رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان:

اقدامات پژوهشی لازمه تصمیم‌گیری در مباحث فرهنگی است

عضو شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه شهرداری می‌تواند یک شتاب‌دهنده بزرگ در عرصه کسب و کار های دانش بنیان حوزه مدیریت شهری ایجاد کند ، گفت: شتابدهنده فرصت و بستر مناسب بهره‌گیری از ایده‌های دانش بنیان در مدیریت شهری است و شهرداری می‌تواند در راه اندازی این مهم نقش موثر داشته باشد.
کد خبر: ۱۳۶۵۶۰۱

به گزارش جام جم آنلاین همدان، حمید بادامی نجات در جلسه صحن شورا افزود: با توجه به نوع فعالیت و کار شهرداری راه‌اندازی شتابدهنده برای مدیریت شهری ضرورتی اجتناب ناپذیر است می‌توان با بهره گیری از ایده‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در فعالیت‌ها از آنها استفاده کرد.

بادامی نجات با اشاره به راه‌اندازی و نهادینه شدن شتابدهنده‌ها در کشور ، اضافه کرد: در شهر همدان چند شتابدهنده در حوزه های مختلف راه اندازی شده و وظیفه این شتابدهنده‌ها این است که تیم‌های مختلف دانشگاهی تشکیل و ایده‌ها را جذب کرده و رویدادی را در دانشگاه با برگزاری فراخوان برگزار می کنند.

وی یادآور شد: مرکز پژوهش‌های شورای شهر همدان در این زمینه در دوره پنجم شورا دو دوره با عنوان " ایده شهر" طرح شتاب دهنده راه‌اندازی کرد.

حمید بادامی‌نجات با بیان اینکه شهرداری همدان بستر  راه‌اندازی شتاب‌دهنده‌ها در فرهنگسرای کسب و کار را دارد، اظهار داشت: می‌توان با این امر در زمینه مدیریت شهری تیم هایی را تشکیل داده و ایده‌ها را جذب و از آنها تجاری سازی کرد.

وی با بیان اینکه شتاب دهنده ها سودآور بوده و هزینه بر نیستند، گفت: شهرداری هم می‌تواند در این زمینه وارد شده و درآمدزایی داشته باشد و از مراکز دانشگاهی و علمی که خلاقیت و ایده‌هایی دارند حمایت کند همچنین از همه مهمتر اینکه نیازهای شهرداری را به صورت بومی می‌توان تولید کرد.

بادامی‌نجات با اشاره به مصوبه طرح بهنام اضافه کرد: بر اساس مصوبه این طرح شهرداری همدان با محوریت سازمان فناوری اطلاعات موظف است زمینه‌های لازم جهت راه اندازی شتابدهنده تخصصی مدیریت شهری را به منظور ایجاد بسترهای خلاقیت و نوآوری در اقشار مختلف را فراهم کند.

وی اظهار داشت: شتابدهنده‌ها، ترویج تفکر و روحیه کارآفرینی میان شهروندان تسهیل و تقویت ارتباط بین شهرداریها، جامعه، علم و صنعت کمک به افزایش ثروت در شهر با توسعه اقتصاد دانش‌محور و کمک به تجاری‌سازی نتایج تحقیقات و دستاوردهای فناورانه و نوآوران شهری و حل مسائل شهری و شهرداری را به دنبال دارد.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان یادآور شد: برای اجرای شتاب دهنده می توان از ظرفیت مرکز پژوهش های شورا، سازمان فناوری و اطلاعات با مشارکت مراکز دانشگاهی و پارک علم و فناوری استان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های استان آمادگی همکاری با مدیریت شهری را در راه‌اندازی شتابدهنده را دارند، یادآور شد: تاثیر پذیری و تاثیرگذاری دانشگاه‌ها بر محیط اطراف نکته مهمی است که باید به آن توجه کنیم و به وضوح آن را در شهر ببینیم.

بادامی‌نجات با اشاره به موفقیت اجرای شتابدهنده‌ها در شهرهای تهران و مشهد  و اینکه این شهرها اکنون از شتابدهنده به احداث کارخانه‌های نوآوری رسیده‌اند، گفت: پس از راه‌اندازی شتابدهنده، می توان بستر بزرگ‌تری برای فعالیت شرکت‌های استارتاپی و سایر عوامل و عناصر اکوسیستم نوآوری که به نوعی با موضوع مدیریت شهری مرتبط بوده و می‌توانند همکاری‌های لازم را داشته باشند، فراهم کرد.

وی در پایان سخنانش افزود: با توجه به فراهم ساختن زیرساخت‌های نوآورانه در فرهنگسرای کسب و کار، شهرداری همدان می تواند بسترساز نوآوری و کسب و کارهای نوآورانه باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها