کارشناسان رسانه در امواج شبهه تشریح کردند؛

امام خمینی (ره) از نگاه نسلی که او را ندیده است

همه انقلاب‌های جهان با مرگ رهبر و الهام‌بخش خود می‌میرند، به جز انقلاب اسلامی ایران که پس از رحلت بنیان‌گذار خود یعنی امام خمینی، درخشش، قدرت و توان تاثیرگذاری‌اش همچنان روندی تصاعدی دارد.
کد خبر: ۱۳۶۸۷۹۴

به گزارش جام جم آنلاین، امام خمینی به واقع عبدِ خدا بود؛ پاک نیت، راسخ در بصیرت، پژوهنده در دین جدش و استوار در برپایی نقاط عطف تاریخ جهان معاصر. وی انقلابی انسانی-اسلامی را بنیان نهاد که اصول آن براساس آموزه‌های پیامبر گرامی اسلام قرار دارد.

او امام روح الله الموسوی الخمینی است؛ او در سرزمینی که مدت‌ها در محرومیت بسر می‌برد درختی استوار کاشت، سرزمینی که از خیانت‌ها اشباع شده بود و ثروت‌هایش را به شیطان واگذار کرده بود. انقلاب وی انقلابی زرین، مبتنی بر بصیرت و آموزه‎‌های الهی و قرآنی بود که برای زدودن ظلم و ستم، دریچه‌ای متفاوت از تمام انقلاب‌های روی زمین گشود. این توصیفات جهانی از انقلاب اسلامی ایران است که معمار کبیر آن امام خمینی (ره) است.

قبل از ورود امام خمینی، بنیانگذار انقلاب اسلامی به ایران در روز اول فوریه ۱۹۷۹، نگاه خیره جهانیان در این فکر بود که این انقلاب تنها حادثه‌ای زوگذر است که در نهایت پس از چند روز مجبور به واگذاری قدرت به آمریکایی‌ها می‌شود. اما بازگشت امام به میهن اسلامی، همه محاسبات آنها را دچار مشکل کرد. این انقلاب به مدد خون‌هایی پیروز شد که هرگز به آنها خیانت نکرد، همچنین در آغوش جلاد آمریکایی و غرب دروغین آرام نگرفت. امام انقلاب را بر مبنای اصول عاشورای حسینی بنا نهاده بود. او با تعمق در آموزه‌های متعالی قرآن کریم نهضت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و پرورشی خود را بنا کرده بود.

به همین دلایل آمریکا سیلی محکمی از این انقلاب متحمل شد، انقلابی که بر اساس اصول انسانی، کرامت و حاکمیت ملی بنیانگذاری شد و با خون شهیدانش توانست در عرصه‌های مختلف ملی، منطقه‌ای و بین المللی تأثیرگذار باشد.

امام خمینی در جریان پیروزی انقلاب اسلامی، الگویی بی همتا از انقلابی متعالی و پیشرو ارائه کرد که در آن همه ظرفیت‌ها در خدمت ملت و مستضعفان قرار گرفته و توانمندی‌ها و ثروت‌های کشور برای بدست آوردن امتیازات پوچ و پوشالی، تقدیم غربی‌ها نمی‌شود.

انقلاب اسلامی با برافراشتن پرچم عدالت با هدف رفع ظلم از مظلومان وارد عرصه میدانی شد و با وجود همه موانع و دشمنان متعدد در نیل به اهدافش پیروز شد.

بازگشت امام خمینی، جان از دست رفته را به سرزمین ایران بازگرداند و جان تازه ای به کالبد انقلاب‌های خاموش مانده دمید، این انقلاب توانست دیدگاه مبتنی بر بصیرت را به مردم بدهد و حقیقت را برای آنها به ارمغان بیاورد.

میان بازگشت امام خمینی به وطن و رحلت ایشان در روز سوم ژوئن ۱۹۸۹، رخدادهایی از جنس نور در ایران شکل گرفت که موجب ایجاد دوران جدیدی در تاریخ جهان شد، دنیایی که دیگر محصور قید و بندهای کشنده آمریکای مستکبر نبود.

پس از رحلت امام خمینی، انقلاب اسلامی دوران جدیدی از رشد و بالندگی را آغاز کرد. همه انقلاب‌های جهان با مرگ رهبر و الهام‌بخش خود می‌میرند، به جز انقلاب اسلامی ایران که پس از رحلت بنیان‌گذارش امام خمینی، درخشش، قدرت و توان تاثیرگذاری‌اش همچنان روندی تصاعدی دارد، روندی رو به رشد که همچنان ادامه دارد، تا جایی که هم اکنون ایران در ردیف قدرت‌های برتر منطقه‌ای و نظامی قرار گرفته است.

امام خمینی از لحاظ جسمانی در بین ما نیست و اما روح او و یادش لحظه به لحظه با ماست. ما همچنان در مسیر اهداف متعالی که وی معین نموده در حال گام برداشتن هستیم، اما دشمن به کمین نشسته که با کوچک‌ترین لغزشی ما را از مسیری که در آن قرار داریم، منحرف سازد، اما واقعیت این است که میان فریبکاران و صادقان، سالکان طریق الهی و رهروان شیطان تفاوت وجود دارد و امام خمینی به خوبی تجسم اعمال شیطان را در چهره غرب و به ویژه آمریکا نمایان کرد. ما معتقدیم انقلابی که امام خمینی آن را بنا نهاد، انقلابی بر مبنای آموزه‌های وحیانی و الهی بود که مقدمه ساز حکومت امام مهدی (عج) خواهد بود.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها