تجربه نشان داده تلویزیون تقریبا در تمام دوران، رسانه‌ای بوده که مردم دل‌شان می‌خواسته نقطه‌نظرات و دغدغه‌های ذهنی خود را نسبت به موضوعات مختلف اجتماعی در آن ببینند و هرگاه این خواسته، به وقوع پیوسته در آن زمان تلویزیون هم با افزایش مخاطب روبه‌رو شده و مخاطبان به رسانه دلگرم‌تر شده‌اند.
کد خبر: ۱۳۶۳۶۶۶

بر این مبنا مهم‌ترین مساله‌ای که می‌تواند در حیطه‌های مختلف تولید مورد توجه قرار گیرد، بحث به‌روز بودن سریال‌ها و برنامه‌های مختلف است. باید در محتواهای تلویزیونی به موضوعاتی پرداخت که در جامعه مردم با آن سروکار داشته باشند و بخشی از مسائل و دغدغه‌های خودشان را در آنها ببینند.
پیداکردن سوژه‌ها و دغدغه‌های روز، کار چندان سختی نیست و فقط باید ساعاتی وقت گذاشت و با مردم بود و فهمید چه مشکلات و مسائل و چه درددل‌هایی دارند. البته همین حالا هم برنامه‌هایی که به‌صورت گفت‌وگومحور روی آنتن می‌روند بخشی از این دغدغه را پوشش می‌دهند ولی سریال‌سازان باید بیشتر از اینها به سمت استفاده از مضامین به‌روز برای نگارش داستان سریال‌ها بروند و از نوآوری در ایده‌پردازی و پیداکردن مصادیق حادثه‌پرداز روز برای نگارش یک سریال نترسند.
به‌روز بودن، نیاز اصلی محتواهای تلویزیون و به‌خصوص سریال‌هاست و در کنار آن باید تنوع ژانری در تولیدات تلویزیونی را هم مورد توجه قرار داد. توجه به تنوع ژانری مساله مهمی است. یعنی باید به اندازه تولید سریال‌های جدی درام در تولید سریال‌های طنز هم جلو برویم. همان‌قدر که ژانر کمدی را جدی می‌گیریم، گونه‌هایی مثل جنایی یا معمایی و اکشن که مخاطب دارند هم می‌توانند مبنای تولید سریال‌های خوب شوند. دیگر دوره این‌که فقط ملودرام بسازیم یا فقط کمدی بسازیم گذشته و باید در همه ژانرها به‌صورت تخصصی به سریال‌سازی بپردازیم.
البته باید توجه داشت مثلا اگر سریالی در ژانر کمدی و طنز تولید می‌شود آن‌قدر کیفیت داشته باشد که باعث خنده مخاطب و نه گریه‌شان(!) شود. تعداد این نوع سریال‌های باکیفیت در تلویزیون کم است و باید تلاش کنیم میزان این سریال‌ها را بالا ببریم.
سریال‌های مختلف تولید شده و می‌شود و هنرمندان هم تلاش کرده‌اند کار خوب ارائه دهند ولی در همه فصول باید یک یا چند سریال باکیفیت داشته باشیم که حسابی گل کند و این خودش در انتخاب داستان‌های جذاب، نگاه تخصصی به ژانرها و تاکید بر مصائب و مشکلات مردم و مطلوب دلخواه‌شان در داستان‌پردازی سریال‌ها ریشه دارد.

همایون ارشادی - بازیگر / روزنامه جام‌جم

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها