مراسم رونمایی از سرویس‌های جدید منظومه رسانه‌ای تلوبیون‌ برگزار شد

درخشش ستاره‌های تازه در منظومه رسانه‌

سایت الکسا که اختصاص به آنالیز و رتبه بندی ترافیک وب داشت و وابسته به شرکت آمازون بود پس از ۲۵ سال فعالیت، امروز تعطیل شد.
کد خبر: ۱۳۶۴۵۱۴
به گزارش جام جم آنلاین، سایت الکسا از امروز ۱۲ اردیبهشت (اول می) از دسترس خارج شد. مدیریت این سایت توضیحی درباره علت این تصمیم نداد و تنها به تشکر از مشترکان و مخاطبان اکتفا کرد و نوشت که این تصمیم، بسیار دشوار بود.

وب‌سایت الکسا در سال ۱۹۹۶ توسط دو کارآفرین وب، به نام‌های بروستر کیل و بروس جلیت تأسیس شد. نام این وب‌سایت برای ادای احترام به کتابخانه اسکندریه مصر، به عنوان یکی از بزرگترین محل‌های دانش و با نظر به اینکه دنیای اینترنت قابلیت تبدیل شدن به چنین محلی را دارد، انتخاب شد

این شرکت دارای نوار ابزاری بود که می‌توانسن به کاربرانش اعلام کند تا بعد از صفحه در حال مشاهده به چه صفحه وبی بروند، که این پیشنهاد براساس آنالیز ترافیک کاربر است. همچنین الکسا برای مدیران وب‌سایت‌ها امکانات فراوانی نظیر نمایش تعداد بازدیدکننده، بازدید کل، لینک‌های ورودی، میانگین زمان حضور و تعداد صفحاتی بازدیدی هر کاربر، ورودی از موتور‌های جستجو و… به صورت رایگان در نظر گرفته‌بود.

همچنین الکسا با ارائه نمودار‌هایی در زمینه موارد ذکر شده در طول بازه‌های زمانی مختلف ۱ روزه تا ۲ ساله به مدیریت وب‌سایت‌ها کمک می‌کرد تا آنالیز و بررسی دقیقی از وب‌سایت خود داشته باشند.

الکسا از طریق مرورگر کاربرانی که دارای تولبار الکسا هستند، آمار آن‌ها را به دست می‌آورد. در سال ۱۹۹۸ این شرکت، نسخه‌ای ۲ ترابایتی از اطلاعات دنیای وب را به کتابخانهٔ Library of Congress تحویل داد. در سال ۱۹۹۹ الکسا با ارزش ۲۵۰ میلیون دلار آمریکا توسط آمازون خریداری شد.

آمازون، الکسا را برخلاف آنچه که در ابتدا بود به موتور جستجو هوشمند تبدیل کرد. در اوایل سال ۲۰۰۲، الکسا به همکاری با گوگل روی آورد و در ژانویه ۲۰۰۳ نیز با شرکت Open Directory Project قرارداد همکاری بست. در مه ۲۰۰۶، آمازون نتایج جستجو در الکسا را از طریق گوگل به نمایش گذاشت. در دسامبر ۲۰۰۶، بخش جستجوی عکس الکسا راه‌اندازی شد.

در ۲۷ نوامبر ۲۰۰۸، الکسا اعلام کرد با توجه به اینکه موتور جستجوی این سایت مناسب نبوده‌است، سرویس را قطع خواهد کرد؛ که این اتفاق در ۲۹ ژانویه ۲۰۰۹ رخ داد و از این پس تیم شرکت به‌طور تخصصی به رتبه‌بندی سایت‌ها اقدام کرده‌است.
 
منبع: رصد
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها