مراحل تعیین قیمت خودرو در سایت خودرو45

وب‌سایت‌های کمی وجود دارند که می‌توانند قیمت خودروی کارکرده را به صورت دقیق تخمین بزنند. اما سایت خودرو45 با برخورداری از پلتفرم‌‎های هوشمند می‌تواند بهترین مرجع آنلاین برای برآورد قیمت ماشین دست دوم باشد.
کد خبر: ۱۳۷۰۸۴۹

شما می‌توانید برای خرید ماشین به سایت خودرو45 مراجعه کنید و بعد از تخمین قیمت، خودروی مورد نظر خود را خریداری کنید. اما قبل از انجام هر کاری ابتدا باید نسبت به مراحل تعیین قیمت خودرو در سایت خودرو45 اطلاعات خود را تکمیل کنید. در این بررسی ما به شما در این امر کمک می‌کنیم.

مراحل تعیین قیمت خودرو در سایت خودرو45 چگونه است؟

در ادامه به صورت گام به گام به مراحل تعیین قیمت خودرو در سایت خودرو45 می‌پردازیم:

·         به وبسایت خودرو45 به آدرس khodro45.com بروید.

·         در صفحه اول روی تب «قیمت خودرو» کلیک کنید و «قیمت خودرو کارکرده» را انتخاب کنید.

·         سپس باید برند خودرو، مدل، سال ساخت، تریم، رنگ خودرو و کیلومتر طی شده را در فیلد مورد نظر وارد کنید.

·         به صفحه «مشخصات خودرو» وارد می‌شوید.

·         در صفحه مشخصات خودرو باید مواردی مانند گلگیر، در، کاپوت، سقف، صندوق و شاسی را از نظر رنگ و تعویض مشخص کنید.

·         در نهایت روی دکمه «تخمین قیمت خودرو» کلیک کرده تا قیمت واقعی ماشین کارکرده را مشاهده کنید.

مراحل تعیین قیمت خودرو در سایت خودرو45

تعیین قیمت خودرو در سایت خودرو45 بر چه اساسی است؟

برآورد قیمت ماشین دست دوم شامل بررسی‌های مختلف از نظر میزان کارکرد، مسائل فنی و کیفیت فعلی خودروست. برای مثال، خودرویی با یک برند مشابه که 30 هزار کیلومتر کار کرده است، اما صاحب قبلی آن در نگهداری خودرو کوشا بوده، نسبت به ماشینی که 5 هزار کیلومتر کار کرده است اما از نظر بدنه دارای رنگ شدگی و تعویض است، قیمت بیشتری دارد.

توجه داشته باشید که تعیین قیمت خودرو به همین سادگی نیست. در زیر به عوامل مؤثر که در تخمین قیمت ماشین کارکرده در سایت خودرو45 می‌پردازیم:

مدل خودرو

مدل و برند خودرو اولین چیزی است که همه به سراغش می‌روند. شما قبل از بررسی وضعیت خودرو، ابتدا برند، مدل و تاریخ ساخت ماشین را ارزیابی می‌کنید. خودروهای خارجی قیمت بیشتری نسبت خودروهای داخلی دارند. مدل خودرو نیز به دلیل داشتن آپشن‌های مختلف می‌تواند در تخمین قیمت نهایی مؤثر باشد.

برای مثال، پروژه 206 تیپ 2 قیمت کمتری نسبت به پژو 206 تیپ 5 دارد. تاریخ ساخت خودرو بسیار مهم است. هرچه تاریخ ساخت ماشین مورد نظر شما قدیمی‌تر باشد، قیمت خودرو کمتر خواهد بود. تاریخ ساخت در مورد خودروهای کلاسیک و قدیمی صادق نیست زیرا این ماشین‌ها به دلیل خاص بودنشان شرایط قیمتی متفاوتی دارند.

مراحل تعیین قیمت خودرو در سایت خودرو45

کارکرد خودرو

در تعیین قیمت خودرو، کارکرد عامل مهمی است. کارکرد به میزان کیلومتر طی شده مربوط می‌شود. پس هرچه کیلومتر طی شده بیشتر باشد، خودرو بیشتر کار کرده است. هرچند اگر شما از خودروی خود به خوبی نگهداری کرده باشید اما کارکرد بالا منجر به کاهش زیاد قیمت ماشین می‌شود.

برای مثال، یک خودروی پراید سال 1399 با 150 هزار کیلومتر کارکرد نسبت به خودرویی با همان برند با سال تولید 1390 و با کارکرد 30 هزار کیلومتر ممکن است با قیمت بیشتری به فروش برسد. پس کارکرد یک ماشین در تخمین قیمت نهایی یک شاخص مهم محسوب می‌شود که مورد توجه قرار گیرد.

تصادفی بودن خودرو

یکی از معیارهای بسیار مهم در برآورد قیمت خودرو، تصادفی بودن آن است. تصادف ممکن است منجر به رنگ شدگی یا تعویض قطعه‌ای از خودرو شود. معمولاً رنگ شدگی ماشین به گلگیرها، درها، صندوق و کاپوت مربوط می‌شود. تعویض نیز ممکن است شامل هر قیمت از ماشین باشید.

در بدترین وضعیت، تعویض شامل کل اتاقک خودرو می‌شود. در این شرایط مشخص خواهد بود خودرو تصادف شدیدی داشته است. به طور کلی، تصادفی بودن می‌توانید فروش خودرو را سخت کند زیرا از نظر خریدار یک نکته منفی محسوب می‌شود. جابه‌جا شدن شاسی و هر تغییر دیگر ممکن است در هر تصادف خودرویی رخ دهد.

مراحل تعیین قیمت خودرو در سایت خودرو45

امکانات خودرو

موضوع مهم دیگر به ویژگی‌ها و امکانات موجود خودرو مربوط می‌شود. شما باید در زمان خرید ماشین دست دوم به امکانات و آپشن‌های خودرو توجه کنید. برای مثال، خراب بودن صندلی‌ها خود به تنهایی باعث کاهش قیمت خودرو می‌شود.

حتی رنگ خودرو نیز یک ویژگی مهم محسوب می‌شود. در ایران، ماشین‌های سفید، نوک مدادی و مشکی طرفداران بیشتری دارد و قیمت‌شان بیشتر است. پس توجه به امکانات و بررسی سلامت مواد و ویژگی‌های عملکردی و رفاهی ماشین ضروری است.

وضعیت فنی خودرو

سالم بودن فنی خودرو بسیار مهم است. این مهم معمولاً باید به صورت حضوری کارشناسی شود. وضعیت فنی ماشین به قطعاتی مانند موتور، واشر سرسیلندر، سیستم ترمز، سیستم تعلیق و موارد دیگر مربوط می‌شود. سلامت خودرو از فنی بر قیمت نهایی تأثیر مستقیم دارد. این مهم به نگهداری منظم خودرو مربوط است. هر قطعه از ماشین اگر در زمان مشخص تعویض یا تعمیر شود، تضمین‌کننده سلامت فنی خودرو خواهد بود.

خرید و فروش ماشین دست دوم از سایت خودرو45

در سایت خودرو45 به غیر از تخمین خودرو می‌توانید ماشین دست دوم خریداری کنید یا ماشین خود را بفروشید. این امکان را دارید تا با متخصصین و کارشناسان ما تماس بگیرید و در مورد شرایط خرید و فروش خودرو، اطلاعات خود را تکمیل کنید. همه چیز در سایت خودرو45 به صورت شفاف و کارشناسی شده ارائه می‌شود زیرا هدف نهایی پاسخگویی و رضایت حداکثری شماست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها