نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج

موضوع خانواده و رشد جمعیت باید در نگاه نخست همگان قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به اهمیت کانون خانواده و رشد جمعیت گفت : این موضوع باید در نگاه نخست همگان قرار گیرد.
کد خبر: ۱۳۶۷۰۳۶

به گزارش جام جم آنلاین البرز:

آیت الله «سید محمد مهدی حسینی همدانی» در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج افزود: مقام معظم رهبری در پیام اخیر خویش فرمودند« بار دیگر تاکید می کنم که تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده یکی از ضروری ترین فرایض مسوولان و آحاد مردم است و این فریضه در خصوص افراد و مراکز تاثیر گذار و فرهنگ ساز بیشتری می یابد"، بدین معنی که وظیفه را به خوبی روشن کردند».

وی ادامه داد: بر همین اساس بایستی قرارگاه جمعیت و خانواده در استان البرز با جدیت بیشتری کار را دنبال کرده و به طور قطع برنامه و طراحی جدیدی برای  موضوع  جمعیت و خانواده داشته باشند، چرا که امروز تلاش دشمنان بر این است که این باور را به مردم القا کنند که نظام کارآمدی لازم را نداشته و نمی تواند اهدافی را که ترسیم کرده عملیاتی نماید.

خطیب جمعه کرج اظهار داشت:  دشمنان به این مطلب دیگر اشاره نمی کنند که بیش از ۴۰ سال است که نظام با انواع دسیسه ها مواجه کرده که نتواند قدم از قدم بردارد اما به فضل الهی و به کوری چشم دشمنان هر روز شاهد پیشرفت بیشتری نسبت به قبل هستیم، آمریکا و اذناب پلیدش باید بدانند که این آرزو که مردم ایران دست از اهداف بلندشان و آرمان های الهی خود برداشته و استقلال و عزت خود را به کنار بگذارند به گور خواهند برد.

 آیت الله حسینی همدانی تصریح کرد: در همین راستا باید به این موضوع نیز بایستی دقت کرد که چرا بیگانگان نمی پسندند که جمعیت ما اضافه شود آیا واقعا از روی دلسوزی است اگر اینگونه است چرا برای خودشان این دلسوزی را ندارند و به زنان خود توصیه می کنند که حداقل تا ۴۵ سالگی باردار شوند اما برای بانوان از ۳۰ سال به بعد جنگ روانی به راه می اندازند.

وی ادامه داد: انواع خطرات را برای باردار شدن زنان ما ترسیم و در جامعه ما تشویق به ازدواج در بزرگسالی می کنند که قدرت باروری ضعیف و حوصله کم می شود و بعد تشویق به نیاوردن فرزند با توضیحات موهوم می آورند که برای این فعالیت های خود فیلم ساخته و فرهنگ سازی می کنند، این در حالی است که در صورت مشاهده آمار از سال ۵۵ تا امروز سیر جمعیت در ایران چگونه بوده و آن را با کشورهای دیگر دنیا مقایسه کنید و متوجه این رابطه معنادار می شوید.

آیت ااه حسینی همدانی گفت: از سوی دیگر رشد جمعیتی رژیم غاصب اسراییل را نیز یک نگاه بیاندازید که بیشترین رشد جمعیتی را در دنیا در همین سال ها دارد و کسانی بودند که شعار فرزند کمتر و زندگی بهتر را توسعه دادند، اما خودشان به این مطلب عمل نمی کنند این در حالی است که کشوری که از سرمایه جمعیت جوان و پرنشاط برخوردار می باشد از سرعت پیشرفت روزافزون و رسیدن به آرمان ها بهره مند است.

نماینده ولی فقیه در البرز ادامه داد: بر همین اساس طبق فرمایشات مقام معظم رهبری پرداختن به مقوله فرزند آوری و خانواده امروز یکی از واجبات است که باید به آن لبیک گفت چرا که از کشور پیر کاری ساخته نیست و اگر از عصر باروری نیز بگذرد ضرر حتمی باشد.

آیت الله حسینی همدانی تاکید کرد: توهمات و افکار وارداتی موهون و سیاست هایی که به جامعه القا می شود هیچ کدام با قواعد دینی و اسلامی ما سازگاری نداشته و روح توحیدی چیز دیگری را بیان می کند.

وی گفت: در این بین مسایلی از جمله ارزاق، آب و تربیت و اشتغال بانوان را مطرح که هیچ یک از اینها منافاتی با مساله فرزندآوری و رشد جمعیت ندارد و جهادی است که همه باید وارد آن شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به محاصره اقتصادی ایران توسط آمریکا و اروپا اشاره کرد و بیان داشت: البته همین محاصره اقتصادی موجب شد تا ما مسیر خودکفایی را طی کرده با وجود اینکه از سال ۵۹ ما را محاصره اقتصادی کردند اما برای ما موجب خیر شد.

خطیب جمعه کرج در ادامه به سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر، چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری، عقب نشینی رژیم اسراییلی از جنوب لبنان و پنجم خرداد پیروزی لبنان بر صهیونیست ها در سال ۷۲ اشاره کرد و افزود: همگی بر یک موضوع مشترک هستند و آن داشتن روحیه مقاومت است که از آیات و روایات به دست می آید که اهل ایمان چنین روحیه ای دارند، اوج ایستادگی و قدرت مقاومت را در خرمشهر همه دیده و شنیده و از سوی دیگر عظمت و بزر گی عملیات بیت المقدس و آزادی خرمشهر و همچنین راه مانایی چنین واقعه ای در حماسه ای بودن آن است.

آیت الله حسینی همدانی افزود: هر عرصه ای که توان تبدیل شدن به جهاد و مبارزه با دشمن را داشته باشد در آنجا آمادگی حماسه سازی و مبارزه با دشمن وجود دارد بر همین اساس هر موضوعی که دشمن بر اساس آن با ما دشمنی و حمله می کند چه جنگ سخت، نرم و اقتصادی باشد فضایی برای حماسه آفرینی حماسه آفرینان وجود دارد.

نماینده ولی فقیه خاطر نشان کرد: امروز که در جنگ اقتصادی به سر برده و دشمن تمام توان خود را برای به زمین زدن ما بسیج کرده یکی از فضاهای حماسه سازی اقتصادی است که بایستی با حماسه سازی اقتصادی، اقتصاد کشور را به نقطه اثبات و اقتدار رساند و به تعبیر عده ای نیاز به یک بیت المقدس اقتصادی داریم.

آیت الله حسینی همدانی تاکید کرد: این عملیات نیز مانند سایر عملیات ها تا به حماسه تبدیل شود نیاز به تاکتیک ها و حماسه سازی هایی دارد که سالیان متمادی فرمانده کل قوا آنها را بیان کرده است در ابتدا مقدمه عملیات بیت المقدس، عملیات فتح المبین بود که در اینجا می توانیم بگوییم که با روی کار آمدن دولت انقلابی که سرشار از امید، نشاط، ضد فساد و عدالت خواه است تلاش دارد تا با توان داخلی مشکلات را حل و مقدمه بیت المقدس را می توان گفت که محقق شده است.

وی ادامه داد: همچنین کسانی که در عرصه اقتصادی امور را به دست می گیرند بایستی به جنگ اقتصادی باور داشته باشند و تاکتیک اقتصاد مقاومتی برای برون رفت را پذیرفته و تمرکز تمام دستگاه هایی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر روی اقتصاد نقش دارند ببر خنثی سازی تحریم ها به جای رفع تحریم ها باشد.

امام جمعه کرج گفت:  از همه مهم تر عزم ملی برای رونق تولید اصلاح کیفیت کالاهای تولید داخل باشد و باید برای رونق اشتغال و تولید همگی تلاش کرده تا نهضت خودداری از مصرف کالاهای خارجی و خرید کالاهای داخلی محقق شود در این بین مساله نظارت جدی و قاطعانه بر روند سلامت فعالیت های اقتصادی جامعه باید در دستور کار قرار بگیرد.

آیت الله حسینی همدانی ضمن تاکید بر اینکه دستگاه های فرهنگی بر بهینه سازی الگوی مصرف و حرام بودن اسراف کار جدی کنند افزود: سوم خرداد یکی از ایام الله معجزه الهی، امداد غیبی حضرت حق و خاطره آفرین بوده و برای ملت ایران این مقطع از تاریخ فراموش شدنی نیست، در واقع کسانی که این فتح را ایجاد کردند فاتحان قلوب آزادی خواهان جهان هستند.

وی ادامه داد: حماسه خرمشهر از این جهت که تنها عملیات نظامی موفقی بود مورد اهمیت واقع نشد بلکه چون در این روز رزمندگان شجاع، غیور و با ایمان از همه اقشار با توکل بر خدا و فداکاری موفق شدند ضربه عظیمی بر پیکره نظام استکبار جهانی که با تمام توان خود ماشین جنگی رژیم بعث عراق را تقویت و با محاسبات خود فتح خرمشهر را غیر ممکن می دانستند وارد کردند این بخش مهم برد.

نماینده ولی فقیه در البرز با بیان اینکه قدرت مانور عراق و دشمنان انقلاب در این عملیات از بین رفت تصریح کرد: احترام به حق حاکمیت و تثبیت نظام اسلامی محکم شد که در واقع اصلی ترین عامل پیروزی اعتماد به خدای متعال بود که آن عزیر سفر کرده همه ما را به آن ترغیب که خرمشهر را خدا آزاد کرد.

آیت الله حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود به منکوب شدن رژیم صهیونیستی توسط لبنان در سال ۲۰۰۰ میلادی اشاره کرد و گفت: به زودی در سالگشت پیروزی در عملیات بیت المقدس آزادی بیت المقدس از دستان کثیف به خون آلوده رژیم منحوس و کودک کش شاهد خواهیم بود.

خطیب جمعه کرج با بیان اینکه صبح پیروزی نزدیک و رژیم منحوس به زودی از صفحه روزگار محو می شود به اصلاح نظام یارانه ای اشاره کرد و افزود: این طرح در حال اجرا و به زودی اثر خود را در زندگی مردم نشان خواهد داد و اما دولت باید در ادامه مسیر اطلاع رسانی به مردم که درآمدهای حاصله در این طرح در از بین بردن تورم و افزایش اشتغال چه تاثیری را داشته فراموش نکنند که موجب بالا رفتن اعتماد عمومی می شود.

آیت الله حسینی همدانی افزود: کشورهای غربی و بالطبع اروپایی ها هنوز با اقدامات مختلف که اخیرا نیز به گونه ای فضا سازی کردند که گزارشگر سازمان ملل نتواند به ایران بیاید چرا که اگر به ایران می آمد می توانست به خوبی به این مهم دست یابد که تحریم های ظالمانه چه مقدار از حقوق ملت ایران را از بین برده بر همین اساس فضا سازی کرده تا این اتفاق صورت نگیرد.

وی با بیان اینکه آمریکا و اروپا بر طبل ایران هراسی می کوبند ،گفت:  دشمنان باید اقدامات می خواهند د از نمد مذاکرات برای خودشان کلاهی درست کنند اما این مسایل مانعی در راه ایران اسلامی برای رسیدن به اهداف بلند خود نمی شود و در مذاکرات از منافع ملت کوتاه نخواهند آمد و مسیری که در حال طی شدن است مسیری درست می باشد.

نماینده ولی فقیه در البرز  در ادامه به قیمت گذاری های مختلف نان در استان اشاره کرد و افزود: در تمام نقاط استان باید نان یک قیمت و یک وزن داشته باشد تا بتوان محاسبه کرد، اینکه به بهانه کنجدی کردن قیمت نان افزایش یابد کار د رستی نیست و همین که بگوییم کنجدی یا ساده زمینه فساد درست می شود و قیمت ۲ نرخی می شود، در سراسر استان باید اقدام شود که همه جا نان یک قیمت و هیچ نانوایی حق کنجد پاشیدن نداشته باشد و اگر کسی نان کنجدی خواست مانند قدیم خود فرد کنجد را ببرد.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه نانوا حق کم و یا زیاد کردن را نداشته باشد تصریح کرد: از سوی دیگر نباید مردم در صف معطل نگه دارند به بهانه پختن نان برای منابع دیگر.

وی در ادامه به برگزاری جشنواره ها در استان اشاره کرد و گفت: اقدام بسیار خوبی است اما باید شئونات در آنها رعایت و داشتن پیوست دینی و فرهنگی برای این کارها لازم است به خصوص در البرز که همه اقوام زندگی می کنند برای تحکیم اجتماعی برگزاری جشنواره ها خوب است اما نباید در آنها فسادی صورت بگیرد و تمام جوانب کار را متولیان باید در نظر بگیرند.

آیت الله حسینی همدانی به افزایش تحرک به خصوص در بین دانش آموزان اشاره کرد و افزود: اقوام بازی های مختلف و دانش آموزان و بچه ها سر حال بودند اما اکنون همه با گرفتن گوشی های تلفن همراه بی تحرک شدند و این باید درست شود که به همین منظور برگزاری جشنواره بازی های محلی در استان یکی از فعالیت هایی است که می تواند به این مسیر کمک کند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها