رئیس جهاددانشگاهی کشور گفت: به زودی مرکز اصلاح نژاد دام در استان ایلام راه اندازی می شود
کد خبر: ۱۳۶۶۱۷۷

به گزارش جام چم آنلاین ایلام ؛ حمیدرضا طیبی  در دیدار با استاندار ایلام گفت: جهاد دانشگاهی در حوزه‌های پزشکی، فنی مهندسی، کشاورزی، علوم انسانی و اجتماعی فعالیت‌های خوبی را انجام داده و ثابت کردیم که حتی در حد مرز علم دنیا توان حرکت در زمینه‌ی سلول‌های بنیادی، سلول درمانی و بخصوص درمان ناباروری را داریم و در امر درمان ناباروری و درمان سرطان سینه پذیرای مراجعه کنندگان از خارج کشور هستیم.
 
رئیس جهاد دانشگاهی ادامه داد: در درمان زخم نیز به نقطه‌ی خوبی رسیدیم و انتظار داریم در استان‌ها نیز این برنامه‌ها پیاده سازی شود در ایلام نیز امیدواریم با دانشگاه علوم پزشکی به توافق برسیم در بحث مرکز ناباروری که منجر با موازی کاری نشود.

طیبی افزود: ما آمادگی داریم که در استان ایلام مرکز ناباروری احداث کنیم، هر چه زیرساخت آماده‌تری در اختیار جهاد قرار بگیرد ما سریع‌تر می‌توانیم تجهیز کنیم و حتی در تربیت پزشک متخصص می‌توان از پزشک‌های عمومی استان به پژوهشگاه ابن‌سینا اعزام و فلوشیپ تربیت کنیم.

وی اظهار کرد: در بحث اصلاح نژاد دام سنگین و سبک که دانش این امر را در اختیار داریم و بزودی این علم هم به استان ایلام با راه اندازی مرکز اصلاح نژاد منتقل خواهد شد.

رئیس جهاد دانشگاهی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی اولین مرکز تولید گیاهان دارویی را راه اندازی کرد و هدف بر بومی کردن و تکثیر آنها از طریق کشاورزان بود و الان ۳۵ هکتار زمینی که در شهرستان دهلران در اختیار جهاددانشگاهی است و به خوبی روی کشت‌های جایگزین که متناسب با اقلیم منطقه کار می‌کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها