محققان به الگویی از رگ‌های خونی در شبکیه چشم دست‌یافته‌اند که احتمال سکته قلبی را پیش‌بینی می‌کند

امکان پیش‌بینی حمله قلبی با معاینه چشم

استاد چشم پزشکی گفت: نزدیک‌ بینی درمان راحتی دارد؛ به خصوص برای سنین بالا؛ افرادی که نزدیک‌ بین هستند خوبی چنین حالتی این است که برای دیدن دور از عینک استفاده می‌کنند و برای نزدیک‌ دیدن هیچ مشکی ندارند.
کد خبر: ۱۳۷۱۳۷۶

به گزارش جام جم آنلاین، محمود جباروند، رئیس انجمن چشم‌پزشکی کشور در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این پرسش که «نزدیک‌ بینی بهتر است یا دوربینی»، اظهار داشت:‌ نزدیک‌ بینی درمان راحتی دارد؛ به خصوص برای سنین بالا افرادی که نزدیک‌بین هستند خوبی چنین حالتی این است که برای دیدن دور از عینک استفاده می‌کنند و برای نزدیک‌ دیدن هیچ مشکی ندارند؛ یعنی برای دید نزدیک می‌توانند هیچ مشکلی نداشته باشند و بدون عینک در سنین بالا مطالعه کرده و کارهای نزدیک را با دقت بالا انجام دهند.

وی اضافه کرد:‌اما افرادی که دوربین هستند، در سنین جوانی برای دید دور و نزدیک نیاز به عینک ندارند؛ البته اگر دوربینی آنها مقداری کم باشد اما اگر مقدار دوربینی آنها زیاد باشد هم برای دور و هم نزدیک نیاز به استفاده از عینک دارند.

رئیس انجمن چشم‌پزشکی متذکر شد:‌درمان جراحی دوربین‌ ها نسبت به درمان افراد نزدیک‌ بین موفقیت کمتری دارد؛ در نتیجه بنده ترجیح می‌دهم نزدیک‌ بین باشم تا دوربین.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها