بر اساس اعلام سازمان ملل متحد؛

5.5 میلیون نفر از اوکراین گریخته‌اند

سخنگوی پنتاگون با بیان اینکه نشانه‌ای از کمک نظامی کشور ثالث به روسیه در جنگ با اوکراین وجود ندارد، گفت روس‌ها با اینکه متحمل خسارات سنگینی شدند اما همچنان قدرت جنگی قابل توجهی دارند.
کد خبر: ۱۳۶۴۵۸۶

به گزارش جام جم آنلاین، «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا شامگاه دوشنبه گزارش‌ها درباره کمک نظامی کشورهای ثالث به روسیه در جنگ با اوکراین را رد کرد.

کربی طی نشست خبری در پنتاگون، در پاسخ به سوالی در این‌باره گفت که هیچ نشانه‌ای از دریافت کمک نظامی از کشورهای ثالث توسط روسیه برای جنگ در اوکراین وجود ندارد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی توضیح داد: «ایالات متحده هیچ نشانه‌ای مبنی بر دریافت کمک نظامی توسط روسیه از کشور ثالث در بحبوحه عملیات نظامی ویژه مسکو در اوکراین ندیده است».

سخنگوی پنتاگون ادامه داد: «من هیچ نشانه‌ای ندیدم که آنها [روسیه] از یک کشور سوم کمک خارجی دریافت کرده‌اند. نشانه‌ای هم از اینکه آنها سعی دارند از منابع خارجی سایر دولت ها یا کشورها استفاده کنند، مشاهده نکردم».

بر اساس این گزارش، کربی با بیان اینکه هیچ کمکی از سوی چین به‌طور خاص به روسیه انجام نشده، تاکید کرد که مسکو مقدار زیادی تسلیحات در مرز با اوکراین قبل از آغاز عملیات نظامی ویژه خود در اوکراین جمع آوری کرده بود.

وی با بیان اینکه آمریکا متعهد به حفاظت از منافع امنیتی خود و متحدان و شرکای خود در منطقه غرب آسیا است، اما گفت: «آمادگی دفاعی ما تحت تأثیر ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین قرار نگرفته است».

این مقام وزارت دفاع آمریکا همچنین مدعی شد: «روس‌ها متحمل خسارات سنگینی شدند اما همچنان قدرت جنگی قابل توجهی دارند».

پیش از این نیز «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تاکید بر تداوم حمایت نظامی این کشور از اوکراین، گفت احتمال دارد به زودی سفارت واشنگتن در کی‌یف بازگشایی شود.

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها