این نوع ناراحتی به دلایل مختلفی رخ می دهد، اما معمولاً به دلیل آلرژی است. یکی از اولین واکنش‌های ما زمانی که این اتفاق می‌افتد، مالیدن چشم‌هایمان است، زیرا مدت کوتاهی احساس «تسکین» ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۱۳۶۲۲۸۹

به گزارش جام جم آنلاین، با این حال، کارشناسان توصیه می کنند از انجام این کار خودداری کنید، زیرا می تواند مشکلی را که باعث خارش شده بدتر کند.

برای تسکین خارش آزاردهنده چشم چه کاری می توان انجام داد؟

۱. کمپرس سرد

یکی از اولین اقدامات استفاده از مقداری آب سرد است. این کار می تواند به کاهش لحظه ای ناراحتی کمک کند.

پس از شستن چشم با آب سرد، چند تکه یخ را در یک حوله نخی تمیز بپیچید و روی پلک های بسته خود قرار دهید. که مراقب باشید، زیرا ممکن است دچار یخ سوختگی شوید.

۲. برش های خیار

این داروی محبوب علاوه بر کمک به کاهش التهاب ایجاد شده در زیر چشم، یک تسکین دهنده برای تحریکات و آلرژی هاست، که از دلایل اصلی سوزش و خارش در چشم هستند.

دو برش خیار را به مدت ۱۰ دقیقه در یک لیوان آب سرد همراه با یخ بگذارید بعد آن ها را روی پلک های بسته خود قرار دهید وبگذارید ۵ دقیقه بماند.

۳. چای کیسه ای برای خارش چشم

چای به دلیل محتوای بالای بیوفلاونوئیدها، به مبارزه با عفونت‌های ویروسی و باکتریایی کمک می‌کند همچنین دارای یک اثر ضد التهابی است که می تواند به کاهش التهاب و خارش کمک کند.

برای استفاده از آن، کافی است یک کیسه چای سبز یا چای سیاه مرطوب را روی یک یا هر دو چشم قرار دهید و بگذارید حدود ۵ دقیقه بماند. اگر چشم بسیار ملتهب است، این درمان را تا چهار بار در روز تکرار کنید و از خنک بودن چای کیسه ای مطمئن شوید.

۴. قاشق سرد، یکی از قدیمی ترین درمان ها برای خارش چشم

اگرچه هیچ شواهد پزشکی برای این درمان وجود ندارد، باور عمومی نشان می‌دهد که دمای سرد قاشق‌های فلزی به انقباض رگ‌های خونی کمک می‌کند، که به نوبه خود التهاب و قرمزی چشم آسیب‌دیده را کاهش می‌دهد.

چند قاشق را در یک لیوان یخ فرو کنید. ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس قاشق را روی پلک آسیب دیده قرار دهید. پس از گرم شدن قاشق، آن را با قاشق سرد جایگزین کرده و درمان را حدود ۱۰ دقیقه تکرار کنید.

۵. نارون اسکاچ

مصرف این گیاه دارویی که در آمریکای شمالی رواج دارد و دارای خواصی است که برای مقابله با خارش چشم و پوست اطراف آن استفاده می‌شود.

برای استفاده دم کرده گیاه را تهیه کنید، یک پد پنبه ای یا پنبه جاذب را در مایع خیس کنید و سپس آن را برای چند دقیقه روی چشم آسیب دیده بمالید.

۶. آب آلوئه ورا از جمله داروهای شناخته شده برای خارش چشم است

کافی است ژل آلوئه ورا را از درون برگ خارج کرده و در فریزر قرار دهید تا کاملا خنک شود. وقتی یخ زد، آن را با آب سرد مخلوط کنید و یک تکه پنبه را آغشته کنید تا روی چشمتان بمالید.

۷. روغن کرچک

روغن کرچک ماده‌ای با خواص ضد التهابی است که به کاهش تورم و سوزش چشم‌ها کمک می‌کند و در عین حال خارش را نیز کاهش می‌دهد.

برای استفاده بهتر است از روغن کرچک ۱۰۰ درصد خالص استفاده کنید. با استفاده از یک گاز یا گلوله پنبه ای که قبلاً استریل شده است، چند قطره از آن را در اطراف ناحیه چشم که تحت تأثیر آلرژی قرار گرفته است بمالید، اما هرگز اجازه ندهید داخل چشم شما نفوذ کند. مورد دوم بسیار مهم است.

۸. سیب زمینی شیرین

این یکی دیگر از جایگزین های طبیعی است و به دلیل خواص ضد میکروبی و ضد التهابی که دارد التهاب را کاهش می دهد.

برای استفاده از آن، توصیه می شود یک سیب زمینی شیرین را رنده کرده و چند دقیقه روی چشم قرار دهید.

۹. شستشوی با دانه گشنیز

خارش چشم زمانی رخ می دهد که چشم ها خشک می شوند و رطوبت طبیعی خود را از دست می دهند. افرادی که از خشکی چشم رنج می برند اغلب این مشکل را دارند.

برای مبارزه با آن و ایجاد حس آرامش، یک قاشق غذاخوری دانه گشنیز را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید. سپس اجازه دهید خنک شود، آن را صاف کرده و چشمان خود را با مایع بشویید.

۱۰. زردچوبه یکی از بهترین درمان ها برای خارش چشم است

به لطف خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی، این ماده برای کاهش التهاب در چشم‌ها ایده‌آل است، به‌ویژه زمانی که علت آن عفونت باشد.

برای استفاده کافیست آب جوشیده با زردچوبه را تهیه کنید. سپس اجازه دهید خنک شود و یک سواب پنبه ای تمیز را مرطوب کنید و چشمتان را پاک کنید.

اگر خارش چشم شما مکرر است، توصیه می کنیم به پزشک مراجعه کنید.

منبع: بهداشت نیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها