رئیس اداره بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت خبر داد:

ثبت ۹ مورد تب کنگو در کشور

هشدار سازمان دامپزشکی در پی ابتلای ۷ نفر به تب کریمه کنگو؛

مردم از مصرف جگر و گوشت خام و نیمه پخته اجتناب کنند

مشاور رئیس سازمان دامپزشکی گفت: با تشدید فعالیت یک نوع ویروس مشترک میان دام و انسان، یک نفر در اثر ابتلا به تب کریمه کنگو جان خود را از دست داد.
کد خبر: ۱۳۶۷۷۴۸

به گزارش جام جم آنلاین، امین اسدی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۷ نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که متاسفانه یک نفر جان خود را از دست داده است. اگر مردم توصیه‌های دامپزشکی را با جدیت رعایت کنند، نگرانی در ارتباط با مصرف گوشت و جگر وجود نخواهد داشت.

به گفته وی، دامداران ضمن سم‌پاشی اسطبل‌ها و واحد‌های دامداری، باید نسبت به رعایت موارد بهداشتی و استفاده از دستکش و ماسک اقدام کنند تا ترشحات خونی دام‌های مبتلا، خطر آفرین نشود.

مشاور رئیس سازمان دامپزشکی گفت: مردم از خرید گوشت از سوپرگوشت‌ها و هایپرمارکت‌ها که تحت نظارت دامپزشکی هستند، نگرانی نداشته باشند و در صورت کشتار سنتی نیز، باید پس از ۲۴ ساعت نگهداری لاشه در یخچال، نسبت به مصرف آن اقدام کنند. همچنین از مصرف جگر خام‌و نیمه پخته خود داری کنند.

طبق اعلام سازمان دامپزشکی کشور، با آغاز فعالیت کنه‌ها در فصل گرما و تشدید شیوع بیماری تب کریمه کنگو به عنوان ویروس مشترک میان دام و انسان، دامداران باید از له کردن و دست زدن کنه روی بدن دام خودداری و مردم هم از خوردن گوشت‌های نیمه پخته و جگر خام اجتناب کنند؛ چرا که این ویروس در برابر گرما حساس است و با گرما از بین‌ می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها