«کلیک» هدف ایلان ماسک را از خرید سهام توییتر بررسی می‌کند

خواب ایلان برای توییتر

دوشنبه گذشته بود که پیشنهاد ۴۴ میلیارد دلاری ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، معادل 54.4 دلار به ازای هر سهم نقدی برای خرید توییتر پذیرفته شد؛ به این معنی که توییتر از یک شرکت سهامی عام به یک شرکت خصوصی تبدیل خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۶۴۳۴۵

وقتی ثروتمندترین مرد جهان توییتر را می‌خرد، امکان تغییر گفتمان در پلتفرمی با بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر روزانه فراهم می‌شود.

ماسک، نخستین بار، ۲۵ فروردین امسال بود که اعلام کرد قصد دارد توییتر را بخرد. او که خود از کاربران فعال توییتر با بیش از ۸۰ میلیون دنبال‌کننده در این پلتفرم است، در دی ۱۴۰۰ خرید سهام این رسانه اجتماعی را آغاز کرد و توانست نزدیک به ۱۰ درصد از سهام توییتر را در اختیار بگیرد.

در ابتدا به نظر می‌رسید هیات‌مدیره توییتر در برابر تلاش «تسلط خصمانه» ماسک برای خرید توییتر مقاومت می‌کنند.

آنها در ابتدا «دفاع قرص سمی» (تاکتیکی از سوی سهامداران برای جلوگیری از تصرف خصمانه احتمالی یک شرکت) را اتخاد کردند.

با این وجود اما ماسک در نهایت موفق شد نظر سهامداران را با ارائه «بهترین پیشنهاد» به فروش ترغیب کند.

از آنجایی که معامله هنوز بسته نشده است، شرایط نهایی باید مورد توافق قرار گیرد و تنظیم‌کنندگان قرارداد، باید معامله را تایید کنند.

به این معنی که هیچ تغییر و دگرگونی سریع و فوری در عملکرد توییتر ایجاد نخواهد شد.

خصوصی شدن توییتر چه معنایی برای کاربران دارد؟

دن راجو مدیرعامل شرکت کارگزاری تریدیر (Tradier) گفته هفته‌ها طول می‌کشد تا توییتر از بورس نیویورک حذف شود و تا زمانی که شرکت، خصوصی نشود، هر کسی می‌تواند با استفاده از حساب کارگزاری‌ها، سهام خرید و فروش کند اما زمانی که شرکت خصوصی شود، سرمایه‌گذاران بالقوه قادر به خرید سهام شرکت نخواهند بود و سهام توییتر از بورس نیویورک حذف خواهد شد.

صاحبان شرکت‌های سهامی عام باید بسیار مراقب باشند زیرا اگر آنها حرف‌های تحریک‌آمیزی در رابطه با شرکت بگویند قیمت سهام و ارزش آن ممکن است سقوط کند. شرکت‌های خصوصی اما این مشکل را ندارند.

خصوصی‌ کردن توییتر به این معنی است که اظهارنظرهای ماسک تاثیر کمتری بر ارزش این پلتفرم دارد و محدودیت کمتری خواهد داشت.

دوشنبه‌شب، وقتی توییتر و ماسک موافقت خود را با این قرارداد اعلام کردند، ماسک در بیانیه‌ای گفت آزادی بیان، بستر یک دموکراسی کارآمد است و او قصد دارد با بهبود شرایط، افزودن ویژگی‌های جدید، از بین بردن ربات‌های هرزنامه و احراز هویت همه کاربران، توییتر را بهتر از همیشه کند.

بنیانگذار تسلا و اسپیس ایکس گفته است امکان ویرایش را به توییتر اضافه خواهد کرد تا به افراد اجازه دهد ترکیب توییت‌ های خود را پس از انتشار، تغییر دهند.

با این حال، این به آن معنی است که اگر شخصی توییتی بحث‌برانگیز منتشر کند یا فردی را در این رسانه اجتماعی به هر نوعی مورد آزار یا سوءاستفاده قرار دهد، می‌تواند توییت‌ های خود را ویرایش کند و ادعا کند هرگز این کار را نکرده است. این از جمله مواردی است که کاربران حرفه‌ای توییتر، هرگز از آن راضی نخواهند بود.

آیسا اسدی - دانش / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها