مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از تولید روزانه 24 هزار و 300 مگاوات ساعت برق در این نیروگاه خبر داد.
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از تولید روزانه 24 هزار و 300 مگاوات ساعت برق در این نیروگاه خبر داد.
کد خبر: ۱۳۶۷۵۷۵

 

به گزارش جام جم انلاین هرمزگان،مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از تولید روزانه 24 هزار و 300 مگاوات ساعت برق در این نیروگاه خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان، حسین سلیمی” عنوان کرد: با پایان یافتن تعمیرات اساسی واحد ۲ بخار نیروگاه و با بکارگیری این واحد ظرفیت تولید برق به 24 هزار و 300 مگاوات ساعت در روز افزایش پیدا کرد.

 

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس ساخت و بازسازی قطعات و تجهیزات مورد نیاز به دست کارکنان متخصص داخلی را از اقدامات این نیروگاه در عرصه تعمیرات و نگهداری واحدها به منظور تداوم تولید عنوان کرد و افزود: نیروگاه بندرعباس نیروگاهی با قدمتی 43 ساله است که این موضوع باعث شده تا صاحب نیروی انسانی توانمند، با تجربه و تخصص‌های ارزشمندی شود که با تکیه بر همت و تلاش کارکنان شاهد رفع محدودیت‌ها و بهبود روند تولید برق این واحدها در نیروگاه باشیم.

 

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس اضافه کرد: تمامی فعالیت‌های دمونتاژ واحد2 با برنامه‌ریزی دقیق انجام و آماده‌سازی قطعات، جهت مونتاژ، شامل سندبلاست قطعات و‌ پوسته‌ها و همچنین تمیزکاری قطعات نیز با دقت و سرعت بالا انجام شد.

 

وی افزود: اصلاح برخی از پره‌های روتورLP، مونتاژ بیلدرینگ نیمه بالایی، تراشیدن عایق سیت‌برینگ و آماده‌سازی جهت نصب، مونتاژ پوسته شماره 2 توربین LP و اندازه‌گیری ضخامت‌های مربوط به عایق Lشکل برینگ، از جمله اقداماتی است که در جهت رفع موانع تولید صورت گرفته است.

 

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس با اشاره به تخصص و تجارب متخصصان نیروگاه بندرعباس و صنعت برق کشور در تعمیرات واحدهای نیروگاهی افزود: ایام گرم سال به دلیل مصرف بالای انرژی برق ، شرایط حساسی را برای نیروگاه‌های کشور به‌ویژه نیروگاه‌های حرارتی ایجاد می‌کند و تولید این انرژی جز با مراقبت‌های اصولی، بهره‌برداری صحیح و تعمیرات به‌موقع میسر نمی‌شود که در این نیروگاه با انجام تعمیرات واحد دو به وقوع پیوست.

 

سلیمی خاطرنشان کرد: حدود 90 درصد قطعات به کار رفته جهت تعمیرات واحد 2 از ساخت‌داخل و شرکت‌های دانش‌بنیان تامین شده است.

 

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس در پایان با اعلام این که با در مدار قرار گرفتن واحد بخار شماره ۲ این نیروگاه تمامی واحدهای نیروگاهی استان جهت گذر موفق از پیک تابستان سال ۱۴۰۱ در مدار می‌باشند، اضافه کرد: تلاش بی وقفه و شبانه روزی کلیه پرسنل صنعت تولید برق استان هرمزگان علی الخصوص انجام تعمیرات در تمامی ساعات تعطیلی نوروز و ایام ماه رمضان برای در مدار قرار گرفتن واحدهای نیروگاه بندرعباس و تولید برق در ساعات اوج مصرف پیش رو ستودنی بوده و جای بسی تقدیر و تشکر دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها