نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس،با اشاره به فضائل   شخصیتی امام خمینی (ره)، اظهارداشت: وقتی زندگی انسان‌ها را مطالعه می‌کنیم، انسان‌ها یا دارای شخصیتی مسطح هستند که به راحتی قابل کنکاش هستند اما برخی دارای شخصیت مکعبی و چند بعدی است بدین صورت که بخشی از ابعاد شخصی فراروی ما و بخشی دیگر از ابعاد شخصیتی پنهان است.
 نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس،با اشاره به فضائل   شخصیتی امام خمینی (ره)، اظهارداشت: وقتی زندگی انسان‌ها را مطالعه می‌کنیم، انسان‌ها یا دارای شخصیتی مسطح هستند که به راحتی قابل کنکاش هستند اما برخی دارای شخصیت مکعبی و چند بعدی است بدین صورت که بخشی از ابعاد شخصی فراروی ما و بخشی دیگر از ابعاد شخصیتی پنهان است.
کد خبر: ۱۳۶۹۰۳۰

 


 
هرمزگان-جام جم انلاین- نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس،با اشاره به فضائل  شخصیتی امام خمینی (ره)، اظهارداشت: وقتی زندگی انسان‌ها را مطالعه می‌کنیم، انسان‌ها یا دارای شخصیتی مسطح هستند که به راحتی قابل کنکاش هستند اما برخی دارای شخصیت مکعبی و چند بعدی است بدین صورت که بخشی از ابعاد شخصی فراروی ما و بخشی دیگر از ابعاد شخصیتی پنهان است.

 


به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس ،

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زادهدر مراسم بزرگداشت ارتحال بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، آیت‌الله خمینی (ره) که در بخش لافت شهرستان قشم با حضور علمای اهل سنت و شیعه این جزیره برگزار شد، 

عنوان کرد: امام خمینی (ره) دارای یک شخصیت مکعبی است به همین جهت شعرا، عارفان، فیلسوفان، فقها و  سایر اقشار اعتقاد دارند امام به آن‌ها تعلق دارد. ابعاد شخصیتی امام نیز به گونه‌ای است که از هر دریچه‌ای که به شخصیت امام نگاه می‌کنیم، شخصیت امام را به گونه‌ای خاص می‌بینیم به همین جهت است که تحلیل شخصیت امام کار راحتی نیست.


نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با ذکر این نکته که امام خمینی (ره)، با نور بصیرت الهی مسائل را بررسی می‌کردند، ابراز کرد: امام  (ره) در عمر خود نماز شب را از دست ندادند و در سخت‌ترین شرایط انس با قرآن را از دست ندادند که نشان دهنده عبودیت و بندگی خالصانه امام بود.


حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با ذکر این نکته که امام خمینی به خداوند، مردم و مقصد انتخابی خود ایمان کامل داشتند، بیان کرد: رزمندگان اسلام خرمشهر را آزاد کردند و همه غرق در شادی بودند اما امام فرمودند که خداوند خرمشهر را آزاد کردند چراکه که همواره با توحید به مسائل نگاه می‌کردند یعنی دارای نگاهی توحیدی بودند.


وی، با ذکر این نکته که امام خمینی صاحب یک اندیشه و مکتبی مشخص است، خاطرنشان کرد: امام دارای برنامه‌ای مبتنی بر قرآن بودند. در مکتب امام شاهد یک در هم تنیدگی میان سیاست و معنویت هستیم که در سطح جهان بسیار بی‌نظیر است.


نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با بیان این نکته که مکتب امام برگرفته از سه بعد، عقلانیت، معنویت و عدالت است، تشریح کرد: امام به پیروان خود آموخت که سیاست منهای معنویت، اشتباه است و معنویت منهای سیاست باعث سعادت جامعه نخواهد شد. نباید در این مساله دچار افراط و تفریط شویم.


حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با ذکر این نکته که تنها کشوری در دنیا که اصل نظام سیاسی خود را به رای مردم گذاشت، ایران است، گفت: در هیچ کجای دنیا اعتقاد به مردم و مردم‌سالاری مانند ایران وجود ندارد که برگزاری بیش از 42 انتخابات در انقلاب اسلامی نشان دهنده این امر است.


وی، تشخیص دوست از دشمن را یکی از موضوعات ماندگاری امام خمینی و انقلاب امام دانست و عنوان کرد: مبدا انقلاب اسلامی مبارزه با استکبار و ظالمان است و یکی از رموز ماندگاری انقلاب اسلامی نیز محسوب می‌شود.


نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با بیان این نکته که امروز یک ماموریت بزرگی بر دوش ما قرار دارد، ابراز کرد: مسیر این انقلاب به سمت امت سازی است و امت سازی باید از کشور ایران آغاز شود؛ به همین جهت تقویت و تقریب مذاهب باید در دستور کار باشد.


حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده بیان کرد: برای امت‌سازی نیازمند تربیت نسل جوان و اسلامی هستیم تا در مسیر حرکت خود تمام موانع را برداریم و به سمت سازندگی و ساختن کشور گام برداریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها