرصه برگردید.

اصلی‌ترین دلیل که باعث شد من در این شرایط دوباره به تیم ملی دوچرخه سواری تایم تریل برگردم، خلایی بود که در این تیم حس می‌کردم. دوچرخه‌سواری تایم تریل ایران نزدیک به پنج سال است که در بازی‌های آسیایی و مسابقات قهرمانی آسیا به مدال نرسیده است. با توجه به آمادگی بدنی بالایی که از خود می‌دیدم، به این نتیجه رسیدم که برگردم به این امید که در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو، یک مدال خوشرنگ بگیرم. البته که این بازی‌ها هم قرار بود شهریور ماه برگزار شود و فعلا لغو شده است.

یعنی این قدر به خودتان اطمینان دارید که در آستانه ۴۸ سالگی می‌توانید دوباره روی سکو بروید؟

بله صد در صد. در این مدت چند سالی که من نبودم، کسی نتوانسته در تایم تریل آسیا مدال بگیرد. ۹۰‌درصد مدال‌هایی که من در مسابقات دوچرخه‌سواری جاده دارم، در رشته تایم تریل است. مدال گرفتن در این رشته اصلا شانسی نیست. آمادگی ورزشکار و اعداد و رکورد‌ها همه چیز را مشخص می‌کند. من در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ با پاور ۳۹۷ و وزن ۶۸کیلوگرم، مدال برنز گرفتم. الان با ۴۷ سال سن، پاورم ۳۸۰ است. این در حالی است که در بازی‌های آسیایی دوره قبل (۲۰۱۸) نفر اول با پاور ۳۸۴ و وزن بیشتر از من (۷۱ کیلوگرم) مدال طلا گرفت. می‌خواهم بگویم با این اعداد الان من شرایط کسب مدال آسیا را دارم.

پس باید منتظر مدال آوردن‌تان در هانگژو باشیم!

بله همین طور است. هیچ چیز برای حسین عسکری غیرممکن نیست. من حتما جزو سه نفر اول بازی‌های آسیایی خواهم بود. همه می‌دانند که دوچرخه‌سواری ایران در چه شرایطی است و ما چه امکاناتی داریم. قزاقستانی‌ها فراتر از سطح حرفه‌ای دوچرخه‌سواری آسیا کار می‌کنند و برنامه دارند. اما من می‌گویم در حال حاضر اگر نفر اول آسیا نباشم حتما نفر دوم هستم. من از یک سال و نیم قبل دارم برای بازی‌های آسیایی تمرین می‌کنم و برنامه دارم. متاسفانه خیلی‌ها از بیرون که ورزش ما را می‌بینند فکر می‌کنند که فقط باید امکانات و تجهیزات داشته باشیم تا بتوانیم رشد کنیم. اما دوچرخه‌سواری اصلا این طور نیست. انگیزه و پشتکار حرف اول را در آن می‌زند. من اگر پشتکار نداشتم نمی‌توانستم به این جا برسم. امیدوارم زمان جدید این بازی‌ها به زودی اعلام شود تا بتوانم به پیک بدنی خوبی برسم. همه کارهایم را هم خودم انجام می‌دهم. نه از مربی خارجی برنامه می‌گیرم و نه هزینه‌ای از فدراسیون خرجم می‌شود.

منبع: روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها