سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با صدور بیانیه‌ای، با تأکید بر آزادی قدس شریف به عنوان آرمان جهانی انقلاب اسلامی ایران، از مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان به ویژه ملت سرافراز ایران برای شرکت در راهپیمایی روز قدس، دعوت کرد.
کد خبر: ۱۳۶۳۹۶۸

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، متن این بیانیه بدین شرح است:

بسْم اللّه الرّحْمٰن الرّحیم

سبْحان الّذی أسْرىٰ بعبْده لیْلًا من الْمسْجد الْحرام إلى الْمسْجد الْأقْصى الّذی بارکْنا حوْله لنریه منْ آیاتنا ۚ إنّه هو السّمیع الْبصیر

آزادی قدس شریف از لوث اشغالگران، هدف مقدس و دغدغه مشترکی بوده که در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی حامیان بی شمار ملت مظلوم فلسطین را در سرتاسر جهان گرد یکدیگر آورده است. «آزادی قدس» منبعث از گفتمان اصیل مقاومت و نقطه مقابل گفتمان سازش با دشمنان قسم خورده اسلام و بشریت محسوب می‌شود.

آزادی قدس، نه تنها یک آرمان یا هدف متعالی، بلکه یک مؤلفه گفتمان ساز در میان منادیان آزادی و حق طلبی در جهان محسوب می‌شود.

حضرت امام خمینی رحمة الله علیه با همین نگاه و بینش عمیق، روز قدس را به نقطه پیوند میلیاردها انسان در سرتاسر کره خاکی مبدل ساخت.

نقطه‌ای که هویت غیرانسانی و ماهیت اشغالگرایانه رژیم صهیونیستی در آن به چالشی پایدار کشیده شده است.

امروز، قدس شریف نقطه ثقل گفتمان مقاومت در منطقه و جهان محسوب می‌شود. فراتر از نصرت الهی رزمندگان مقاومت از جمله حماس و جهاد اسلامی در مواجهه نظامی با رژیم صهیونیستی، حامیان غربی و مهره‌های منطقه‌ای آن، امروز شاهد هم پوشانی اجزا و اضلاع گفتمان مقاومت و منادین این گفتمان در سرتاسر جهان هستیم. روز قدس، نقطه تبلور و عینیت یافتن همین هم‌پیمانی مشترک و فرصت ساز است.

امروز در حالی وارد آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، ماه میهمانی خداوند می‌شویم که جنایات رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی علیه ساکنان غزه و کرانه باختری به نقطه اوج خود رسیده و اردوگاه جنین، محله شیخ جراح و حتی صحن مسجد الاقصی به صحنه آشکارساز مظلومیت ملت فلسطین تبدیل شده است.

در مقابل، شاهد تبلور مفهومی به نام «مقاومت همه جانبه» در برابر دشمن صهیونیستی هستیم. این مقاومت همه جانبه، جوانب و مصادیق متعددی را در بر می‌گیرد: از نفوذ مقاومت به عمق استراتژیک سرزمین‌های اشغالی تا روشنگری شبکه‌های رسانه‌ای مقاومت در قبال ظلمی که بر فلسطینیان می‌رود. این مقاومت همه جانبه، در ذیل گفتمانی صورت می‌گیرد که گقتمان سازش را نفی کرده و اعتماد به دشمن صهیونیستی را مترادف با افول و شکستی جبران ناپذیر تلقی خواهد کرد.

گفتمانی که انفعال در برابر دشمن را بر نمی‌تابد و دغدغه‌ای جز آزادسازی همه ظرفیت‌های نهفته و آشکار در مسیر بازگشت ملت فلسطین به سرزمین اصیل و اجدادی آنها ندارد.

امروز از جنبش حماس و حزب الله گرفته تا حشد الشعبی و انصارالله و هواداران بیشمار مقاومت در سرتاسر دنیا، جملگی چشم به قدس شریف و ملت فلسطین دوخته‌اند. طی سال‌های گذشته و اخیر برگزاری راهپیمایی روز قدس، این میراث ارزنده انقلاب اسلامی سبب شده است تا فطرت پاک بشری در حمایت از ملتی مظلوم و ستمدیده بیدار شود.

ملت ایران در کنار برادران خود در سرتاسر جهان اسلام و به تاسی از آرمان آزادی قدس شریف و چارچوب گفتمانی مقاومت، حمایت خود از آزادی قبله گاه اول مسلمین فریاد خواهند زد. در میان این طنین و فریاد، اجزای گفتمان سازش مانند معامله قرن یا طرح عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی و رژیم صهیونستی جملگی سرنوشتی جز شکست و فنا نخواهند داشت. این همان وعده پرحلاوت و بشارتی است که خداوند متعال در قرآن کریم، به پویندگان راه حق داده و روز به روز به تحقق آن نزدیک‌تر خواهیم شد. انشاالله.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها