استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای احیای تمامی واحد های راکد مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان در سال جاری هدف گذاری شود.
کد خبر: ۱۳۶۳۸۶۲

به گزارش جام جم آنلاین سیستان وبلوچستان؛ حسین مدرس خیابانی در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: با توجه به شعار سال و تاکیدات مقام عظمای ولایت بر تولید و اشتغال طی سال های اخیر لازم است دستگاه های مرتبط برای راه اندازی تمامی واحد های تولیدی راکد مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی در سال جاری هدف گذاری کنند.

 

وی افزود: با توجه به شرایط فعلی کشور نباید تنها به اعداد ابلاغی و تعهدات حد اقلی ای  که از سوی سازمان ها و وزارت خانه های متبوع برای راه اندازی واحد های تولیدی تکلیف می شود اکتفا کرد و تلاش همه جانبه برای راه اندازی تمامی واحد ها ی راکد با تدابیر هوشمندانه باید صورت بپذیرد.

 

استاندار سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: در این خصوص دستگاه های مرتبط باید ضمن احصای مشکلات واحد های تولیدی،گزارش خود را از روند راه اندازی مجدد آن واحد ها به صورت ماهانه به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ارایه دهند.

 

مدرس خیابانی یاد آور شد : در این خصوص ایجاد زیر ساخت های تکلیفی دستگاه های اجرایی و ارایه مشوق های مناسب برای تک تک واحد های تولیدی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

وی بیان کرد: علاوه بر این ، باید  واحد هایی که فعال هستند با حمایت های ویژه برای توسعه واحد تولیدی خود  که در نهایت منجر به افزایش اشتغال در استان می شود ، گام بردارند .

 

استاندار سیستان و بلوچستان یاد آور شد: ساخت واحد های کارگاهی، در شهرک صنعتی زاهدان میرجاوه ،برای استقرار واحد های دانش بنیان تصمیم مطلوبی بود  که علاوه بر این 15 واحد ساخته شده،  باید در این شهرک ساخت 20 واحد دیگر و در شهرکها و نواحی صنعتی زابل محمد آباد ، بنجار،ایرانشهر و کنارک هر کدام 4 واحد تا پایان سال جاری طراحی و اجرا شود.

 

مدرس خیابانی تاکید کرد: در واگذاری این واحد ها باید توجه شود تنها به جوانان نخبه دارای ایده های نوین و شرکت های دانش بنیان واگذار شود.

 

وی افزود: در خصوص قرار دادهایی که جواز صنعتی اخذ کرده و به آنها زمین داده شده است ، باید با صاحبان قرار دادها برای آغاز عملیات اجرایی مذاکره شود و چنانچه در طول مدت  3 ماه هیچ گونه اقدامی به عمل نیامده باشد ،جواز صنعتی آنها ابطال و زمین باز پس گیری شود تا بدین گونه از زمین خواری و انحرافات مرتبط جلوگیری به عمل آید.

 

 استاندار سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد:کنترل میزان پیشرفت فیزیکی فصلی صاحبان قرار داد ها  در شهر کها و نواحی صنعتی نیز باید به صورت منظم صورت گیرد.

 مدرس خیابانی یاد آور شد :هم اکنون با توجه به وضعیت صنعتی استان و تفاوت فاحش  با استان های های هم جوار در  این زمینه ، نقشه راه استان برای تغییر وضعیت مذکور و اشتغال زایی تدوین شده است ، که در این راستا پیگیری مصوبات سفر معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در خصوص تخفیف 80 درصدی به زمین های صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی مستقر در منطقه سیستان برای جذب سرمایه گذار و کار آفرینی در آن منطقه باید پیگیری شود تا از این مجرا نیز بتوان به سوی صنعتی شدن استان گام برداشت.

 

وی بیان کرد: شناسایی واحد های تولیدی ای که تبدیل به انبار شده اند و ارایه مشوق به صاحبان آنها برای این تغییر کاربری و تبدیل مجددبه واحد صنعتی و تولیدی از دیگر اقداماتی است که باید انجام شود.

استاندار سیستان و بلوچستان یاد آور شد: در راستای شناسایی مشکلات واحد های تولیدی و رفع آنها ،گسترش کلینیک های عارضه یابی کسب و کار و استقرار در شهرک ها و نواحی صنعتی مختلف نیز باید در دستور کار دستگاه های اجرایی متولی قرار گیرد.

 

مدرس خیابانی تاکید کرد: تدوین شاخص نامه عملکردی برای این کلینیک ها و  رتبه بندی آنها بر آن اساس از نکات  مهمی است  که باید در این خصوص رعایت شود .

 

وی افزود:برای رفع مشکل برق نصرت آباد و بزمان قرار شده است تا پست اختصاصی برق برای آنها زده شود.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد:با توجه به مشکل کم آبی استان ،برای تامین آب شهرک ها و نواحی صنعتی و همچنین توسعه فضای سبز آنها باید به سوی تامین آب با  استفاده از پساب فاضلاب صنعتی پیش رفت.

 

هدف گذاری های تخصصی

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: از سوی وزارت خانه متبوع" طرح فعال سازی ظرفیت های تولید" به استان ها ابلاغ و به دستور عالی ترین مقام استان سیستان و بلوچستان ، این طرح در دستور کار کلیه فرمانداری ها و کلیه دستگاه های اجرایی مرتبط ابلاغ و در دستور کار قرار گرفت.

"علیرضا راشکی " اظهار داشت: در این طرح ابلاغی  3 مورد به صورت تخصصی  هدفگذاری شده است.

 

وی افزود: احیای واحد های راکد، افزایش ظرفیت واحد های تولیدی ای که با ظرفیت کمتر از 50 درصد فعالیت می کنند و بهره برداری از قرار دادهایی که به آنها بر اساس مجوز فعالیتشان به آنها زمین در شهرک ها و نواحی صنعتی اختصاص پیدا کرده است و از آنها تحت عنوان"  طرح" یاد می شود.

 

به گزارش روابط عمومی ،در این کارگروه مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان پیرامون اقدامات انجام شده طی سال گذشته و برنامه های سال جاری و همچنین در خصوص وضعیت صنعت در شهرک ها و نواحی صنعتی استان اعم از تعداد واحد های تولیدی فعال، نیمه فعال، راکد ، وضعیت قرار دادها و پیشرفت فیزیکی آنها گزارش کاملی ارایه داد.

 

وی همچنین در خصوص تکالیف شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان  در سال جاری که از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به این دستگاه ابلاغ شده است توضیحات مفصلی بیان کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها