در حالی که مخملک یک بیماری مرگبار در گذشته بود، امروزه فقط یک بیماری خفیف به‌حساب می‌آید. این بیماری بیشتر کودکان کم سن را دچار می‌کند و امروزه به آسانی با آنتی‌بیوتیک‌ها درمان می‌شود با این حال در مواردی نادر ممکن است عوارضی از جمله عفونت گوش، ذات‌الریه، مننژیت و تب روماتیسمی را به وجود بیاورد.
کد خبر: ۱۳۶۶۸۳۲

به گزارش جام جم آنلاین، این بیماری با یک باکتری به نام «اِی استرپتوکوک» که بیشتر در بینی و گلو یافت می‌شود و علت عفونت‌هایی مانند زرد زخم و گلودرد چرکی نیز است، به وجود می‌آید.

معمولا دو تا پنج روز طول می‌کشد تا کسی که با باکتری تماس داشته است، مخملک بگیرد.

این بیماری با قطره‌های تنفسی موجود در هوا که ممکن است با سرفه یا عطسه منتشر شوند، منتقل می‌شود همچنین ممکن است افراد با تماس مستقیم با خلط، بزاق یا پوست فرد بیمار به این بیماری دچار شوند.

همچنین ممکن است از طریق حوله‌، حمام، لباس یا ملحفه آلوده نیز به این بیماری دچار شد.

مخملک اغلب با نشانه‌هایی شبیه آنفلوآنزا که شامل تب بالا، سردرد، گلودرد، گونه‌ های برافروخته و ورم غدد گردن است، شروع می‌شود.

باکتری در اوایل بیماری ممکن است باعث ایجاد لایه سفیدی روی زبان شود که سرانجام پوسته می‌شود و زبان قرمز، متورم و پر از برجستگی خواهد شد.

حدود ۱۲ تا ۴۸ ساعت بعد از اولین نشانه‌های مخملک، معمولا بثورات صورتی خاصی روی بدن ظاهر می‌شوند.

به گزارش ایسنا، بثورات مخملک به برجستگی‌های کوچک برآمده‌ شبیه است که باعث می‌شود پوست بیمار مانند سنباده زبر شود. بثورات از روی سینه و شکم شروع و بعد پخش می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها