بسیاری از کاربران طعمه سواستفاده‌کنندگان مجازی از حساب‌هایشان هستند، برای جلوگیری از این موضوع راهکارهایی ارائه شده است.
بسیاری از کاربران طعمه سواستفاده‌کنندگان مجازی از حساب‌هایشان هستند، برای جلوگیری از این موضوع راهکارهایی ارائه شده است.
کد خبر: ۱۳۶۳۹۷۱

به گزارش جام جم آنلاین، هک کردن تلاش غیر قانونی برای دسترسی و سواستفاده از اطلاعات کامپیوتری و خصوصی افراد (شبکه‌های مجازی، گوشی و...) است. در دنیای امروز فرم و شکل جرائم نیز تغییر کرده است. از این رو در همه‌ کشور‌های جهان در تناسب با جرم انجام شده مجازاتی برای هک کردن و هکر‌ها در نظر گرفته شده است.

امروزه هک کردن به یک تجارت آنلاین گسترده‌ای تبدیل شده است. دو دلیل می‌‎تواند احتمال هک شدن را افزایش دهد نقص در نرم افزار‌ها و نقص در رفتار‌های انسانی که می‌توان با چند راهکار رفتار‌های خود را اصلاح کرد تا از خطر هک شدن به دور ماند.

جیسون استریت، هکر می‌گوید: کامپیوتر‌ها درست مانند اسلحه در زمان‌های قدیم هستند. جنایتکاران از اسلحه استفاده می‌کردند زیرا ارتکاب جرم آسان بود و امروزه کامپیوتر‌ها ارتکاب جنایت را واقعا آسان کرده اند.

- سعی کنید آخرین تکنیک‌ های جرائم سایبری را دنبال کنید تا به مرور از آن‌ها آگاه شده و حواس خود را نسبت به موضوعات مختلف بیشتر جمع کنید.

- برای جلوگیری از قربانی شدن، نصب نرم‌ افزار ضد ویروس و به‌روز نگه داشتن نرم‌افزار را جدی بگیرید زیرا به‌روزرسانی‌ها معمولاً امنیت را ارتقا می‌دهند و باگ‌ها را برطرف می‌کنند.

- برای پشتیبانی از ارتقای امنیت نرم افزار، سخت افزار باید به روز نگه داشته شود.

- هرگز ایمیل‌ها یا لینک‌ های مشکوک را باز نکنید.

- رمز‌های عبور باید به طور منظم به روز شوند و تا جایی که امکان دارد، احراز هویت دو مرحله‌ای را در حساب‌های آنلاین خود فعال کنید.

برخی از هک‌ های رایج که باید از آن‌ها آگاه شوید

هک در سطوح مختلفی اتفاق می‌افتد و اشکال مختلفی دارد؛ از حملات شخصی با استفاده از کلاهبرداری‌ های رایج فیشینگ گرفته تا نقض امنیت نرم افزار دولتی با استفاده از کدنویسی‌های پیچیده از جمله جرایم سایبری معمول در دنیا هستند.

فیشینگ اولیه تلاشی برای سرقت هویت و پول یک شخص از طریق ایمیل‌هایی است که اطلاعات شخصی را درخواست می‌کنند در حالی که وانمود می‌کنند که درخواست از منبعی قابل اعتماد است. «Bait and switch» یکی دیگر از تاکتیک‌های رایج دیگری است که توسط مجرمان سایبری برای سرقت داده‌های شخصی است که از طریق راه‌هایی که به عنوان پلتفرم‌هایی مانند وب‌سایت‌های مورد اعتماد ظاهر می‌شوند، استفاده می‌کنند.

برای مثال، فروشندگانی که از وب‌سایت‌های قانونی برای فروش کالا‌های دست دوم استفاده می‌کنند، توسط مجرمانی که خود را به عنوان خریدار معرفی می‌کنند، هدف قرار می‌گیرند. آن‌ها درخواست پرداخت وجه را می‌کنند، سپس به فروشنده لینکی داده می‌شود که در آن باید اطلاعات بانکی خود را برای دریافت پرداخت به اشتراک بگذارد. مجرمان سایبری به جای پرداخت، بانک و داده‌های آدرس را برای سرقت وجوه از حساب برداشت می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها