معرفی فیلم‌های این هفته شبکه‌نمایش

چشم‌آذر، ساز «نمایش» را کوک می‌کند

شبکه‌نمایش هر هفته در بخش‌های مختلفی مثل ایرانی، خانوادگی، جذاب، کلاسیک و مرور آثار، فیلم‌هایی را روانه آنتن می‌کند. این هفته هم به رسم همیشه قصد دارد آثار منتخبی را به پخش برساند و قرعه بخش مرور آثار به نام زنده‌یاد ناصر چشم‌آذر، موسیقیدان و آهنگساز افتاده‌است. اگر از بینندگان این شبکه هستید و مایلید پخش آثاری از ژانرهای مختلف را به تماشا بنشینید، فیلم‌های بخش‌های مختلف جدول پخش این شبکه را معرفی می‌کنیم.
کد خبر: ۱۳۶۱۴۴۸

جذاب‌های نمایشی

ساعت ۲۳ شبکه‌نمایش به پخش فیلم‌هایی اختصاص دارد که از جنبه‌های گوناگون جذاب در نظر گرفته شدند. اگر مایلید از این جذاب‌ها سردربیاورید، بیننده این باکس باشید. فراسرعت (۲۰۱۸ ژاپن)، همیشه (۱۹۸۹ آمریکا)، غرق شده در ساحل (۲۰۱۵ اسپانیا)، حسابدار (۲۰۱۶ آمریکا)، تاریک‌ترین ذهن‌ها (۲۰۱۸ آمریکا)، ماشین جنگ (۲۰۱۷ آمریکا) و هتل آرتمیس (۲۰۱۸ انگلیس) فیلم‌هایی هستند که به ترتیب برای پخش در این ساعت در نظر گرفته شده‌اند.

ساخت ایران

اگر از علاقه‌مندان فیلم‌های ایرانی هستید، خبردار باشید که شبکه نمایش برای باکس ساعت ۱۳ خود فیلم و تله‌فیلم‌های ایرانی را در نظر گرفته که از دیروز روی آنتن رفته‌است و تا ۲۶ فروردین پخش خواهدشد.
در میان این آثار نام فیلم دو فیلم با یک بلیت به چشم می‌خورد که با بازی مهدی هاشمی، داریوش فرهنگ و افسانه بایگان جزو فیلم‌های خاطره‌انگیز سینمای ایران به حساب می‌آید.
در پخش ساعت ۱۳ فیلم حفره به کارگردانی کاوه خداشناس ساخت سال ۹۶ شنبه پخش شده است. امروز نیز فیلم قبل از غروب محصول ۸۷ به کارگردانی محمدجواد کاسه‌ساز روی آنتن می‌رود. فردا و تا پایان هفته هم فیلم‌های رسم رفاقت از رهبر قنبر ساخت ۹۳، شکوه عشق به کارگردانی حسین قاسمی‌جامی محصول ۹۲، زمانی برای درنگ از سیدروح‌ا... حجازی ساخت ۸۷ ، فصل تازه از شبنم عرفی‌نژاد و محصول ۹۲، دو فیلم با یک بلیت به کارگردانی داریوش فرهنگ ساخت سال ۶۹ پخش خواهندشد.

کلاسیک‌های خاطره‌انگیز

آثار کلاسیک سینما هر هفته ساعت یک بامداد روی ‌آنتن می‌روند. اگر شما از علاقه‌مندان این سبک فیلم‌ها هستید می‌توانید این هفته منتخبی از آنها را شاهد باشید. فیلم خاطره‌انگیز و تحسین‌شده سینمای کلاسیک با نام زنده‌باد زاپاتا که سال ۱۹۵۲ با بازی مارلون براندو در آمریکا ساخته شد، بامداد دیروز روی آنتن رفت. بامداد امروز نیز سامورایی شوگان (۱۹۷۸ ژاپن) پخش شد. به ترتیب در روزهای آتی نیز آماتور (۱۹۷۹ لهستان)، دره من چه سرسبز بود (۱۹۴۱ آمریکا)، سه ثانیه به جهنم (۱۹۷۵ انگلستان)، تام هورن (۱۹۸۰ آمریک) و نوادا اسمیت (۱۹۶۶ آمریکا)
پخش می‌شوند.

کانون گرم خانواده

فیلم‌هایی با محور خانواده همیشه در تمام دنیا طرفداران خود را دارد. شاید بتوان گفت ما ایرانی‌ها به دلیل توجه ویژه‌ای که به خانواده داریم، معمولا رغبت‌مان برای تماشای این‌گونه آثار بیشتر هم هست.
فیلم‌های منتخب خانوادگی که بخش ثابت ساعت ۱۹ شبکه نمایش است، در هفته پیش‌رو نیز روی آنتن می‌‌روند. دیروز فیلم آمریکایی افسانه‌های خزان (۱۹۹۹) پخش شد و به ترتیب از امروز تا پایان هفته فیلم‌های امید، شجاعتی جاودانه (۲۰۱۱ آمریکا)، قانون سرزمین (۲۰۱۷ فنلاند)، پایان راه (۲۰۱۸ آمریکا)، خانواده موروثی (۲۰۱۱ آلمان)، مردان جدی (۲۰۲۰ هند) و حامی‌ گرگ (۲۰۱۵ چین و فرانسه) برای علاقه‌مندان این ژانر روی‌آنتن می‌روند.

آقای موسیقی

از بخش‌های ویژه پخش فیلم در شبکه نمایش، باکس ساعت ۲۱ است که هر هفته به مرور آثار یکی از هنرمندان ملی یا بین‌المللی اختصاص دارد. این هفته آثار سینمایی زنده‌یاد ناصر چشم‌آذر، آهنگساز سرشناس مهمان نگاه مخاطبان خواهدبود. بسیاری با این آهنگساز آشنا هستند و برای عده‌ای که نمی‌دانند باید گفت او متولد سال ۱۳۲۹ اردبیل بود و موسیقی را در کودکی زیر نظر پدرش اسماعیل چشم‌آذر آموخت. در ۱۲سالگی وارد ارکستر آذربایجانی رادیو ایران شد. چشم‌آذر برای تحصیلات موسیقی به آمریکا رفت و سال ۶۳ به ایران بازگشت و در این سال، ساخت موسیقی فیلم تاراج اثر ایرج قادری را برعهده گرفت و فعالیت خود را در حوزه موسیقی فیلم آغاز کرد. او در این بخش یکی از هنرمندان ایرانی پر کار و موفق بود. آلبوم باران عشق، مشهورترین ساخته ناصر چشم‌آذر در موسیقی است که بخش‌هایی از آن در تلویزیون هم استفاده می‌شود و برای مخاطبان نوایی آشناست. خارج از فضای آلبوم‌های موسیقی، در سینما هم نام او با موسیقی آثار شایسته و مشهور گره خورده‌است که تعدادی از آنها اجاره‌نشین‌ها، غریبه، ای ایران، هامون و خواهران غریب است. این هنرمند ۱۴ اردیبهشت ۹۷ برای همیشه دستانش از ساز زندگی کوتاه شد.
لنگرگاه (۱۳۶۷) به کارگردانی کیومرث پوراحمد، غریبه (۱۳۶۶) به کارگردانی رحمان رضایی، آخرین مرحله (۱۳۷۴) ساخته محسن محسنی‌نسب، می‌خواهم زنده بمانم (۱۳۷۳) به کارگردانی ایرج قادری، دیگه چه خبر؟ (۱۳۷۰) ساخته تهمینه میلانی، خواهران غریب (۱۳۷۴) به کارگردانی کیومرث پوراحمد و نبات (۱۳۹۶) ساخته پگاه رضی منتخبی از آثار او به عنوان آهنگساز است که از دیروز روی آنتن رفتند و در ادامه هفته به ترتیب پخش خواهندشد.

نوشین مجلسی - رسانه / روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها