همزمان باهفته بدون دخانیات رخ داد:

معرفی 16 عمده فروش سیگارقاچاق درمشهدبه تعزیرات حکومتی

کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از معرفی 16 واحد عمده فروش سیگار قاچاق درمشهد به تعزیرات حکومتی خبر داد.
کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از معرفی 16 واحد عمده فروش سیگار قاچاق درمشهد به تعزیرات حکومتی خبر داد.
کد خبر: ۱۳۶۹۵۷۴
خراسان رضوی - جام جم آنلاین ، علی بیاتی قله زو کارشناس مسئول بازرسی سازمان اظهار داشت: به مناسبت هفته بدون دخانیات با اجرای گشت مشترک با دستگاههای نظارتی و قضایی در مجموع 61852 نخ سیگار و همچنین تعداد یک هزارو ششصدو بیست و هفت پاکت تنباکو قاچاق از 16 واحد صنفی به ارزش بیش از 600 میلیون ریال کشف و اقلام مکشوفه تحویل اداره کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان شده و پرونده ها جهت رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی ارسال شده استکارشناس مسئول بازرسی سازمان صمت استان خاطر نشان کرد : در طی سال 1400 تعداد 2557 مورد بازرسی از مراکز عمده فروشی وخرده فروشی سیگار در سطح استان خراسان رضوی انجام شده و در مجموع تعداد143میلیون پانصدو شصت وسه هزارو هفتصدو نودو چهار نخ انواع سیگار کشف وتعداد 103 مورد  پرونده قاچاق در این بخش تنظیم شده است. وارزش ریالی کشفیات سیگار در 103 مورد صورتجلسه کشف بیش از 249 میلیارد ریال بوده است . 
بیاتی قله زو تاکید کرد: ضوابط اختصاصی خرید، فروش، حمل و نگهداری محصولات دخانی و کالاهای تبلیغی دخانی در سال ۹۸ با هدف شفافیت زنجیره تأمین و توزیع محصولات دخانی به استناد ماده (۲) دستورالعمل تبصره (۴) الحاقی ماده (۱۸) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و بر اساس پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت، برای این گروه کالایی به تصویب رسیده است .در این مصوبه، محصولات دخانی شامل انواع سیگار، توتون و تنباکو (محصول مزرعه یا هر نوع محصول فرآوری شده) و یا مشتقات آن اعم از آنکه تمام یا بخشی از آن تشکیل یا مشتق شده از توتون یا تنباکو، تعریف شده است. و بر اساس ماده ۲ این دستورالعمل، تمامی ضوابط مذکور، صرفا در خصوص خرید، فروش، حمل و نگهداری محصولات دخانی به شکل تجاری است و نسبت به خرید، فروش، حمل و نگهداری محصولات دخانی به شکل غیرتجاری اعمال نمی‌شود.در مورد خرید محصولات دخانی، طبق بند ۱ ماده ۳، تمامی خریداران محصولات دخانی به شکل تجاری، موظفند مجوز خرید محصولات دخانی را از وزارت صنعت، معدن و تجارت، دریافت نمایند. همچنین تمامی فروشندگان محصولات دخانی به شکل تجاری، موظفند مجوز فروش محصولات دخانی را از وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت کنند. صدور مجوز فروش محصولات دخانی، منوط به رعایت ضوابط ماده (۹) قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات است. در ماده ۵ به حمل محصولات دخانی اشاره شده که طبق آن تمامی شرکت‌ها و مؤسسات حمل و نقل موظف‌اند اطلاعات مربوط به حمل محصولات دخانی را جهت اخذ سند حمل در زیرسامانه حمل و نقل فصل دوم آیین نامه اجرایی مواد (۱) و (۳) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ثبت نمایند. همچنین در ماده ۶ به ضوابط نگهداری محصولات دخانی اشاره شده است. 
 بیاتی قله زو افزود: در صورت مشاهده و کشف سیگار با شناسه رهگیری نامعتبر از سوی نهادهای متولی نظارت و بازرسی در واحدهای صنفی، انبارها و مراکز نگهداری و یا فرایند حمل سیگار، مسئولیت اصلی آن به عهده مالک سیگار بوده و با وی مطابق با قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برخورد خواهد شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها