رئیس کل بانک مرکزی بر بازپرداخت تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی به صورت ارزی تاکید کرد.
کد خبر: ۱۳۶۶۵۰۲
به گزارش جام جم آنلاین، امروز (سه شنبه) همایش «ثروت ملی و عدالت بین نسلی» با حضور مسئولانی از وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، صندوق توسعه ملی و البته مجلس در محل سازمان مدیریت صنعتی، برگذار شد.

ارزی که از صندوق می‌رود ارز برگردد

رئیس کل بانک مرکزی در اظهاراتی بر جریان بازپرداخت تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی اشاره و گفت که پروژه‌های تامین مالی شده با منابع صندوق توسعه ملی اکنون به مرحله بازپرداخت رسیده و باید اقساط این تسهیلات بازپرداخت ارزی شود؛ البته برخی همچنان حساب ذخیره ارزی در ذهنشان است که منابع به ریال تبدیل می‌شد، ولی باید توجه داشت که اساسنامه صندوق توسعه ملی لازم الاجراست.

صالح آبادی با بیان اینکه ما شرایط اقتصادی و آثار نوسان ارزی بر جریان این پروژه‌ها را درک می‌کنیم و مساعدت لازم را خواهیم داشت تاکید کرد که به هر حال بانک و صندوق در کنار یکدیگر هستند و سعی بر این است که تسهیلات ارزی پرداخت شده به صورت ارزی هم به آن برگردد.

به گفته وی اگر بر ورود تکنولوژی و ماشین‌آلات تاکید می‌شود باید از محل منابعی مانند صندوق توسعه ملی باشد، بنابراین لازم است که منابع رفته به صورت ارزی برگشته و صندوق تقویت شود تا امکان پرداخت تسهیلات به بخش‌های دیگر فراهم باشد.
 
منبع: ایسنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها