استقلال هم مانند پرسپولیس جام حذفی را ترک کرد

رویای دوگانه به استقلال نمی آمد

آن از پرسپولیس این هم از استقلال. آبی ها نگذاشتند 24 ساعت از حذف سرخ ها بگذرد. آنها هم مقابل نساجی تن به شکست دادند تا مبادا پرسپولیس احساس تنهایی کند.
کد خبر: ۱۳۶۱۹۶۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، حالا دم دستی ترین واکنش به شکست روز گذشته استقلال این است: «دیگر فقط روی لیگ برتر تمرکز کنید».

استقلال روز گذشته در یک چهارم نهایی جام حذفی مقابل نساجی مازندران در ضربات پنالتی شکست خورد تا امکان تحقق رویای دوگانه از بین برود.

این دیدار می توانست هم گل داشته باشد و هم پنالتی. اما گل آرمان رمضانی برای استقلال مردود اعلام شد و از سویی صحنه هایی مشکوک در رابطه با پنالتی برای هر دو تیم وجود داشت که کارشناسان می گویند باید گرفته می شد.

اما نکته مهم تر از دست رفتن فرصت رسیدن به نیمه نهایی برای استقلال بود. این تیم که در لیگ برتر هم مدعی شماره یک به شمار می‎رود می توانست با برتری در این دیدار به نیمه نهایی برسد و از آنجا برای فینال برنامه ریزی کند اما نشد. استقلال حتی قدر حذف پرسپولیس را هم ندانست، چیزی که می توانست قهرمانی راحت تری را برای آبی های پایتخت در این دوره از جام حذفی رقم بزند.

 

یک مشت حرف تکراری

فرهاد مجیدی پس از این شکست حرف هایی به زبان آورد که اکثر آنها تکراری بود. او به نساجی تبریک گفت و مثل همه مربیان شکست خورده اعلام کرد که مسئولیت باخت با اوست. اما بخشی از حرف های او مبنی بر اینکه پلن بازی با هشت، 9 و 10 بازیکن را طرح ریزی کرده بودند،  اشاره مستقیم به هدف‎دار بودن برخی از تصمیمات کمیته داوران بود.

اما اوج زیاده روی مجیدی جایی بود که به «شیتیل گرفتن» یکی از کارشناس-داوران اشاره کرد.

مجیدی در همان نشست خبری ادامه داد: مربی لیگ برتری در به در به دنبال این است که کمک داور استقلال را بچیند. من اصلا مانده‌ام. به چه قیمتی؟ حرف هم می‌زنی، می‌گویند مجیدی بهانه می‌آورد.

نکات بسیار مهمی در رابطه با حرف های فرهاد مجیدی وجود دارد. او هم مثل بسیاری دیگر از مربیان فوتبال ایران بسیار علاقه دارد تا نقش قربانی را بازی کند و برای این کار از ترفندهای مختلفی استفاده می کند، همانند یادآوری خاطرات دهه هشتادی و تخلفات برخی از داوران. اما بیش از یک دهه از آن روزها گذشته است. استقلال به نساجی باخت و با آسمان و ریسمان بافتن نمی توان نتیجه را برگرداند.

 

جام حذفی را فراموش کنید

رضا حسن زاده – کارشناس فوتبال

هیچ اتفاقی نیفتاده است؛ جام حذفی جایی برای شگفتی هاست و تیم‎های زیادی مقابل تیم های کوچک تر باخته اند و کنار رفته اند. اصلا جای زیاده‎روی و انتقاد نیست. جام حذفی همینی که هست. حالا هم استقلال حذف شده است و هم پرسپولیس. بسیاری از ما باید به این درک برسیم که جام حذفی تک بازی است و هر اتفاقی ممکن است در آن بیفتد. نوع بازی و اصلا شرایط بازی در آن کاملا متفاوت است. فرهاد مجیدی هر آنچه که لازم بود انجام داد و حق هم دارد که کاملا ناراحت باشد. او چیدمان درستی در ترکیب دارد. وقتی بازی به ضربات پنالتی کشیده می‎شود هیچ چاره‎ای نیست و کاری از دست مربی برنمی آید. اینجا همه چیز 50-50 است بنابراین به فرهاد مجیدی خرده نگیریم. فوتبال همین است. گل نزنی ، گل می خوری. اصلا هم نمی خواهم درباره گل آرمان رمضانی صحبت کنم که مردود شد چون صحبت کردن درباره جام حذفی اصلا فایده ای ندارد. البته اگر از موقعیت های خوب نیمه نخست استفاده بهتری می شد قطعا تیم به نیمه نهایی می رفت.

در آن سو نساجی هم بدون داشتن شرایط خاصی فنی 120 دقیقه مقابل استقلال گل نخورد. این تیم خیلی بسته بازی کرد و فضا را برای گل نخوردن خوب مدیریت کرد.

دفتر جام حذفی دیگر برای استقلال بسته شد. اکنون همه هّم و غّم باید ادامه صدرنشینی در لیگ برتر و قهرمانی در این فصل باشد. هیچ چیز مهم دیگر به غیر از این وجود ندارد.

هیلدا حسینی خواه - گروه ورزش 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها